Στις 19 Μαΐου 1957 ξεκίνησε στον κινηματογράφο Cameo, στην 42η Οδό της Νέας Υόρκης η προβολή της ελληνικής ταινίας A Girl from Corfu, που δεν ήταν άλλη από τις περίφημες Πρωτευουσιάνικες περιπέτειες με πρωταγωνίστρια τη Ρένα Βλαχοπούλου. Εντόπισα, με τη βοήθεια καλών φίλων, μια πολύ ενδιαφέρουσα κριτική της ταινίας από την Dorothy Masters που δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα Daily News.
Ακόμα και για εκείνους που προτιμούν κωμωδία βασισμένη στις λεκτικές συγκρούσεις--όπως άλλωστε την προτιμούν πολλοί στις χώρες του Παλαιού Κόσμου--οκτώ κλόουν που χοροπηδούν στα όρια του σλάπστικ είναι υπερβολικά πολλοί... Το "Κορίτσι από την Κέρκυρα", ελληνική παραγωγή που παρουσιάζεται στο Cameo, είναι μια εξουθενωτική εμπειρία, καθώς δεν υπάρχει κανένας πασαδόρος για να συγκρατήσει κάπως τους οκτώ επίδοξους κωμικούς.
Τα τοπία--όταν δεν τα "εξαφανίζουν" οι ηθοποιοί με τον υπερβολικό τους ζήλο--είναι το μεγάλο "ατού" αυτής της παραγωγής. Η κάμερα ταξιδεύει από την Κέρκυρα στην Αθήνα, και μετά πάλι πίσω στην Κέρκυρα για να μας δείξει νοσταλγικές εικόνες, ανάμεσά τους και την πομπή ενός χωριάτικου πανηγυριού, ενώ μια σκηνή δείχνει ένα γαϊδουράκι και μια κατσίκα να ταξιδεύουν από το νησί στην ηπειρωτική Ελλάδα με δυο κορίτσια της υπαίθρου. Ένας πλούσιος θείος αναλαμβάνει να προμηθεύσει στις δύο αδελφές το προσωπείο της αστικής κοινωνίας, μια διαδικασία που περιέχει αρκετές δόσεις burlesque.
Η ταινία είναι ένα φιλόδοξο εγχείρημα καθώς είναι γυρισμένη σε Eastman color, έχει αγγλικούς υπότιτλους και μια συνάθροιση πιθανότατα πολύ γνωστών ηθοποιών του θεάτρου, κανείς από τους οποίους δεν είναι εξοικειωμένος με το λεπτό παίξιμο που απαιτεί ο κινηματογράφος. Πρώτο όνομα είναι η άδουσα κωμικός Ρένα Βλαχοπούλου, που είναι κάπως πιο συγκρατημένη από τους συναδέλφους της.
Daily News, 19-5-1957 |
Πού να ήξερε η κριτικός πόσο λιγότερο συγκρατημένη θα ήταν η νεαρή κωμικός στο μέλλον, σε σημείο που κάποιες κριτικές--λίγες ευτυχώς--να θεωρούν ότι το παίξιμό της δεν αρμόζει στον κινηματογράφο. Και φυσικά δεν θα είχε καν ιδέα ότι πριν από δέκα χρόνια η νεαρή "άδουσα" κωμικός προσπαθούσε να χτίσει την τραγουδιστική της καριέρα στους ίδιους εκείνους δρόμους της Νέας Υόρκης που τώρα φιλοξενούσαν την ταινία της...
Διάβασα άλλη μια κριτική για το A Girl from Corfu που δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα New York Post. Σε αυτήν η κριτικός Irene Thirer στέκεται ελάχιστα στις ερμηνείες των ηθοποιών, τις οποίες θεωρεί "σεμνότυφες" και "υπερβολικές", και περισσότερο στη φωτογραφία του Βασίλη Μάρου αλλά και στη μουσική του Μενέλαου Θεοφανίδη--μουσική "που σε στοιχειώνει" και που "θα άξιζε να ακούσουμε ξανά". Στέκεται μάλιστα στην καντάδα που κάνει ένα αντρικό ντουέτο στη Ρηνούλα με τη συνοδεία κιθάρας, και θεωρεί ότι αυτό το τραγούδι θα μπορούσε να έχει επιτυχία στην Αμερική. Τα τοπία, τα φολκλορικά στοιχεία--κυρίως τα χορευτικά της Δόρας Στράτου--, τα χρώματα του Μάρου (η κριτικός υπενθυμίζει ότι ήταν ο οπερατέρ στο Παιδί με το δελφίνι) συγχωρούν, κατά τη γνώμη της, κάποια λάθη στη συνοχή. Σε γενικές γραμμές η Thirer θεωρεί ότι ο Γιάννης Πετροπουλάκης σκηνοθέτησε με κέφι την ταινία, η οποία αναγνωρίζει πως είναι μεγάλη παραγωγή ("με χιλιάδες κομπάρσους και μια επίδειξη μόδας ως μέρος της ιστορίας") που σίγουρα θα ενθουσιάσει τους Ελληνοαμερικανούς θεατές...
Αν θέλετε να θυμηθείτε πώς υποδέχτηκε η αθηναϊκή κριτική τις Πρωτευουσιάνικες περιπέτειες τον Νοέμβριο του 1956, μπορείτε να διαβάσετε το σχετικό "Σαν σήμερα"...
Πολλές ευχαριστίες στους φίλους του blog Νίκο Ζάικο και Γιάννη Δαρόπουλο για τη βοήθειά τους στον εντοπισμό των κριτικών!!!
Η παρούσα ανάρτηση, όπως και όλα τα κείμενα που δημοσιεύονται στο ιστολόγιο αυτό, είναι αποτέλεσμα προσωπικής έρευνας. Είναι υποχρεωτική η ρητή αναφορά στο ιστολόγιο, όταν χρησιμοποιείται υλικό από τις αναρτήσεις του.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου