Κυριακή 25 Ιουλίου 2021

Σαν σήμερα το 1959: Σούλη εναντίον Ρένας και Ρένα εναντίον Σούλης

Στις 25 Ιουλίου 1959 η εφημερίδα Αθηναϊκή, στη στήλη του Γ. Μαλλούχου "Όσα παραλείπονται από το θεατρικό ρεπορτάζ", δημοσίευσε φωτογραφίες της Ρένας Βλαχοπούλου και της Σούλης Σαμπάχ με την εξής λεζάντα: 
Να μην ιδή στα μάτια της η μια την άλλη! Η Σούλη Σαμπάχ (κάτω) θεωρεί την Ρένα Βλαχοπούλου (επάνω) ως υπαίτιον της μη προσλήψεώς της στο θέατρο "Μετροπόλιταν", όπου η Βλαχοπούλου θριαμβεύει διπλά: σαν τραγουδίστρια και σαν ηθοποιός. Η Σαμπάχ είχε πη "Πάρτε με και δέχομαι να μην τραγουδήσω"! Αλλά οι κακές γλώσσες λένε ότι η Βλαχοπούλου δεν ηθέλησε με κανένα τρόπο να παίζουν "νούμερα" δυο τραγουδίστριες και μάλιστα την στιγμή που διαπρέπουν κι οι δυο σε μπουφόνικους ρόλους.
Αθηναϊκή, 25-7-1959


Όλα αυτά Σάββατο μεσημέρι. Το μεσημέρι της Δευτέρας 27 Ιουλίου η θεατρική στήλη των Νέων δημοσίευσε την αντίδραση της Ρένας Βλαχοπούλου στο παραπάνω σχόλιο.
Αγαπητά "Νέα",
Ζητώ την φιλοξενία των στηλών σας για να διαμαρτυρηθώ εντονώτατα και να διαψεύσω με αγανάκτησι μία ανακριβέστατη είδησι που κατεχωρήθη στο φύλλο του Σαββάτου, 25 τρέχ., απογευματινής εφημερίδος.
Ουδέποτε επέδειξα αντισυναδελφική στάσι, και πολύ περισσότερο έναντι της αναφερομένης στο περί ου ο λόγος δημοσίευμα καλλιτέχνιδος του τραγουδιού, την οποίαν, δήθεν, απέκλεισα από το συγκρότημα του "Μετροπόλιταν".
Περιορίζομαι σ' αυτά τα λίγα, γιατί συμβαίνει να μην έχω ανάγκη διαφημίσεως.
ΡΕΝΑ ΒΛΑΧΟΠΟΥΛΟΥ
Η Σούλη Σαμπάχ αποφάσισε να απαντήσει στη Ρένα στέλνοντας επιστολή τόσο στα Νέα όσο και στο Έθνος:
Αγαπητά "Νέα",
Λυπάμαι πολύ γιατί η κ. Ρένα Βλαχοπούλου φαντάστηκε ότι η λεζάντα που δημοσιεύτηκε κάτω από τις φωτογραφίες μας σε απογευματινή εφημερίδα του Σαββάτου την θίγει και την κακοχαρακτηρίζει, και φρόντισε να δικαιολογηθή με επιστολή της που δημοσιεύτηκε στα χθεσινά θεατρικά "Νέα". Προσωπικά πιστεύω ότι μια καλλιτέχνις της κλάσεως της κ. Βλαχοπούλου έχει κάθε δικαίωμα να διαλέγη τους συνεργάτες της και να επιβάλλη τις απόψεις της.
Ευχαριστώ
ΣΟΥΛΗ ΣΑΜΠΑΧ
Πράγματι, στο τέλος του Γενάρη του '59 είχε δημοσιευτεί η είδηση ότι η Σούλη Σαμπάχ θα ανήκει στον θίασο Άννας και Μαρίας Καλουτά-Κώστα Χατζηχρήστου-Ρένας Βλαχοπούλου που θα παρουσίαζε επιθεώρηση στο θέατρο Ριάλτο (εκεί που ο Χατζηχρήστος είχε παρουσιάσει το προηγούμενο καλοκαίρι τη μεγάλη επιτυχία Γρανίτα και χωνάκι, λαός και κολωνάκι). Ωστόσο, έγιναν διάφορες αλλαγές: ο θίασος "μετακόμισε" από το Ριάλτο στο Μετροπόλιταν, οι αδελφές Καλουτά δήλωσαν ότι δεν θα μπορέσουν να συμμετάσχουν στην επιθεώρηση γιατί θα επέστρεφαν αργά στην Αθήνα από την τουρνέ στην οποία βρίσκονταν και το όνομα της Σούλης Σαμπάχ δεν αναφέρθηκε ξανά...

Η "ιδιότυπος αυτή διένεξις" πάντως δεν είχε συνέχεια στον Τύπο. Μόνο το εβδομαδιαίο Εμπρός, στη στήλη "Τα απόρρητα των παρασκηνίων" (1-8-1959) επισήμανε πως με την επιστολογραφία τους οι δύο καλλιτέχνιδες "ανέμισαν" το συγκεκριμένο παρασκήνιο και "όσο για την διαφήμισι, ό,τι κι αν λένε, κι εκείνοι που έχουν ανάγκη κι εκείνοι που... δεν έχουν, έγινε και με το παραπάνω"... Η Σούλη Σαμπάχ πάντως δεν έμεινε εκτός θεάτρου εκείνο το καλοκαίρι, αφού λίγο μετά την ανταλλαγή των επιστολών έκλεισε συμφωνία με τον θίασο των Τάκη Μηλιάδη-Νίκου Ρίζου-Γιάννη Γκιωνάκη και εμφανίστηκε στις επιθεωρήσεις του θεάτρου Περοκέ Ομόνοια Πλατς Πλουτς και Μαντουμπάλα.

Η Σούλη Σαμπάχ με τους θιασάρχες
του Περοκέ Γιάννη Γκιωνάκη,
Τάκη Μηλιάδη και Νίκο Ρίζο

Τι ακριβώς συνέβη δεν γνωρίζω. Λίγα χρόνια μετά πάντως η Ρένα Βλαχοπούλου συνεργάστηκε αρμονικότατα τόσο με τη Σούλη Σαμπάχ (αρχίζοντας από το θέατρο Ακροπόλ τη σεζόν 1963-64) όσο και με τον Δημήτρη Νικολαΐδη, σύζυγο της Σαμπάχ, τόσο στον κινηματογράφο όσο και στο θέατρο. Συναντήθηκαν φυσικά και εκτός σκηνής, σε θεατρικές παρέες, ενώ η Ρένα ήταν από τους πρώτους που έσπευσε στο νοσοκομείο όπου νοσηλευόταν για ένα διάστημα ο Δημήτρης Νικολαΐδης για να τον ρωτήσει αν χρειάζεται κάτι (το εκμυστηρεύτηκε ο ίδιος ο Νικολαΐδης στον Γιάννη Μιχαλόπουλο, ο οποίος έκανε την αποκάλυψη σε τηλεοπτική εκπομπή, μιλώντας για τις αγαθοεργίες της Ρένας Βλαχοπούλου, και συμπλήρωσε ότι μια τέτοια εκμυστήρευση από το στόμα του ίδιου του Νικολαΐδη είχε ιδιαίτερη σημασία, γιατί ο ηθοποιός "δεν χάριζε κάστανα σε κανέναν").

Κεφάτη συντροφιά στο καλλιτεχνικό στέκι Κατίνα.
Η Σούλη Σαμπάχ, σε πλήρη ευθυμία, έχει πέσει
από την καρέκλα. Από πάνω της ο Αλέκος Τζανετάκος,
ο Κώστας Βουτσάς, η Μαίρη Μοντ, η Ρένα Βλαχοπούλου,
η Κατίνα Παχού, ο Γιώργος Κατσαρός και ο Οδυσσέας Παχός

Η τελευταία συνεργασία Ρένας Βλαχοπούλου και Σούλης Σαμπάχ καταγράφτηκε το 1987 στη βιντεοταινία Η βασίλισσα της ρέγκας, στην οποία η Σαμπάχ, ως γκεστ σταρ, εμφανιζόταν στον ρόλο μιας τσιγγάνας καφετζούς, στην οποία καταφεύγει η Ρένα για να μάθει τι σχέδια είχε ο συνεργάτης που απέλυσε, παρόλο που ήταν ερωτευμένη μαζί του... Δεκατρία χρόνια μετά, η Σούλη Σαμπάχ βρήκε μια ευκαιρία να εκφράσει τη συμπάθειά της για τη Ρένα μέσα από τη σειρά Παππούδες εν δράσει της ΕΡΤ. Σε κάποια σκηνή οι τρόφιμοι του οίκου ευγηρίας πηγαίνουν εκδρομή με λεωφορείο, από τα ηχεία του οποίου ακούγεται η φωνή της Ρένας στο τραγούδι "Σαν ξημερώνει Κυριακή" και η Σαμπάχ λέει στις φίλες και τους φίλους της: "Το Ρενάκι; Πολύ φίλη μου!"...

Ρένα Βλαχοπούλου και Σούλη Σαμπάχ
στη βιντεοταινία του Κώστα Καραγιάννη
Η βασίλισσα της ρέγκας 

Μια άλλη χαριτωμένη σύμπτωση που δένει τις δυο καλλιτέχνιδες ερήμην τους είναι το γεγονός ότι και οι δύο περιόδευσαν με δικό τους θίασο ανά την Ελλάδα τη χειμερινή σεζόν 1980-81. Ο θίασος της Σούλης Σαμπάχ παρουσίαζε την κωμωδία Μια μαμά... μανούλι της Αναστασίας Νικολαΐδη (υποπτεύομαι ότι επρόκειτο για την ίδια τη Σούλη Σαμπάχ που υπέγραφε με το βαφτιστικό της και το επώνυμο του συζύγου της, που σκηνοθέτησε το έργο), ενώ ο θίασος της Ρένας Βλαχοπούλου παρουσίαζε την κωμωδία Η μάνα μου η γόησσα των Λάκη Μιχαηλίδη και Πολύβιου Βασιλειάδη που μεταφέρθηκε, στη συνέχεια, στο σινεμά με τον τίτλο Η μανούλα, το μανούλι και ο παίδαρος...


Το blog στέλνει τις πιο θερμές ευχές του στη γλυκύτατη Σούλη Σαμπάχ! Ο Rena Fan θυμάται πάντα την ωραία της εμφάνιση στην επιθεώρηση Εδώ ο κόσμος καίγεται... στο κινηματοθέατρο Κρόνιο των Σερρών την άνοιξη του 1989 και την ευγένεια με την οποία υποδεχόταν τους θαυμαστές και τις θαυμάστριες στο καμαρίνι της μετά την παράσταση. Να είναι πάντα καλά!


Η παρούσα ανάρτηση, όπως και όλα τα κείμενα που δημοσιεύονται στο ιστολόγιο αυτό, είναι αποτέλεσμα προσωπικής έρευνας. Είναι υποχρεωτική η ρητή αναφορά στο ιστολόγιο, όταν χρησιμοποιείται υλικό από τις αναρτήσεις του.

Δεν υπάρχουν σχόλια: