Τετάρτη 8 Ιουνίου 2022

Σαν σήμερα το 1963: Δυο "μη πραγματοποιηθέντα"...

Στις 8 Ιουνίου 1963 διαβάζουμε σε αθηναϊκές εφημερίδες ειδήσεις για θεατρικές συνεργασίες της Ρένας Βλαχοπούλου που τελικά δεν πραγματοποιήθηκαν. Η πρώτη είδηση δημοσιεύτηκε στην εβδομαδιαία εφημερίδα Εμπρός (κυκλοφορούσε κάθε Σάββατο), στο πλαίσιο ενός ρεπορτάζ για τα θέατρα του καλοκαιριού που μόλις ξεκινούσε. Διαβάζουμε λοιπόν:

25μελής θίασος θα εμφανισθή στο θέατρο "Περοκέ" με επικεφαλής την Άννα και Μαρία Καλουτά, την Ρένα Ντορ, την Μπέτυ Μοσχονά, τον Αλέκο Λειβαδίτη, τον Τάκη Μηλιάδη, τον Ορέστη Μακρή, την Ρένα Βλαχοπούλου κ.ά. Θα παρουσιάσουν την επιθεώρησι "Ντόλτσε Βίτα στην Αθήνα", που έγραψαν οι συγγραφείς Γιώργος Γιαννακόπουλος και Κώστας Νικολαΐδης.
Εμπρός, 8-6-1963

Η... βιαστική πρόσθεση του ονόματος της Ρένας στο τέλος της λίστας των επικεφαλής του Περοκέ θα πρέπει να μας... υποψιάσει. Όντως στο μουσικό θέατρο του Μεταξουργείου εμφανίστηκε ο επονομαζόμενος "Θίασος των Οκτώ" (αν και επισήμως αποκαλούνταν "Μουσική Θεατρική Εταιρεία"), ωστόσο το όγδοο μέλος του δεν ήταν η Ρένα Βλαχοπούλου, αλλά ο Γιώργος Κάππης. Δεν γνωρίζω αν έγινε κάποια στιγμή πρόταση στη Ρένα να συμπράξει με τον θίασο: οι θεατρικές στήλες που αφορούσαν τις ζυμώσεις εκείνου του καλοκαιριού δεν αναφέρουν καθόλου το όνομά της σε σχέση με το Περοκέ. Αντίθετα υπάρχουν αρκετές αναφορές στη συνεργασία της με τον Τώνη Μαρούδα και την Καίτη Μπελίντα στη Σπηλιά του Παρασκευά (έχουμε ήδη καλύψει το θέμα εδώ). Άλλωστε, διανύουμε την περίοδο 1960-1963 που η Ρένα προτιμά να εμφανίζεται περισσότερο σε κέντρα και λιγότερο σε θέατρα (αυτό άλλαξε από το φθινόπωρο του '63). 

Η πρώτη σελίδα του προγράμματος της επιθεώρησης
Ντόλτσε Βίτα στην Αθήνα
που φυλάσσεται στο Αρχείο Παραστατικών Τεχνών
του ΕΛΙΑ/ΜΙΕΤ


Για την ιστορία πάντως πρέπει να αναφέρουμε πως ο "Θίασος των Οκτώ" γνώρισε πολύ μεγάλη επιτυχία με την επιθεώρηση Ντόλτσε Βίτα στην Αθήνα, η οποία παίχτηκε ολόκληρο το καλοκαίρι στο Περοκέ (κατατροπώνοντας τη Μαγική πόλη των Χατζιδάκι-Θεοδωράκη στο Παρκ) και μεταφέρθηκε στη συνέχεια στο θέατρο Καλουτά, όπου παίχτηκε μέχρι τον Δεκέμβριο του '63 (και τη διαδέχτηκαν η επιθεώρηση Το ημερολόγιο των οκτώ τρελών--τίτλος "δανεισμένος" από την επιτυχία του Δημήτρη Χορν Το ημερολόγιο ενός τρελού--και η μουσική ηθογραφία ή "ηθογραφική επιθεώρηση" των Μίμη Τραϊφόρου-Μήτσου Βασιλειάδη Ο 13ος θεός (έργο που έκανε καριέρα και με άλλους τίτλους...).

Οι... επτά από τους οκτώ στην πασαρέλα του Περοκέ (απουσιάζει ο Ορέστης Μακρής),
πιθανότατα στο Β΄ μέρος της επιθεώρησης
Ντόλτσε Βίτα στην Αθήνα που είχε τον τίτλο
"Greek West Side Story"... 
Φωτογραφία από τη σελίδα του Facebook
Μουσικό Θέατρο 
του ηθοποιού και χορευτή Γιάννη Χριστόπουλου

Ας επιστρέψουμε όμως στο καλοκαίρι του '63 και σε άλλη μια θεατρική είδηση που δημοσιεύτηκε σαν σήμερα, στις 8 Ιουνίου, αλλά αφορά το... καλοκαίρι του '64! Συγκεκριμένα, διαβάζουμε στα Νέα ένα ρεπορτάζ του Φάνη Κλεάνθη:
 
Η ΜΑΡΩ ΚΟΝΤΟΥ το 64 στον Κήπο;
Ενώ ελάχιστα καλοκαιρινά θέατρα έχουν ανοίξει ακόμη και δεν ολοκληρώθηκε η θερινή θεατρική σαιζόν του 1963, άρχισαν--από τώρα--ζυμώσεις για την καλοκαιρινή περίοδο του 1964.
Ούτε, διεξήχθησαν προκαταρκτικές συζητήσεις μεταξύ του θεατρικού επιχειρηματίου Βασ. Μπουρνέλλη και της Μάρως Κοντού, με την προοπτική η σημειώνουσα συνεχή ανοδικήν εξέλιξιν εκλεκτή πρωταγωνίστρια να ηγηθή του συγκροτήματος του θεάτρου του Εθνικού Κήπου, του χρόνου το καλοκαίρι!
Σύμφωνα με τις συζητήσεις που έγιναν, στο θέατρο του Κήπου θα παρουσιασθή το καλοκαίρι του 1964 "μιούζικαλ", το οποίο θα γραφή από Έλληνας συγγραφείς με βάσι την υπόθεσι της ταινίας της Μαίριλυν Μονρόε "Εφτά χρόνια φαγούρα".
Λέγεται σχετικώς ότι την Μάρω Κοντού θα κληθούν να πλαισιώσουν διαλεχτά στελέχη της σκηνής, μεταξύ των οποίων η Ρένα Βλαχοπούλου, ο Γιάννης Βογιατζής, ο Κώστας Βουτσάς και ο Γιώργος Κωνσταντίνου.
Τα Νέα, 8-6-1963

Από όλα αυτά τα ονόματα τελικά το καλοκαίρι του '64 εμφανίστηκε μόνο η Ρένα Βλαχοπούλου στο θέατρο του Εθνικού Κήπου και δυστυχώς όχι σε μιούζικαλ, αλλά σε μια καθαρόαιμη επιθεώρηση, το Γυναίκες και λουλούδια (διαβάστε εδώ) που, εκτός των άλλων, ξεκίνησε και τη μόδα των παραμυθοδραμάτων του δεύτερου μέρους... Η Μάρω Κοντού, μετά από δύο ενδιαφέρουσες παραστάσεις που παρουσίασε τη χειμερινή σεζόν 1963-64 μαζί με τον Λάμπρο Κωνσταντάρα (Η βροχή του Somerset Maugham και Η χήρα μου κι εγώ των Barash και Moore--ή αλλιώς το Send Me No Flowers που γνωρίσαμε στο σινεμά με την Doris Day και τον Rock Hudson), αποφάσισε μάλλον να ξεκουραστεί... 

Μπορεί να μην έγινε... Marilyn Monroe, έγινε όμως... Doris Day
(που ίσως της πήγαινε και περισσότερο): η Μάρω Κοντού
με τον Λάμπρο Κωνσταντάρα και τον Γιώργο Βρασιβανόπουλο
στην κωμωδία
Η χήρα μου κι εγώ (Send Me No Flowers).
Φωτογραφία από την έκδοση του Θ. Κρίτα Θέατρο '64

Η Κοντού είχε βέβαια ήδη συναντηθεί με τη Ρένα το προηγούμενο καλοκαίρι, στην Οδό Ονείρων του Μάνου Χατζιδάκι στο Μετροπόλιταν, ενώ η επόμενη θεατρική τους συνεργασία θα πραγματοποιούνταν 24 χρόνια μετά, τη χειμερινή σεζόν 1987-88 στην επιθεώρηση Ανδρέα, μας τελείωσες.

Η Νίκη Λεμπέση, η Μάρω Κοντού, η Ζωή Φυτούση
και η Ρένα Βλαχοπούλου (η μόνη που δεν φοράει... ίσιο παπούτσι νομίζω!)
ως "Αδελφές Τατά" στην
Οδό Ονείρων του Μάνου Χατζιδάκι
το καλοκαίρι του 1962 στο Μετροπόλιταν.
Φωτογραφία από την έκοδση του Θ. Κρίτα
Θέατρο '62 

Για την ιστορία, τέλος, να αναφέρω πως την ίδια εκείνη μέρα, στις 8 Ιουνίου 1963, τα Νέα δημοσίευσαν πληροφορίες για τις ταινίες που θα παρουσίαζε η Φίνος Φιλμ τη σεζόν 63-64 και ανέφερε, με αλφαβητική σειρά, τα ονόματα των ηθοποιών που θα πρωταγωνιστούσαν σε αυτές, ανάμεσά τους φυσικά και αυτό της Ρένας Βλαχοπούλου που έπαιξε σε δύο ταινίες της εταιρίας, το Ένα κορίτσι για δύο και το Κάτι να καίει...

Η παρούσα ανάρτηση, όπως και όλα τα κείμενα που δημοσιεύονται στο ιστολόγιο αυτό, είναι αποτέλεσμα προσωπικής έρευνας. Είναι υποχρεωτική η ρητή αναφορά στο ιστολόγιο, όταν χρησιμοποιείται υλικό από τις αναρτήσεις του.