Στις 7 Μαΐου 1990 η Ρένα Βλαχοπούλου εμφανίστηκε στην πρώτη εκπομπή του τηλεπαιχνιδιού Χωρίς παρεξήγηση με παρουσιάστρια τη Μάρω Κοντού που προβαλλόταν από την τότε ΕΤ 2. Το παιχνίδι στηριζόταν σε μια αμερικανική ιδέα (θύμιζε λίγο και τα Τετράγωνα των Αστέρων με τη Μαρία Αλιφέρη): οι παίκτριες/-τες δεν απαντούσαν σε ερωτήσεις γνώσης, αλλά καλούνταν, στους δύο πρώτους γύρους, να επιλέξουν μια από τρεις πιθανές απαντήσεις που έδιναν τρία "αστέρια" (διαφορετικές/-οί καλεσμένες/-οι κάθε φορά) σε ερωτήσεις της Κοντού με κριτήριο τη διαίσθηση και τη λογική τους αλλά και το... ταπεραμέντο των αστεριών. Ο παίκτης ή η παίκτρια που προκρινόταν στον τρίτο γύρο άκουγε ένα ηχογραφημένο απόσπασμα από μια συζήτηση της Μάρως Κοντού με μια "κρυφή" προσωπικότητα της Τέχνης ή των Γραμμάτων. Δύο από τα τρία αστέρια προσπαθούσαν και πάλι να παραπλανήσουν τον προκριθέντα/την προκριθείσα σχετικά με την ταυτότητα της προσωπικότητας, ενώ το τρίτο έδινε πραγματικά στοιχεία. Στη συντριπτική πλειοψηφία των εκπομπών οι φιναλίστ μάντεψαν σωστά την ταυτότητα της προσκεκλημένης προσωπικότητας. Το έπαθλο της εκπομπής για τη νικήτρια ή τον νικητή ήταν 100.000 δρχ για την πρόκριση στον τελικά και μια τετραήμερη κρουαζιέρα για τη σωστή απάντηση στον τρίτο γύρο.
Η Ρένα Βλαχοπούλου συζητά με τη Μάρω Κοντού στην πρώτη εκπομπή του τηλεπαιχνιδιού της ΕΤ 2 Χωρίς παρεξήγηση Πηγή φωτογραφίας: 7 Μέρες TV, 5-5-1990 |
Στην πρώτη εκπομπή τα τρία αστέρια ήταν ο Βάσος Ανδριανός, η Ισμήνη Καλέση και η Ηρώ Μουκίου και "κρυφή" προσωπικότητα φυσικά η Ρένα Βλαχοπούλου. Στις επόμενες εκπομπές στις τρεις θέσεις των αστεριών εμφανίστηκαν οι Κώστας Αρζόγλου, Πέγκυ Σταθακοπούλου, Πάνος Χατζηκουτσέλης, Ελένη Φιλίνη, Ερρίκος Μπριόλας, Χρήστος Μπίρος, Γιώργος Τζώρτζης, Μιχάλης Παπανικολάου, Όλια Στεφανίδου, Χρήστος Οικονόμου, Μαίρη Αλιφαντή, Τέτα Ντούζου, Μάρκος Λεζές, Έφη Πίκουλα, Μαρίνα κ.ά. "Κρυφές" προσωπικότητες ήταν μεταξύ άλλων ο Αλέκος Σακελλάριος, η Έλενα Ακρίτα, ο Κώστας Βουτσάς και ο Νίκος Δήμου.
Ηρώ Μουκίου, Βάσος Ανδριανός, Ισμήνη Καλέση: τα τρία αστέρια της πρώτης εκπομπής του τηλεπαιχνιδιού Χωρίς παρεξήγηση |
Τα κείμενα της εκπομπής έγραφε ο Γιάννης Σώκος, ενώ σκηνοθέτης ήταν ο Πέτρος Λεωκράτης. Τα σκηνικά υπέγραφε ο Θεοδόσης Δαυλός. Συμπαρουσιάστρια της Μάρως Κοντού ήταν η Χριστίνα Κατσάρη. Παραγωγός του τηλεπαιχνιδιού ήταν ο Κώστας Κατσάρης.
Η παρουσιάστρια του Χωρίς Παρεξήγηση Μάρω Κοντού και η συμπαρουσιάστριά της Χριστίνα Κατσάρη |
Ο Βαγγέλης, ο πρώτος παίκτης που προκρίθηκε στον τρίτο γύρο, δεν πρέπει να δυσκολεύτηκε πολύ να καταλάβει τη φωνή της Ρένας. Ήδη προλογίζοντας το απόσπασμα η Μάρω Κοντού είπε ότι η καλεσμένη ξεκίνησε σαν τραγουδίστρια της τζαζ και έγινε μεγάλη πρωταγωνίστρια του θέατρου, "τόσο μεγάλη που δεν τη χωράει κανένα κείμενο, συνεχώς αυτοσχεδιάζει". Στο απόσπασμα που ακούστηκε η Ρένα ξεκινούσε να αφηγείται ένα ανέκδοτο που της είπε ο ανιψιός της από την Κέρκυρα. Τα τρία αστέρια έδωσαν τις εξής απαντήσεις: η Ηρώ Μουκίου είπε: "Εγώ πραγματικά θα σε βοηθήσω, Βαγγέλη. Μάρω, είπες 'μεγάλη πρωταγωνίστρια', είπε κάτι για Κέρκυρα, ε, μία είναι η Ρένα". Η Ισμήνη Καλέση είπε: "Εγώ νομίζω πως τη γνώρισα τη φωνή της, μάλιστα μίλαγα και προ ολίγου στο τηλέφωνο μαζί της. Είναι πράγματι μια μεγάλη καλλιτέχνιδα που αυτοσχεδιάζει πάρα πολύ. Πρόσφατα, μάλιστα, έμαθα ότι έμαθε και ελληνικά. Είναι η Μαντόνα" (!!!). Και ο Βάσος Ανδριανός έδωσε μια πιο αληθοφανή απάντηση: "Εγώ διαφωνώ οριζοντίως και καθέτως! Μία είναι και μοναδική: η Άννα Καλουτά."
Η Στέλλα Βλαγοχιάννη, στην κριτική της στο 7 Μέρες TV, δεν είχε ιδιαίτερα κολακευτικά λόγια να πει για την εκπομπή. Έκρινε πως τα κείμενα θύμιζαν "υπόλοιπα των παραστάσεων των θεάτρων της οδού Ιπποκράτους", ενώ οι προαναγγελίες των δελτίων τύπου για προσκεκλημένα "αστέρια" δημιουργούσε προσδοκίες για πολύ λαμπερές/-ούς καλεσμένους--κάτι που δεν ίσχυε, κατά τη γνώμη της, για τους τρεις ηθοποιούς της πρώτης εκπομπής. Και συμπλήρωσε: "Μόνο η παρουσία της κ. Ρένας Βλαχοπούλου έσωσε όλα τα προσχήματα. Άσχετα αν έλεγε συνεχώς στη Μάρω Κοντού 'Ρώτα με' και εκείνη της απαντούσε 'Τι να σε ρωτήσω, Ρένα μου, εσύ πες μας!'"...
Η Ρένα Βλαχοπούλου στο σκηνικό του Χωρίς Παρεξήγηση τραγουδά το "Είμαι γυναίκα" |
Μπορείτε να παρακολουθήσετε αυτή τη χαριτωμένη συνομιλία ανάμεσα στη Ρένα Βλαχοπούλου και τη Μάρω Κοντού. Μπορεί όντως η Κοντού να μοιάζει ελαφρώς απροετοίμαστη για αυτή την κουβέντα--που, ειρήσθω εν παρόδω, μαγνητοσκοπήθηκε μετά το Πάσχα, κάποιο Δευτερότριτο που οι δυο κυρίες δεν είχαν παράσταση στη Θεσσαλονίκη, όπου εμφανίζονταν με το Τρελλάντα Λαμπάντα. Η Ρένα είναι όπως πάντα απολαυστική όταν μιλάει για την αντίδραση του άντρα της στην ανακοίνωσή της ότι πούλησε το σπίτι τους ή για τον μπατανά που υπομένει κάθε βράδυ το πρόσωπό της πριν βγει στη σκηνή, όταν θυμάται το δώρο που της χάρισε κάποια θαυμάστρια αλλά και όταν διαμαρτύρεται για τη χαμηλή της σύνταξη. Αναφέρει για μια ακόμα φορά πόσο την καίει το ζήτημα των ναρκωτικών και δίνει τις ευχές της σε όλο τον κόσμο. Μετά τη συνέντευξη τραγουδάει στο στούντιο το "Είμαι γυναίκα" από τη Λυσιστράτη '79 των Γιώργου Σκούρτη και Γιώργου Κατσαρού--φορώντας μάλιστα την ίδια τουαλέτα που φορούσε και στην παράσταση του Ρεξ. Το τραγούδι είναι γυρισμένο μόνο με μία κάμερα που δεν κάνει ιδιαίτερα κοντινά πλάνα στη Ρένα--και έτσι κρύβονται και τυχόν λαθάκια στο πλέι-μπακ...--ενώ εμβόλιμα προβάλλονται φωτογραφίες της Ρένας από το εσώφυλλο του LP που φιλοξενούσε τη συγκεκριμένη ηχογράφηση.
Παρά τις ατέλειές της, η εκπομπή ήταν μια... όαση για τις ρενοφανατικές/τους ρενοφανατικούς--ειδικά της επαρχίας. Το κοινό της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης βομβαρδιζόταν από... ταινίες της Ρένας που πρόβαλλαν τα δύο ιδιωτικά κανάλια, Mega και Antenna--όχι ακόμα ταινίες της Φίνος Φιλμ, αλλά ταινίες του οργανισμού Καραγιάννης-Καρατζόπουλος (παλιές και νεότερες) και της Γκρέκα Φιλμ αλλά και βιντεοταινίες (απέναντι από το Χωρίς παρεξήγηση μάλιστα το Mega πρόβαλε τις Φανταρίνες που είχαν, φυσικά, μεγαλύτερη θεαματικότητα από το τηλεπαιχνίδι). Κάπου στον νομό Σερρών όμως, ένα 15χρονο αγόρι έπλεε σε πελάγη ευτυχίας--καθώς άλλωστε πέντε μέρες πριν είχε την τύχη να θαυμάσει για άλλη μια φορά την αγαπημένη του Ρένα Βλαχοπούλου στη σκηνή του Ράδιο Σίτυ της Θεσσαλονίκης...
Η παρούσα ανάρτηση, όπως και όλα τα κείμενα που δημοσιεύονται στο ιστολόγιο αυτό, είναι αποτέλεσμα προσωπικής έρευνας. Είναι υποχρεωτική η ρητή αναφορά στο ιστολόγιο, όταν χρησιμοποιείται υλικό από τις αναρτήσεις του.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου