Δευτέρα 3 Μαΐου 2021

Σαν σήμερα το 1993: Κάτι σαν θεατρικά όσκαρ...

Στις 3 Μαΐου 1993 η εφημερίδα Ελεύθερος Τύπος δημοσίευσε τα αποτελέσματα μιας δημοσκόπησης που "έτρεχε" τους προηγούμενους μήνες και στόχο είχε να αναδείξουν οι αναγνώστριες/-στες τις καλύτερες και τους καλύτερους της θεατρικής σεζόν 1992-93. Οπότε το σημερινό "Σαν σήμερα" είναι κάτι σαν... sequel του "Σαν σήμερα" της 26ης Απριλίου που παρουσίαζε την εισπρακτική κίνηση των θεάτρων της σεζόν εκείνης. Ας διαβάσουμε πώς σχολίασε η εφημερίδα τα αποτελέσματα:
Όσκαρ στο θέατρο! Τα αποτελέσματα του διαγωνισμού του "Θέατρο Club" του Ε.Τ. είναι εδώ! Εσείς ψηφίσατε, εσείς κερδίζετε! "Χρυσή" η "Άννα Φρανκ" και το "Ημερολόγιό" της, χρυσός και ο "Σιρανό". "Χρυσή" παλιά αξία και η Ρένα Βλαχοπούλου, "χρυσός" και ο Βουτσάς, αστείρευτο το γέλιο που μας προσφέρουν!
Δεκάδες τα γράμματα που έφτασαν στα γραφεία μας, δεκάδες και οι ηθοποιοί ή οι παραστάσεις που προτιμήσατε! Η μάχη ήταν σκληρή. Οι παραστάσεις που ξεχώρισαν σε κάποιες κατηγορίες, εξ αρχής, ήταν του θεάτρου Κάππα ("Το ημερολόγιο της Άννας Φρανκ") και του Βέμπο ("Σιρανό ντε Μπερζεράκ"). 
Πολλοί ηθοποιοί έδιναν μάχη στήθος με στήθος, μέχρι την τελευταία στιγμή. Πολλές παραστάσεις πήραν ψήφους για να μας θυμίσουν ότι "καλό δεν είναι μόνο το 'εμπορικό'". Δεν ήταν λίγοι οι αναγνώστες μας που ψήφισαν την παράσταση "Ο βασιλιάς πεθαίνει" του Εθνικού Θεάτρου και το Γιώργο Μιχαλακόπουλο για την ερμηνεία του στο συγκεκριμένο έργο.
Οι αναγνώστες μας επίσης δεν ξέχασαν τον Λάκη Λαζόπουλο, παρά το γεγονός ότι ανέβηκε στη σκηνή για λίγες μόνο μέρες.
Επτά από τους αναγνώστες μας, οι οποίοι ψήφισαν τον πρώτο νικητή από τις επτά κατηγορίες και οι οποίοι θα αναδειχθούν μετά από κλήρωση, θα κερδίσουν από μία πρόσκληση (για δύο άτομα!) για τις παραστάσεις των καλοκαιρινών θεάτρων.

Ελεύθερος Τύπος, 3-5-1993 

Ο Τάσος Πεζιρκιανίδης και η Ρένα Βλαχοπούλου
στο νούμερο "Να βρω την ησυχία μου"
της επιθεώρησης
Για την Ελλάδα ρε γαμώτο
Το σκηνικό του συγκεκριμένου νούμερου
σχεδίασε ο Νίκος Ζαχόπουλος,
ο προσωπογράφος της Ρένας

Η φωτογραφία προέρχεται από τη σελίδα του Facebook
που είναι αφιερωμένη στον Τάσο Πεζιρκιανίδη.

Οι αναγνώστριες/-στες της εφημερίδας συμπλήρωναν ειδικό κουπόνι με επτά κατηγορίες--μπορούσαν να δηλώσουν μόνο ένα όνομα σε κάθε κατηγορία. Οι νικήτριες/νικητές ήταν οι εξής:

Καλύτερη παράσταση
1) Το ημερολόγιο της Άννας Φρανκ (60 ψήφοι)
2) Σιρανό ντε Μπερζεράκ (45 ψήφοι)
3) Άνθρωπος ελέφαντας (15 ψήφοι)

Καλύτερη σκηνοθεσία
1) Διαγόρας Χρονόπουλος, Το ημερολόγιο της Άννας Φρανκ (40 ψήφοι)
2) Μίνως Βολανάκης, Η μικρή μας πόλη (35 ψήφοι)
3) Μίνως Βολανάκης, Χειροκροτήματα (30 ψήφοι)

Καλύτερος ηθοποιός
1) Γιώργος Κιμούλης, Σιρανό ντε Μπερζεράκ (45 ψήφοι)
2) Δημήτρης Παπαμιχαήλ, Το ημερολόγιο της Άννας Φρανκ (35 ψήφοι)
3) Δημήτρης Ποταμίτης, Άνθρωπος ελέφαντας (30 ψήφοι)

Καλύτερη ηθοποιός
1) Ελένη Κούρκουλα, Το ημερολόγιο της Άννας Φρανκ (70 ψήφοι)
2) Κάτια Δανδουλάκη, Μετά το πανηγύρι, (45 ψήφοι)
3) Κατερίνα Μαραγκού, Το αγρίμι, και Ρένη Πιττακή, Γέρμα (20 ψήφοι)

Καλύτερος κωμικός
1) Κώστας Βουτσάς, Ο αρχοντοχωριάτης (40 ψήφοι)
2) Θύμιος Καρακατσάνης, Ξανά μαζί (35 ψήφοι)
3) Λάκης Λαζόπουλος, Επιτέλους μόνοι (30 ψήφοι)

Καλύτερη κωμικός
1) Ρένα Βλαχοπούλου, Για την Ελλάδα ρε γαμώτο (50 ψήφοι)
2) Δήμητρα Παπαδοπούλου, Δεν τρέχει τίποτα, Άννα Παναγιωτοπούλου, Κλειδί για δύο, και Έλντα Πανοπούλου, Για την Ελλάδα ρε γαμώτο (30 ψήφοι)
3) Χρύσα Ρώπα, Οι γαμπροί της Ευτυχίας (25 ψήφοι)

Καλύτερα σκηνικά-κοστούμια:
1) Νίκος Πετρόπουλος, Σιρανό ντε Μπερζεράκ (105 ψήφοι)
2) Μανώλης Παντελιδάκης, Χειροκροτήματα (30 ψήφοι)
3) Ιωάννα Παπαντωνίου, Ο αρχοντοχωριάτης, και Γιώργος Πάτσας, Ο Φερνάντο Κραπ μου έγραψε ένα γράμμα (25 ψήφοι)


Αν και οι αριθμοί μοιάζουν εντυπωσιακά... στρογγυλεμένοι (και η συμμετοχή των αναγνωστριών/-τών δεν πρέπει να ήταν και τόσο... αθρόα), ίσως δίνουν μια εικόνα των προτιμήσεων του κοινού που σύχναζε κυρίως στα μεγάλα θέατρα. Δεν θυμάμαι αν ο συγκεκριμένος θεσμός είχε συνέχεια, νομίζω όχι, μοιάζει ωστόσο με έναν... πρόδρομο των βραβείων κοινού που θέσπισε αργότερα το περιοδικό Αθηνόραμα...



Η παρούσα ανάρτηση, όπως και όλα τα κείμενα που δημοσιεύονται στο ιστολόγιο αυτό, είναι αποτέλεσμα προσωπικής έρευνας. Είναι υποχρεωτική η ρητή αναφορά στο ιστολόγιο, όταν χρησιμοποιείται υλικό από τις αναρτήσεις του.

Δεν υπάρχουν σχόλια: