Στις 23 Μαΐου 1985 οι αθηναϊκές εφημερίδες δημοσίευσαν μια διπλή είδηση που αφορούσε τη Ρένα Βλαχοπούλου. Αφενός ανακοίνωσαν ότι η πρωταγωνίστρια επικεφαλής θιάσου θα ανεβάσει τη χειμερινή περίοδο 1985-86 τη μουσική κωμωδία Η Δυναστεία της Ρένας στο θέατρο Βρετάννια. Αφετέρου αναφέρθηκαν σε μια επιστολή που απηύθυνε η Ρένα Παγκράτη στις εφημερίδες στην οποία ανέφερε ότι έστειλε εξώδικο στη συμπατριώτισσά της Ρένα Βλαχοπούλου επειδή αθέτησε την υπόσχεσή της να την πάρει στον θίασό της.
|
Πηγή: Ελεύθερος Τύπος, 23-5-1985 |
Το θέμα συνέχισε να απασχολεί κάποια έντυπα μέχρι τα μέσα Ιουνίου. Το νεανικό περιοδικό
Μανίνα αναδημοσίευσε αυτούσια την επιστολή που εστάλη στον Τύπο καθώς και μια συνέντευξη της Παγκράτη στην οποία η ηθοποιός διηγήθηκε τι προηγήθηκε. Συγκεκριμένα, η Ρένα Παγκράτη ανέφερε ότι στο έργο αυτό που είχε ήδη παρουσιαστεί
σε περιοδεία στην Ελλάδα και την Κύπρο με τον τίτλο Η μάνα μου η γόησσα, και στη συνέχεια μεταφέρθηκε και στον κινηματογράφο με τον τίτλο
Η μανούλα, το μανούλι και ο παίδαρος, είχε υποδυθεί τον ρόλο της Μαίρης, της κόρης της Ρένας Βλαχοπούλου.
Η Παγκράτη είπε πως όταν η Ρένα Βλαχοπούλου τής ζήτησε το φθινόπωρο του 1980 να συνεργαστούν, για να επωφεληθεί, όπως ισχυρίστηκε η Παγκράτη, από την επιτυχία που σημείωνε η νεαρή ηθοποιός στο τηλεοπτικό Λούνα Παρκ, της υποσχέθηκε ότι όταν θα παρουσιαζόταν το έργο στην Αθήνα, η Παγκράτη θα επαναλάμβανε τον ρόλο. Η συνάντησή τους είχε γίνει στο γραφείο του σκηνοθέτη Κώστα Καραγιάννη. Η Παγκράτη ζήτησε από τη Βλαχοπούλου να υπογράψει συμβόλαιο στο οποίο θα αναφέρεται η συγκεκριμένη δέσμευσή της, ο Καραγιάννης όμως της είπε ότι "Ποτέ δεν υπογράφει συμβόλαια, ο λόγος της είναι συμβόλαιο" (προφανώς η Βλαχοπούλου υπέγραφε συμβόλαια, εκείνες τις μέρες μάλιστα δημοσιεύτηκαν στον Τύπο φωτογραφίες από την υπογραφή του συμβολαίου της με τον επιχειρηματία του Βρετάννια Κάρολο Παυλάκη...).
|
Πηγή: Μανίνα, 18-6-1985 |
Όταν τον Απρίλιο του '85, συνέχιζε η Παγκράτη στην επιστολή της, έμαθε ότι η Βλαχοπούλου θα παρουσίαζε το έργο χωρίς την ίδια, επικοινώνησε, τηλεφωνικά με την πρωταγωνίστρια ζητώντας να μάθει το γιατί. Η Βλαχοπούλου της είπε ότι δεν ήταν δεσμευμένη με κάποιο συμβόλαιο και ότι επιθυμούσε "να κάνει ανανέωση". Η Παγκράτη υποστήριξε ότι η Βλαχοπούλου της μίλησε με εριστικό ύφος. Κι έτσι αποφάσισε να στείλει εξώδικο στην πρωταγωνίστρια, το οποίο κοινοποίησε στον Τύπο, διαμαρτυρόμενη για τον αποκλεισμό της από το νέο ανέβασμα του έργου--τονίζοντας αφενός ότι σεβόταν την πολυετή προσφορά της Βλαχοπούλου στο θέατρο και το σινεμά και αφετέρου ότι ο ισχυρισμός της για ανανέωση δεν ευσταθούσε, εφόσον εκείνο τον καιρό είχε κυκλοφορήσει και σε βιντεοκασέτα η ταινία Η μανούλα, το μανούλι και ο παίδαρος.
Το περιοδικό
Μανίνα υπογράμμισε ότι, εφόσον δημοσίευσε την άποψη της Ρένας Παγκράτη, ήταν διατεθειμένο να δημοσιεύσει και την άποψη της Ρένας Βλαχοπούλου, εφόσον εκείνη το επιθυμούσε. Ωστόσο, η Βλαχοπούλου επέλεξε να μην απαντήσει στα δημοσιεύματα (δεν ξέρω φυσικά πώς αντέδρασε στο εξώδικο). Το μόνο σίγουρο είναι ότι
Η Δυναστεία της Ρένας ανέβηκε κανονικά τη σεζόν 1985-86, με τη Στέλλα Κωνσταντινίδου στον ρόλο της Μαίρης (χαριτωμένη ηθοποιός, χωρίς ωστόσο το φωνητικό ταλέντο της Παγκράτη) και μάλιστα με εμπορική επιτυχία. Πολλά χρόνια αργότερα ο Μάκης Δελαπόρτας έγραψε ότι η Ρένα Βλαχοπούλου είχε μάθει πως η Παγκράτη είχε μιλήσει άσχημα για εκείνην στο σινάφι και αυτός ήταν ο λόγος για τον οποίο δεν θέλησε να συνεργαστεί ξανά μαζί της. Ο ίδιος προσπάθησε να της αλλάξει γνώμη, αλλά εκείνη δεν πείστηκε.
|
"Όταν αυτοί που λέγονται θεατές σε πιστέψουν, έγινες" λέει η Ρένα στην "κόρη" της Μαίρη (Στέλλα Κωνσταντινίδου) Από τη μουσική κωμωδία των Λ. Μιχαηλίδη-Π. Βασιλειάδη Η Δυναστεία της Ρένας που ανέβηκε στο θέατρο Βρετάννια τη χειμερινή περίοδο 1985-86 σε σκηνοθεσία της Ρένας Βλαχοπούλου, μουσική Γιώργου Θεοδοσιάδη και σκηνογραφίες του Γιώργου Ανεμογιάννη. Λεπτομέρεια: όπως ανακοινώθηκε σαν σήμερα στις εφημερίδες, ο Ανεμογιάννης είχε ήδη έτοιμο το σκηνικό από τον Μάιο του 1985... Πηγή φωτογραφίας: Και, 15-1-1986 |
Δυστυχώς, παρά τις πετυχημένες εμφανίσεις της Ρένας Παγκράτη στον εμπορικό κινηματογράφο της δεκαετίας του '80 και στη βιντεο-παραγωγή που ακολούθησε μέχρι το τέλος της δεκαετίας, η πορεία της στον χώρο του θεάτρου ήταν πτωτική. Συνέχισε να εμφανίζεται σε νυχτερινά κέντρα ως τραγουδίστρια, αλλά καθώς περνούσε ο καιρός το όνομά της στις μαρκίζες υποβιβαζόταν όλο και περισσότερο, ενώ το comeback της στη δισκογραφία στις αρχές της δεκαετίας του '90 δεν στέφθηκε από επιτυχία. Κάποιες σποραδικές τηλεοπτικές εμφανίσεις μέχρι τα μέσα του '90 δεν κατάφεραν να την επαναφέρουν στη δημοσιότητα. Σύμφωνα με τον Δελαπόρτα βυθίστηκε στην κατάθλιψη, και το καλοκαίρι του 1998 αυτοκτόνησε.
Φαίνεται πως η Παγκράτη είχε επαγγελματικά την πορεία πολλών ηθοποιών της δεκαετίας του '70 που ενώ γνώρισαν μεγάλη επιτυχία σε τηλεοπτικές σειρές, μετά και τη δύση του βίντεο "χάθηκαν" από τα φώτα της δημοσιότητας (κάποιες/-οι κατέφυγαν σε ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ., άλλες/-οι αποχώρησαν από το θέατρο αναζητώντας άλλες επαγγελματικές διεξόδους). Η Ρένα Παγκράτη θεωρώ πως ήταν πιο ταλαντούχα από τον μέσο όρο των συναδέλφων της, ωστόσο δεν ξέφυγε από την κοινή τους μοίρα (και εδώ που τα λέμε, κάτι ανάλογο συνέβη και με τα "αστεράκια" της δεκαετίας του '80).
Ό,τι και να συνέβη ανάμεσα στις δύο κερκυραίες Ρένες (οι φήμες δεν έπαψαν να κυκλοφορούν), είναι γεγονός πως τουλάχιστον στην κινηματογραφική τους συνύπαρξη φαίνεται να έχουν "χημεία". Είναι κρίμα που η συνεργασία τους δεν συνεχίστηκε και κυρίως είναι κρίμα που η Ρένα Παγκράτη πέθανε τόσο νέα και με αυτό τον τραγικό τρόπο.
Η παρούσα ανάρτηση, όπως και όλα τα κείμενα που δημοσιεύονται στο ιστολόγιο αυτό, είναι αποτέλεσμα προσωπικής έρευνας. Είναι υποχρεωτική η ρητή αναφορά στο ιστολόγιο, όταν χρησιμοποιείται υλικό από τις αναρτήσεις του.