Δευτέρα 26 Απριλίου 2021

Σαν σήμερα το 1993: Πώς πήγαν τα θέατρα τη σεζόν 1992-93

Στις 26 Απριλίου 1993 η εφημερίδα Μεσημβρινή δημοσίευσε ένα ρεπορτάζ της Λιλιάνας Παρασκάκη με τίτλο "Πώς πήγαν τα θέατρα" που παρουσίαζε την κίνηση των θεάτρων τη χειμερινή σεζόν 1992-93 που μόλις είχε επισήμως ολοκληρωθεί (επισήμως, γιατί κάποια θέατρα συνέχιζαν ακόμα τις παραστάσεις τους, ενώ άλλοι θίασοι είχαν μετακομίσει στη Θεσσαλονίκη, ανάμεσά τους και ο θίασος του Ακροπόλ που παρουσίαζε την επιθεώρηση Για την Ελλάδα ρε γαμώτο με επικεφαλής τη Ρένα Βλαχοπούλου, τον Σωτήρη Μουστάκα και τον Νίκο Ρίζο). Νομίζω παρουσιάζει μεγάλο ενδιαφέρον το συγκεκριμένο ρεπορτάζ, καθώς μας δίνει μια εικόνα του αθηναϊκού θεατρικού τοπίου εκείνης της σεζόν. 

Έτσι, με βάση τα στοιχεία που έδωσαν ορισμένοι από τους επιχειρηματίες των αθηναϊκών θεάτρων, στην "κορυφή της εισπρακτικής πυραμίδας" βρέθηκαν τα εξής επτά θέατρα:
1. Θέατρο Βέμπο (600 θέσεων), Συρανό ντε Μπερζεράκ του Ε. Ροστάν (Γιώργος Κιμούλης-Κοραλία Καράντη): 70.000 εισιτήρια από 25/12 ως 11/4)
2. Θέατρο Ακροπόλ (1200 θέσεων), Για την Ελλάδα ρε γαμώτο των Α. Πυριόχου-Π. Χατζηκουτσέλη-Μ. Άνθη (Ρένα Βλαχοπούλου, Σωτήρης Μουστάκας, Νίκος Ρίζος): 64.000 εισιτήρια σε 155 παραστάσεις.
3. Θέατρο Βρετάννια (600 θέσεων), Ταμ Ταμ και Τάνγκο του Ε. Λαμπίς (Μιμή Ντενίση, Σπύρος Παπαδόπουλος, Παύλος Κοντογιαννίδης, Τζέσυ Παπουτσή): 50.000 εισιτήρια σε 184 παραστάσεις.
4. Θέατρο  Ιλίσια (600 θέσεων), Ξανά μαζί του Ν. Σάιμον (Θύμιος Καρακατσάνης, Θανάσης Θεολόγης): 55.000 εισιτήρια σε έξι μήνες,
5. Θέατρο Περοκέ (750 θέσεων), Ο αρχοντοχωριάτης του Μολιέρου (Κώστας Βουτσάς, Πέτρος Φυσσούν, Χρυσούλα Διαβάτη, Θάνος Καληώρας): 45.000 εισιτήρια σε 140 παραστάσεις.
6. Θέατρο Κάππα (430 θέσεων), Το ημερολόγιο της Άννας Φρανκ (Δημήτρης Παπαμιχαήλ, Ελένη Κούρκουλα): 43.000 εισιτήρια από 16/10 ως 11/4.
7. Θέατρο Βεάκη (600 θέσεων), Οι γαμπροί της Ευτυχίας των Ν. Τσιφόρου-Π. Βασιλειάδη (Σταμάτης Φασουλής, Μίμης Χρυσομάλλης, Χρύσα Ρώπα): 23.000 εισιτήρια σε 130 παραστάσεις.

Ο "Κακός Μάγος της ΕΟΚ" Σωτήρης Μουστάκας
και η "Καλή Νεράιδα" Ρένα Βλαχοπούλου
στην έναρξη "Παραμυθόδραμα ρε γαμώτο!",
στην πρεμιέρα της επιθεώρησης
Για την Ελλάδα ρε γαμώτο
Φωτογραφία NDP Nikolareas Daskalakis Poypoylidou
Από την ιστοσελίδα Prosopa News

Ωστόσο υπήρξαν και κάποια θέατρα που ναι μεν είχαν πολλούς θεατές, οι επιχειρηματίες τους όμως δεν αποκάλυψαν ακριβείς αριθμούς:
--Θέατρο Λαμπέτη, Η μικρή μας πόλη του Θ. Ουάιλντερ (Νικήτας Τσακίρογλου, Πέμυ Ζούνη, Αλεξάνδρα Λαδικού, Στέφανος Κυριακίδης), παράσταση που παιζόταν για δεύτερη χρονιά και συζητιόταν, τότε, ότι μπορεί να παιχτεί και για τρίτη.
--Αμφιθέατρο Σπύρου Ευαγγελάτου, Ο γύρος του κόσμου σε 80 μέρες του Π. Κόχουτ (Γιώργος Τσιτσόπουλος, Χρήστος Μπίρος) και Άμλετ του Σέξπιρ (Γιάννης Φέρτης, Ελένη Χατζηαργύρη, Λήδα Τασοπούλου, Γιώργος Τσιτσόπουλος) που επίσης παιζόταν για δεύτερη χρονιά.
--Θέατρο Διονύσια, Μετά το πανηγύρι του Τ. Χάρντι (Κάτια Δανδουλάκη, Κώστας Σπυρόπουλος, Τίμος Περλέγκας--είχε πεθάνει ξαφνικά μια βδομάδα πριν...)
--Θέατρο Μουσούρη, Η γυναίκα με τα μαύρα των Σ. Χιλ-Σ. Μάλατρατ (Αλέκος Αλεξανδράκης, Δάνης Κατρανίδης).

Τέλος, η Λιλιάνα Παρασχάκη παρουσιάζει τα θέατρα λιγότερων θέσεων, αρκετά από αυτά εκτός κέντρου, που παρουσίαζαν πιο απαιτητικό ρεπερτόριο:
--Θέατρο Τέχνης, Υπόγειο (170 θέσεων), Γέρμα του Λόρκα (Ρένη Πιττακή): 14.500 εισιτήρια σε 110 παραστάσεις.
--Θέατρο Εμπρός (80 θέσεων), Ο Αμερικανικός Βούβαλος του Ντ. Μάμετ (Δημήτρης Καταλειφός, Γιώργος Κέντρος, Δημήτρης Τάρλοου): 12.000 εισιτήρια σε 120 παραστάσεις.
--Θέατρο Αμόρε (Θέατρο του Νότου, 200 θέσεων) Σαλώμη του Ο. Ουάιλντ 6.300 εισιτήρια σε 32 παραστάσεις, Η αρρώστια της νιότης του Φ. Μπρούκνερ 5.200 εισιτήρια σε 38 παραστάσεις, Φαίδρα του Ρακίνα 2.400 εισιτήρια σε 18 παραστάσεις.
--Ανοιχτό Θέατρο του Γιώργου Μιχαηλίδη (250 θέσεων), Μοναχικός δρόμος του Α. Σνίτσλερ (Μηνάς Χατζησάββας, Κώστας Γαλανάκης, Ντίνος Καρύδης, Ζαχαρίας Ρόχας): 7.700 εισιτήρια σε τέσσερις μήνες.
--Απλό Θέατρο του Αντώνη Αντύπα (188 θέσεων) Η διήγηση της υπηρέτριας Τσερλίνε του Χ. Μπροχ (Αλέκα Παΐζη) 3.600 εισιτήρια σε 30 παραστάσεις και Ένας σύζυγος του Ι. Σβέβο (Όλγα Τουρνάκη, Άρης Λεμπεσόπουλος, Μαριάνθη Σοντάκη): 6.000 εισιτήρια σε 74 παραστάσεις.
--Θέατρο Εξαρχείων (113 θέσεων) Το τίμημα του Α. Μίλερ (Τάκης Βουτέρης, Ανίτα Δεκαβάλλα, Μπάμπης Γιωτόπουλος): 11.000 εισιτήρια σε 200 παραστάσεις.



Η παρούσα ανάρτηση, όπως και όλα τα κείμενα που δημοσιεύονται στο ιστολόγιο αυτό, είναι αποτέλεσμα προσωπικής έρευνας. Είναι υποχρεωτική η ρητή αναφορά στο ιστολόγιο, όταν χρησιμοποιείται υλικό από τις αναρτήσεις του.

Δεν υπάρχουν σχόλια: