Δευτέρα 15 Φεβρουαρίου 2021

Σαν σήμερα το 1992: Συνέντευξη: "Με γεμίζει η αγάπη του κόσμου"

Στις 15 Φεβρουαρίου 1992 το περιοδικό Τηλεθεατής δημοσίευσε μια συνέντευξη της Ρένας Βλαχοπούλου στον δημοσιογράφο Μάκη Τσιλιμιδό. Είναι η σεζόν του Music Hall Rex (1991-92) και η Ρένα δέχτηκε τον δημοσιογράφο στο άνετο καμαρίνι της.


ΡΕΝΑ ΒΛΑΧΟΠΟΥΛΟΥ
"Με γεμίζει η αγάπη του κόσμου"

Είναι, χωρίς την παραμικρή αμφιβολία, μια Κυρία. Η Ρένα Βλαχοπούλου ανοίγει την καρδιά της στον "Τ" και μιλά για όλους και για όλα χωρίς φόβο και πάθος.
Γράφει ο ΜΑΚΗΣ ΤΣΙΛΙΜΙΔΟΣ
Φωτο: Γ. Χρυσοστομίδης 


"Η Αθήνα τη νύχτα κομψή θεατρίνα" τραγουδά κάθε βράδυ στο REX η μεγάλη κωμικός μας Ρένα Βλαχοπούλου και κερδίζει αμέσως το χειροκρότημα του κοινού, μια και η σχέση που έχει αναπτύξει μαζί του εδώ και πολλά χρόνια παραμένει το ίδιο δυνατή και ο κώδικας επικοινωνίας το ίδιο γνωστός, με σημείο αναφοράς τις "φαρμακερές" ατάκες της που εκτοξεύει κατά παντός, γνωρίζοντας πολύ καλά την ψυχοσύνθεση του Έλληνα.

Αυτή την ακούραστη και πανέξυπνη θεατρίνα συναντήσαμε ένα βράδυ στο καμαρίνι της και η συζήτηση μαζί της ήταν σκέτη απόλαυση. Ο τρόπος που εκφραζόταν δεν σου άφηνε κανένα περιθώριο για να πλήξεις, λες και βρισκόταν συνέχεια πάνω στη σκηνή. Ίσως και γι' αυτό δεν την πρόδωσε ποτέ το επάγγελμα και συνεχίζει ακάθεκτη.

--Είσαστε τόσα χρόνια στην επικαιρότητα. Πού το αποδίδετε;
"Ο Θεός κατ' αρχάς μου έδωσε πολλά χαρίσματα και τον ευχαριστώ κάθε πρωί. Διότι θα μπορούσε να με κάνει ωραία τραγουδίστρια αλλά μ' ένα φρικτό σώμα. Μου τα έδωσε όμως όλα: σώμα, φωνή αλλά προπαντός καλή καρδιά. Εν πάση περιπτώσει, νομίζω ότι ο θεατής είναι αυτός που σε κρίνει και όλοι αυτοί που λένε ότι τους αδικήσανε και δεν τους αφήνουν, λένε μια βλακεία στο τετράγωνο. Εάν έχεις ταλέντο, και μια "καλησπέρα" αν πεις, θα σε θυμάται ο κόσμος, αρκεί να την πεις μ' ένα ξεχωριστό τρόπο".

--Και το μυστικό της επιτυχίας σας ποιο είναι;
"Κανονικά δεν ξέρω τι κάνω. Πάντα αυτοσχεδιάζω. Ξεκίνησα ως τραγουδίστρια, μετά έκανα καριέρα στο σινεμά, μετά το σινεμά πάλι τραγουδάω. Ίσως το μυστικό της επιτυχίας μου να οφείλεται στη μη τυποποίησή μου και στο ότι ξέρω να ντύνομαι, να εκφράζομαι και να πλασάρω αυτό που λέω από ένστικτο μ' ένα δικό μου τρόπο".

Η Ρένα στο καμαρίνι της στο Ρεξ. Μαντέψτε ποιος της είχε στείλει
τη χριστουγεννιάτικη κάρτα που κράτησε στον καθρέφτη της
αρκετές μέρες μετά τις γιορτές.
Φωτογραφία: Γ. Χρυσοστομίδης,
Τηλεθεατής, 15-2-1992

--Και μη μεγάλη επικοινωνία που έχετε με το κοινό πού οφείλεται;
"Ναι... είμαι άμεση. Εγώ τους θεωρώ όλους συγγενείς, δεν υπάρχει πρόβλημα για μένα. Μπορεί να περάσω με τις παντόφλες από τη σκηνή και να πω 'Παιδιά, πάω στην τουαλέτα' και να μη με παρεξηγήσει κανένας... Έτσι με βλέπει ο κόσμος κι έτσι με αγαπάει".

--Λένε ότι επειδή έχετε ωραία πόδια τα επιδεικνύετε επί σκηνής.
"Άσε τα τι λένε. Εσύ δεν τα είδες ποτέ; Είναι κι αυτό ένα θείο δώρο",

--Η φετινή σας εμφάνιση στο REX είναι μια ευτυχής συγκυρία;
"Για μένα είναι. Είναι μια αλλαγή από τα ίδια και τα ίδια. Πάντα μου άρεσε να ανανεώνομαι. Για μένα το χθες δεν υπάρχει, μόνο το σήμερα. Γι' αυτό και αν έλθεις στο σπίτι μου, θα δεις ότι δεν υπάρχουν φωτογραφίες μου, ούτε αποκόμματα από τον Τύπο που με αφορούν. Τι να τα κάνω; Ζω το παρόν, τώρα αν πεθάνω, μαζέψτε όλα, κάντε τα μια σούμα και πετάξτε τα στη θάλασσα. Έτσι είναι, αγάπη μου..."

--Κάνετε κάτι για να διατηρήστε σε φόρμα;
"Δεν έχω κάνει ποτέ γυμναστική. Δεν έχω πάει ποτέ σε γυμναστήριο, αλλά ανεβοκατεβαίνω συνέχεια τις σκάλες του σπιτιού μου και κάνω δουλειές. Αυτό δεν είναι γυμναστική;"

--Δεν αποποιείστε το ρόλο της νοικοκυράς;
"Όχι. Είμαι μια νοικοκυρά απ' τις λίγες και αυτό είναι γνωστό..."

Φωτογραφία: Γ. Χρυσοστομίδης
Τηλεθεατής, 15-2-1992


--Όλοι μιλάνε σήμερα για κρίση στο χώρο του θεάματος.
"Αυτό δεν είναι απόλυτο. Η λεγόμενη κρίση εξαρτάται και από το έργο που ανεβάζει ο καθένας, αλλά και από τους ηθοποιούς που συμμετέχουν. Όταν φοράς μια τουαλέτα με τσαρούχια, βεβαίως και δεν είσαι ωραία. Έτσι είναι και τα έργα".

--Είσαστε έξω από το θεατρικό κύκλωμα και δεν εμφανίζεστε σε κοσμικές εκδηλώσεις. Γιατί;
"Ναι. Δεν έχω καμία σχέση... Και ποτέ δεν πήγαινα σε κοσμικές εκδηλώσεις. Άλλωστε εκεί τι γίνεται; Στρώνουν τραπέζια με φαγιά, δίνει ο ένας του άλλου και επιδεικνύουν τα φουστάνια και τα μπιζού τους. Αυτά δεν μου πάνε".

--Σας ενοχλεί ο νεοπλουτισμός;
--Τρομερά. Βλέπω την απληστία και την αχαριστία ορισμένων ανθρώπων και ενοχλούμαι.
 Έχεις πέντε παλτά και μόλις αρχίσουν οι εκπτώσεις τρέχεις ν' αγοράσεις κι άλλα. Τι θα τα κάνεις, μωρή; Βλέπω τα μεγάλα "άχρηστα" σπίτια που δεν μπορείς να τα χαρείς λόγω ηλικίας και στενοχωριέμαι, γιατί όλα είναι ένα τίποτα, αγόρι μου..."

--Ποιες είναι οι αξίες της ζωής κατά τη γνώμη σας;
"Η απλότητα και η οικονομία".

Φωτογραφία: Γ. Χρυσοστομίδης
Τηλεθεατής, 15-2-1992

--Εσείς ζείτε σύμφωνα με αυτά που λέτε;
"Έλα στη Βάρκιζα να δεις πώς ζω. Πολύ απλά. Ένα κηπάκι, με μια πορτίτσα, που μπαίνεις μέσα και λες, αυτή εδώ μένει; Μια κουζίνα κι ένα δωμάτιαο επάνω, που κοιμόμαστε". [Σημείωση του Rena Fan: Ήταν η δεύτερη χρονιά που η Ρένα και ο σύζυγός της έμεναν στο εξοχικό τους στη Βάρκιζα, όσο ετοιμαζόταν το νέο τους διαμέρισμα στη Βούλα, στο οποίο μετακόμισαν την επόμενη χρονιά].

--Και τι είναι εκείνο που πραγματικά σας γεμίζει;
"Η αγάπη του κόσμου. Το να προσφέρω, ν' αγκαλιάζω και να με αγκαλιάζουνε". 

--Δεν καθόσαστε ήσυχη. Συνέχεια δουλεύετε.
"Ναι... Το κάθαρμα... Δεν φταίω όμως κι εγώ. Όταν υπάρχει ζήτηση, δεν μπορείς να καθήσεις... Και βέβαια αυτό σημαίνει ότι είσαι ακόμη χρήσιμος. Δεν σου κρύβω, όμως, ότι κουράζομαι, γιατί από το πρωί μέχρι το βράδυ τρέχω. Τη μέρα κάνω τα γυρίσματα του σήριαλ "Μάλιστα κύριε" που είναι αρκετά πολύπλοκο και κουραστικό και το βράδυ εδώ στο "REX". Μόνο δύο ώρες το απόγευμα ξεκλέβω και πηγαίνω σπίτι μου, να δω και τον άνδρα μου, που τώρα τελευταία άρχισε να παραπονιέται γιατί μένει μόνος στο σπίτι. Όσο περνούν τα χρόνια, χρειάζεσαι πιο πολύ το σύντροφό σου, αυτό είναι γεγονός".

--Πράγματι δεν μείνατε ποτέ στο περιθώριο...
"Εγώ εάν ήθελα, αγαπητέ μου φίλε, θα έπρεπε να έχω πολλά λεφτά. Αλλά με ικανοποιεί να δίνω από τα δέκα που κερδίζω τα τρία ή τα τέσσερα εκεί που πρέπει. Δεν μπορείς, όμως να μου φας ένα φράγκο, και γι' αυτό μερικοί με λένε τσιγγούνα, όταν ξέρω ότι είσαι ναρκομανής ή παλιάνθρωπος ή παίζεις 'κόλπο'. Δεν θα μου το πάρεις με καμία δύναμη. Τα δίνω εκεί που έχουν πραγματικά ανάγκη".

Φωτογραφία Γ. Χρυσοστομίδης
Τηλεθεατής, 15-2-1992

--Τα έχετε καλά με τον εαυτό σας;
"Σηκώνομαι και το πρώτο πράγμα που κάνω είναι να γονατίσω σαν τους Μωαμεθανούς και να ευχαριστήσω τον Θεό γι' αυτά που μου έδωσε".

--Εάν είχατε μπροστά σας τους πολιτικούς αρχηγούς, τι θα τους λέγατε;
"Αυτές οι μεγάλες πολυθρόνες, που κάθονται όλοι, πίσω από το βελούδο έχουν πολλά καρφιά. Τα περισσότερα, λοιπόν, μπαίνουν κάπου. Τι να τους πω λοιπόν;"

--Στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας [Σημείωση του Rena Fan: ο Κωνσταντίνος Καραμανλής τότε] τι θα του λέγατε;
"Θα του έλεγα ό,τι λέει κι αυτός. Ότι δηλαδή είμαστε 'τρελός' λαός, ότι μιλάμε συνέχεια και δεν ακούμε τίποτα. Αυτές οι ατέλειωτες συζητήσεις στην τηλεόραση δεν καταλαβαίνω γιατί γίνονται... Μιλάνε με τις ώρες και δεν βγαίνει κανένα συμπέρασμα. Η ουσία είναι μία. Να σταματήσουμε να φανατιζόμαστε με την πολιτική, ν' αγκαλιαστούμε και ν' αρχίσουμε να δουλεύουμε σωστά".

--Ποια θεωρείτε σήμερα μεγαλύτερη "κοινωνική" πληγή;
"Τα ναρκωτικά. Αυτοί οι αλήτες που τα πουλάνε είναι μια πληγή, που δεν γίνεται πλέον καλά".

--Θα είσαστε διατεθειμένη να ξεκινήσετε ένα αγώνα εναντίον των ναρκωτικών, μια που είσαστε "επώνυμη" και η γνώμη σας σίγουρα έχει κάποια βαρύτητα;
"Κατά τη γνώμη μου ό,τι κάνεις πρέπει να το κάνεις κρυφά. Διαφορετικά, το κάνεις για να σε γράψουν οι εφημερίδες και να σε δείξει η τηλεόραση. Εγώ ό,τι κάνω είναι πρόβλημα δικό και δεν μ' αρέσει να κάνω 'ρεκλάμα' τον εαυτό μου..."

Τηλεθεατής, 15-2-1992




Δεν υπάρχουν σχόλια: