Στις 21 Φεβρουαρίου 1996 αρκετές αθηναϊκές εφημερίδες δημοσίευσαν ρεπορτάζ από τα "Μουσικά Βραβεία Ποπ Κορν 1995", την εκδήλωση την οποία διοργάνωσε το περιοδικό Ποπ Κορν δύο μέρες νωρίτερα για να απονείμει βραβεία στα αστέρια της ελληνικής δισκογραφίας για τα επιτεύγματά τους την προηγούμενη χρονιά και στη διάρκεια της οποίας απονεμήθηκε ειδικό τιμητικό βραβείο στη Ρένα Βλαχοπούλου.
Πηγή φωτογραφίας: Ποπ Κορν, Μάρτιος 1996 |
Η αφορμή για τη βράβευση της Ρένας ήταν η συμπλήρωση εκατό χρόνων από τη γέννηση του κινηματογράφου και το περιοδικό αποφάσισε να τιμήσει την επέτειο στο πρόσωπο της Ρένας ως μιας γυναίκας που σημάδεψε τον ελληνικό κινηματογράφο. Βέβαια, θα περίμενε κανείς/καμιά να τονιστεί ότι η Ρένα Βλαχοπούλου είχε μια τεράστια πορεία και στον χώρο του ελληνικού τραγουδιού...
Η Ρένα Βλαχοπούλου προσέρχεται στο θέατρο Αλίκη για τη βράβευσή της, φορώντας το καινούριο της παλτό. Πηγή φωτογραφίας: Ποπ Κορν, Μάρτιος 1996 |
Αυτή δεν ήταν, φαίνεται, η μόνη ατέλεια της βραδιάς. Διάφορα έντυπα βρήκαν πολλές παραφωνίες (μεταφορικές, καμία κυριολεκτική αφού όλα τραγουδήθηκαν... πλέι μπακ!) στη διοργάνωση, ενώ γράφτηκε πως τα βραβεία απονεμήθηκαν με τρόπο που να μη μείνει καμία/κανένας καλλιτέχνιδα/-νης παραπονεμένη/-ος και, το κυριότερο ίσως, καμία δισκογραφική εταιρία... Τα πιο... κουτσομπολίστικα έντυπα φρόντισαν να τονίσουν πως το κοινό που προσήλθε στο θέατρο Αλίκη για την εκδήλωση αποτελούνταν κυρίως από "κακομαθημένα κοριτσόπουλα" που ήταν μοιρασμένα σε φαν του Στέφανου Κορκολή και φαν του Σάκη Ρουβά και ανταγωνίζονταν οι μεν τις δε σε φωνές και εκδηλώσεις θαυμασμού... Γράφτηκε επίσης ότι με εξαίρεση τα βραβευθέντα πρόσωπα ή τα μικρά ή μεγάλα celebrities που απένειμαν τα βραβεία, δεν προσήλθαν στην εκδήλωση "μεγάλα ονόματα"--φαίνεται πως οι βραβευθείσες/-θέντες είχαν ήδη ενημερωθεί από το απόγευμα της ίδιας μέρας, ώστε να επιβεβαιώσουν την παρουσία τους στην εκδήλωση.
Για την... ιστορία, τα βραβεία του Ποπ Κορν για το έτος 1995, με βάση τις προτιμήσεις των αναγνωστριών/-στών του περιοδικού Πηγή φωτογραφίας: Ποπ Κορν, Μάρτιος 1996 |
Σε κάθε περίπτωση η βραδιά, που μεταδιδόταν ζωντανά από το Star Channel, είχε λάμψη και κέφι και, όπως παραδέχτηκαν ακόμα και τα έντυπα που αποδοκίμασαν την εκδήλωση, είχε μια αστραφτερή Ρένα Βλαχοπούλου στην πιο συγκινητική στιγμή της βραδιάς--και πραγματικά αξίζουν έπαινοι σε όποιον/-αν τη σκέφτηκε...
Το μπαλέτο του Φωκά Ευαγγελινού χορεύει στον ρυθμό του τραγουδιού των Μίμη Πλέσσα-Γιάννη Δαλιανίδη "Σαν ξημερώνει Κυριακή" Πηγή φωτογραφίας: Ποπ Κορν, Μάρτιος 1996 |
Οι προσεκτικές/-οί θα είχαν... ψυχανεμιστεί τη βράβευση της Ρένας όταν σε κάποιο σημείο η Ναταλία Γερμανού και ο Απόστολος Γκλέτσος είπαν πως το μπαλέτο του Φωκά Ευαγγελινού θα τιμήσει τα εκατό χρόνια από τη γέννηση του κινηματογράφου με ένα χορευτικό. Το χορευτικό αυτό ήταν ένα medley τεσσάρων τραγουδιών με τη φωνή της Ρένας Βλαχοπούλου ("Η αρτίστα", "Σαν ξημερώνει Κυριακή", "Η μοδίστρα" και "Η Αθήνα τη νύχτα").
Ο Απόστολος Γκλέτσος και η Ναταλία Γερμανού παρουσίασαν τη βραδιά. Πηγή φωτογραφίας: Ποπ Κορν, Μάρτιος 1996 |
Αμέσως μετά ο λόγος δόθηκε στον διευθυντή του περιοδικού Γιώργο Κούρτη που ανακοίνωσε πως το περιοδικό αποφάσισε στο πλαίσιο της επετείου, να απονείμει "ένα τιμητικό βραβείο σε μια σπουδαία κυρία του ελληνικού κινηματογράφου, του ελληνικού θεάτρου και της ελληνικής τηλεόρασης, μια ξεχωριστή γυναίκα με μεγάλη προσφορά στο ελληνικό τραγούδι, μέσα από τον κινηματογράφο, που μπήκε στα σπίτια μας και μας έκανε να την αγαπήσουμε σαν άνθρωπο δικό μας".
Ο διευθυντής του περιοδικού αναγγέλλει το τιμητικό βραβείο. Πηγή φωτογραφίας: Ποπ Κορν, Μάρτιος 1996 |
Στο άκουσμα του ονόματος της Ρένας Βλαχοπούλου σχεδόν σύσσωμο το κοινό του θεάτρου Αλίκη σηκώθηκε όρθιο και χειροκρότησε τη Ρένα, η οποία εμφανίστηκε στη σκηνή συνοδευόμενη από δύο χορευτές. Λαμπερή με την ωραιότατη μπλε τουαλέτα που φορούσε στην αποθέωση της επιθεώρησης Για την Ελλάδα ρε γαμώτο τρία χρόνια νωρίτερα, στο Ακροπόλ (την τουαλέτα αυτή χάρισε ένα χρόνο μετά στην Ελένη Μενεγάκη!...), αλλά με μια εμφανή δυσκολία στην κίνηση--τα προβλήματα με τον διαβήτη είχαν δυστυχώς αρχίσει.
Η Ρένα Βλαχοπούλου εμφανίζεται στη σκηνή του θεάτρου Αλίκη... |
...και το κοινό την αποθεώνει όρθιο. Διακρίνονται οι Πέγκυ Σταθακοπούλου, Μάκης Δελαπόρτας, Κώστας Τουρνάς, Χρήστος Δάντης. Πηγή φωτογραφίας: Ποπ Κορν, Μάρτιος 1996 |
Η Ρένα Βλαχοπούλου δέχεται την τιμητική πλακέτα και την ανθοδέσμη από τα χέρια του Γιώργου Κούρτη. Πηγή φωτογραφίας: Ποπ Κορν, Μάρτιος 1996 |
Ο Γιώργος Κούρτης της απένειμε την τιμητική πλακέτα και μια ανθοδέσμη και η Ρένα πλησίασε το μικρόφωνο. Συγκινημένη και τρακαρισμένη ("Αισθάνομαι ότι είναι η πρώτη φορά που βγαίνω στη σκηνή"), ενημέρωσε το κοινό πως πίσω από τη σκηνή η ατμόσφαιρα ήταν τρελή, αστειεύτηκε για την πλακέτα "Δεν είναι χρυσό αυτό; Μπα... Έχω γεμίσει ένα ντουλάπι, θα αρχίσω να τα πουλάω ένα-ένα..." και θυμήθηκε μια θεία της στην Κέρκυρα (στο άκουσμα του ονόματος του νησιού κάποιες θαυμάστριες του κερκυραίου Σάκη Ρουβά χειροκρότησαν έντονα--"Κερκυραία είσαι;" ρώτησε η Ρένα--μάλλον αγνοούσε την ύπαρξη του fun club του Σάκη...).
Η Ρένα θυμάται μια θεία της στην Κέρκυρα!... Πηγή φωτογραφίας: Αν, ένθετο περιοδικό της εφημερίδας Απογευματινή της Κυριακής, 25-2-1996 |
Ίσως από... τρακ αναζήτησε τον άντρα της, πόζαρε για τους φωτογράφους και δικαιολογήθηκε για τη δυσκολία στο περπάτημά της λέγοντας "Μ' έριξε ο σκύλος και μου 'σπασε τον κάλο, αυτός ο κερατάς έχει τέτοια δύναμη... Λεοντάρι είναι ο Μάο, αλλά τον λατρεύω". Και έπειτα ζήτησε, "αν γίνεται" να πει μερικά από τα παλιά ωραία τραγούδια του σινεμά. Τραγούδησε λοιπόν ένα medley που αποτελούνταν από τα τραγούδια "Η Αθήνα τη νύχτα", "Γλυκιά ζωή", "Γελά γαλάζιος ουρανός", "Κοντά σου, Ελλάδα μου", "Κέρκυρα, Κέρκυρα" (και πάλι οι θαυμάστριες του Ρουβά... ούρλιαξαν από ενθουσιασμό), κορυφώθηκε με το "Έχω στενάχωρη καρδιά" και, ολοκληρώθηκε, όπως ήταν αναμενόμενο, με το "Φεύγουν τα χρόνια"
Πηγή φωτογραφίας: TV Έθνος, 25-2-1996 |
Η εμφάνισή της είχε κι ένα απρόοπτο. Όταν άρχισε να τραγουδά τη "Γλυκιά ζωή" θέλησε να κάνει τη γνωστή "τσαχπινιά" της, να περάσει δηλαδή στα γρήγορα το ασύρματο μικρόφωνο από το ένα χέρι στο άλλο. Ίσως επειδή είχε καιρό να το κάνει, ίσως επειδή το συγκεκριμένο μικρόφωνο ήταν πιο μεγάλο, της έφυγε από τα χέρια, σκορπώντας τον πανικό στους τεχνικούς που... έτρεχαν να το μαζέψουν προσπαθώντας να μην μπουν στο πλάνο! Ως έμπειρη θεατρίνα όμως (και έμπειρη και στο πλέι μπακ φυσικά...) η Ρένα κάλυψε το απρόοπτο, αφού βρισκόταν δίπλα στο stand των παρουσιαστριών/-στών και συνέχισε το τραγούδι της μπροστά σε εκείνο το μικρόφωνο, προκαλώντας το χειροκρότημα όλων. Η κάμερα έδειξε το κοινό και στο επόμενο πλάνο η Ρένα κρατούσε και πάλι ένα ασύρματο μικρόφωνο που στο μεταξύ της έδωσαν... (Ρενοφανατική λεπτομέρεια: λίγες μέρες αργότερα το Star πρόβαλε ένα δίωρο βίντεο στο οποίο συμπύκνωσε τις καλύτερες στιγμές της βραδιάς--που είχε κρατήσει περίπου τέσσερις ώρες--και η ρίψη του μικροφώνου εξαφανίστηκε. Όταν όμως ο σταθμός επανέλαβε, τις μέρες του Πάσχα, ολόκληρη την εκδήλωση, δεν είχε γίνει κανένα μοντάζ. Αυτή η εκδοχή βρίσκεται και στο YouTube σήμερα...)
Συνεχίζει... απτόητη το πλέι μπακ τραγούδι της από το μικρόφωνο των παρουσιαστών/-τριών Πηγή φωτογραφίας: Απογευματινή, 21-2-1996 |
Μετά το τραγούδι της Ρένας, οι θεατές σηκώθηκαν και πάλι όρθιες/-οι και την αποθέωσαν. Εκείνη ήταν εμφανώς συγκινημένη. Αστειεύτηκε λέγοντας "Τα ποπ κορν πού είναι, καλέ;" (για όσες/όσους ήξεραν βέβαια, είχε σημασία αυτή η ερώτηση αφού... λάτρευε πραγματικά τα ποπ κορν!) και πως "Σας αγαπώ όλους--καλούς, κακούς, κι αυτούς που είναι στη φυλακή, κι αυτούς που 'ναι απέξω!". Υποκλίθηκε και στο κοινό και στο μπαλέτο που είχε διανθίσει το τραγούδι της, και ευχήθηκε: "Την υγειά σας να 'χετε όλοι, Παναγία μου, όλοι και οι οικογένειές σας!". Είπε για πολλοστή φορά "ευχαριστώ", φανερά μέσα από την καρδιά της, και καθώς δυο χορευτές την οδήγησαν και πάλι στα παρασκήνια είπε σε κάποιον/-αν: "Τα λουλούδια μη ξεχάσεις!"... Πραγματικά μια ιδιαίτερα τονωτική, πιστεύω, βραδιά για τη Ρένα που έναν μήνα νωρίτερα δήλωνε σκεφτική στην Κική Σεγδίτσα πως "δεν έχω πια το κέφι που είχα άλλοτε"...
Διπλό Τηλέραμα, 3-3-1996 |
Δεν ξέρω τι ακολούθησε μετά το τέλος της εκδήλωσης. Κάποια δεξίωση ίσως; Ήταν βέβαια πολύ αργά (περασμένες μία), πάντως έχουμε κάποιες φωτογραφίες από τα παρασκήνια: στη μία η Ρένα Βλαχοπούλου, φορώντας ακόμα την τουαλέτα της, θαυμάζει το... ύψος του Νίκου Παπαδάκη, γνωστού μοντέλου της εποχής, και σε μια άλλη, όταν έχει πια αλλάξει, δέχεται το χειροφίλημα του συμπατριώτη της Σάκη Ρουβά...
Η Ρένα Βλαχοπούλου θαυμάζει το... ύψος του Νίκου Παπαδάκη. Πηγή φωτογραφίας: CIAO, 27-2-1996 |
Η Ρένα Βλαχοπούλου δέχεται το χειροφίλημα του Σάκη Ρουβά. Πηγή φωτογραφίας: Τα Νέα, 21-2-1996 |
Σαν... επιμύθιο της βραδιάς, η πολύ καλή βαθμολογία που έδωσε ο Πανοραμικός στη Ρένα για την εμφάνισή της στα Βραβεία Ποπ Κορν 1995, τρία με άριστα το... ένα (που δόθηκε στη Μαρία Φαραντούρη για την επικείμενη κυκλοφορία του ωραίου της δίσκου Τα λυρικά του Μίκη Θεοδωράκη):
ΡΕΝΑ ΒΛΑΧΟΠΟΥΛΟΥ (η Κυρία):
Πάντα μπριόζα, πάντα ετοιμόλογη, πάντα κυρία της σκηνής (ακόμη και σε απονομή βραβείων ποπ).
Τα Νέα, 24-2-1996 |
Η παρούσα ανάρτηση, όπως και όλα τα κείμενα που δημοσιεύονται στο ιστολόγιο αυτό, είναι αποτέλεσμα προσωπικής έρευνας. Είναι υποχρεωτική η ρητή αναφορά στο ιστολόγιο, όταν χρησιμοποιείται υλικό από τις αναρτήσεις του.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου