Στις 21 Μαρτίου 1970 δόθηκε στο θέατρο Ακροπόλ η πρεμιέρα της επιθεώρησης Να 'τανε το '21 που παρουσίαζε ο "θίασος Ρένας Βλαχοπούλου-Γιώργου Πάντζα-Νινής Τζάνετ και ο Γιώργος Κάππης σε έκτακτο εμφάνισι", και σε ξεχωριστή διαφήμιση και ένθετη σελίδα στο πρόγραμμα ο Σταύρος Παράβας. Τα κείμενα της επιθεώρησης είχαν γράψει ο Γιώργος Γιαννακόπουλος, ο Κώστας Νικολαΐδης και ο Ηλίας Λυμπερόπουλος. Ο κριτικός της εφημερίδας Εμπρός Γιάννης Παράσχος σημειώνει η επιθεώρηση αυτή είναι "μια από τις πιο πνευματώδεις των τελευταίων χρόνων κι ίσως μια από τις καλύτερες" με εξαίρεση "μερικά πολύ χοντρά 'σόκιν' που δεν έχουν θέσι σε δημόσιο χώρο" (Εμπρός, 25-4-1970).
Ο Σταύρος Παράβας σε ξεχωριστό διαφημιστικό πλαίσιο... |
Για τους υπόλοιπους συντελεστές ο Παράσχος σημειώνει:
Από τα κύρια, ακόμη, διακριτικά γνωρίσματά της είναι η ωραιότατη μουσική και τα τραγούδια των Μ. Θεοφανίδη και Γ. Θεοδοσιάδη--καθιερωμένος πια ο πρώτος και αλματωδώς εξελισσόμενος στο επιθεωρησιακό μουσικό στερέωμα ο δεύτερος--, τα εντυπωσιακά σκηνικά και κοστούμια του Γ. Ανεμογιάννη και η σκηνοθεσία του Μ. Καστρινού, χάρις στην οποία το "21" παρουσιάζει ένα καλοδουλεμένο σύνολο. Στον τελευταίο, εξ άλλου, οφείλονται και οι άψογες χορογραφίες.
Εμπρός, 25-4-1970
Οι δύο συνθέτες και ο σκηνογράφος-ενδυματολόγος, χάρη στο αρχείο του οποίου έχουμε ωραίο φωτογραφικό υλικό από το Να 'τανε το '21 |
Ο τίτλος της επιθεώρησης φυσικά οφειλόταν στη μεγάλη επιτυχία του ομότιτλου τραγουδιού του Σταύρου Κουγιουμτζή και της Σώτιας Τσώτου που τραγουδούσε ο Γιώργος Νταλάρας αλλά και ο Γρηγόρης Μπιθικώτσης. Όπως μας ενημερώνει ο Φάνης Κλεάνθης στα Νέα το τραγούδι ενέπνευσε επίσης το φινάλε της παράστασης αλλά και ένα νούμερο:
Το φινάλε είναι η δίκη για την πατρότητα της μουσικής του τραγουδιού με προεδρίνα τη Ρένα Βλαχοπούλου. Σ' αυτήν ο Γιώργος Πάντζας εμφανίζεται ως Νταλάρας και ο Γιώργος Κάππης ως Μπιθικώτσης, ενώ ουσιώδης μάρτυρας είναι ο Ζαμπέττας, που τον υποδύεται ο Σταύρος Παράβας. Ακόμα, η Νινή Τζάνετ εμφανίζεται ως "Οντεόν", η Ελένη Προκοπίου ως "Κολούμπια", ο Κ. Καφάσης ως Μαρινέλλα κι ο Βαγ. Πλοιός ως "Επίσημη αγαπημένη". ΄Το νούμερο είναι η αντιστροφή του τραγουδιού: δυο ήρωες του '21, που είναι πια αγάλματα, κατεβαίνουν από τα βάθρα τους και διατυπώνουν τη λαχτάρα τους να ζούσαν στη σημερινή εποχή τραγουδώντας "Νάμαστε στο '70".
Τα Νέα, 21-3-1970
Σύμφωνα με το πρόγραμμα της παράστασης, το νούμερο αυτό είχε τίτλο "Να 'τανε το 70" και το εκτελούσαν ο Γιώργος Πάντζας και ο Γιώργος Κάππης (ο Γιώργος Πάντζας έπαιξε ένα ακόμα νούμερο βασισμένο στο τραγούδι αυτό μετά την πτώση της χούντας).
Το φινάλε της επιθεώρησης Να 'τανε το '21 με τίτλο "Η μεγάλη δίκη των πρωταγωνιστών του '21" Η Ρένα Βλαχοπούλου προεδρίνα του δικαστηρίου που πρέπει να αποφασίσει για την πατρότητα του τραγουδιού "Να 'τανε το '21" Αν και γράφτηκε ότι την ορχήστρα στην παράσταση διηύθυνε ο Γιώργος Θεοδοσιάδης, νομίζω ότι διακρίνω το κεφάλι του Μενέλαου Θεοφανίδη. Φωτογραφία από το αρχείο του Γιώργου Ανεμογιάννη. |
Το βασικό νούμερο της Ρένας Βλαχοπούλου είχε τον τίτλο "Υπηρεσία αφυπνίσεως": η--"ακατάβλητη" και "πάντα κεφάτη" κατά τον Παράσχο--Ρένα εμφανιζόταν ως τηλεφωνήτρια στην υπηρεσία αφύπνισης του ΟΤΕ και ξυπνούσε διάφορους τύπους, ανάμεσά τους η Τζάκυ Ωνάση, ο πρόεδρος Νίξον και ο Σταμάτης Κόκοτας. Την πλαισίωναν ο Κώστας Καφάσης, ο Σωτήρης Τζεβελέκος, η Ελένη Μάνδηλα (κατά το πρόγραμμα, ή Μανδήλα σύμφωνα με άλλες πηγές), η Ρένα Βραχλιώτου, η Μαίρη Γιαμαρέλλου και ο Μίνως Μωράκης.
Η Ρένα Βλαχοπούλου στο νούμερο "Υπηρεσία αφυπνίσεως". Της πήγαινε να παιδεύεται με τα τηλέφωνα... Θρυλικό το νούμερό της "Πήρατε το '13" το 1960 και άκρως διασκεδαστικές οι σκηνές της με τηλέφωνα στα Κορίτσια για φίλημα και στο Μια Ελληνίδα στο χαρέμι Σε αυτή τη φωτογραφία νομίζω ότι μαέστρος είναι ο Γιώργος Θεοδοσιάδης. Από το αρχείο του Γιώργου Ανεμογιάννη. |
Ο Σταύρος Παράβας εμφανιζόταν ως "Ντένις ο Τρομερός" "ανανεωμένος και χωρίς εκφραστικές υπερβολές", όπως γράφει ο Παράσχος, καθώς και σ' ένα ντουέτο με τη "συμπαθεστάτη" Ελένη Προκοπίου που σατίριζε τη μόδα των "Γιούνισεξ". Η Νινή Τζάνετ υποδυόταν την "Αστυνομικίνα" με κομπέρ τον "άμεμπτο" Αρτέμη Μάτσα--για την πρωταγωνίστρια ο κριτικός σημειώνει πως είναι "ανεκμετάλλευτη αυτή τη φορά εν σχέσει με τις δυνατότητές της--ενώ εμφανιζόταν και σε ένα τραγουδιστικό ντουέτο με τον Σάκη Παπανικολάου που είχε τον τίτλο "Νοσταλγίες". Ο Γιώργος Πάντζας εμφανιζόταν με κομπέρ τον Σωτήρη Τζεβελέκο σε μια σάτιρα του τραγουδιστικού σουξέ "Ο επιπόλαιος" με τίτλο "Επιπόλαιοι καιροί". Άλλη μια τραγουδιστική επιτυχία, το "Μια γυναίκα φεύγει" ενέπνευσε το ομότιτλο νούμερο με πρωταγωνιστή τον Γιώργο Κάππη, τον οποίο ο Παράσχος βρήκε "πολύ καλόν".
Ο Γιώργος Κάππης στο νούμερο "Μια γυναίκα φεύγει". Φωτογραφία από το αρχείο του Γιώργου Ανεμογιάννη. |
Το τραγουδιστικό μέρος της παράστασης κρατούσαν στην πρώτη πράξη η Ρένα Βλαχοπούλου--ακριβώς πριν τις "Χορευτικές αναμνήσεις από μια καλλιτεχνική περιοδεία" με τον Καστρινό και τη Χρυσούλα Ζώκα--και στη δεύτερη πράξη ο Σάκης Παπανικολάου--μεταξύ φινάλε και αποθέωσης (σημειώνω πως το Να 'τανε το '21 ήταν από τις πρώτες επιθεωρήσεις στις οποίες το φινάλε είχε μεταφερθεί στη δεύτερη πράξη, ενώ η πρώτη πράξη έκλεινε με χορευτικό). Δεν ξέρουμε δυστυχώς ποια τραγούδια ερμήνευαν οι δυο τους, αλλά ο Παράσχος μας ενημερώνει πως και οι δυο "καταχειροκροτούνται για την άψογη επιτέλεσι μερικών πολύ όμορφων τραγουδιών"... Δεν ξέρω αν πρόκειται για τυπογραφικό λάθος ή αν όντως ο Παράσχος χρησιμοποίησε τον όρο "επιτέλεση" ως απόδοση του όρου "performance"!...
Η Ρένα Βλαχοπούλου κατά την... επιτέλεση των ωραίων της τραγουδιών υπό το βλέμμα της... Ρένας Βλαχοπούλου. Φωτογραφία από το αρχείο του Γιώργου Ανεμογιάννη. |
To "Να 'τανε το '21" παίχτηκε μέχρι τις 31 Μαΐου του 1970, αλλά κανένας εκ των συντελεστών δεν μπορούσε, μάλλον, να προβλέψει ότι ο κύκλος του δεν είχε τελειώσει ακόμα. Όπως έχουμε δει στο παρελθόν, όταν τον Νοέμβριο του 1970 ο θίασος του Ακροπόλ αναγκάστηκε να σταματήσει τις παραστάσεις της επανάληψης της καλοκαιρινής επιτυχίας Έρχονται δεν έρχονται, επειδή επενέβη η λογοκρισία, ο Βασίλης Μπουρνέλλης αποφάσισε ο θίασος να επαναλάβει το Να 'τανε το '21 έως ότου ετοιμαστεί η καινούρια επιθεώρηση, το Λέγονται, δεν λέγονται, που όπως είδαμε επίσης στο παρελθόν, είχε κι αυτό τα προβληματάκια του με τη λογοκρισία. Δεν έχει εντοπιστεί κάποιο πρόγραμμα αυτής της επανάληψης, που κράτησε από τις 21 Νοεμβρίου μέχρι τις 17 Δεκεμβρίου, για να ξέρουμε πώς αναδιαμορφώθηκε η διανομή (ο Πάντζας και ο Παράβας δεν ανήκαν πια στον θίασο, πρωταγωνιστής ήταν ο Κώστας Χατζηχρήστος). Ο Γιάννης Φερμάνογλου, πάντως, μας πληροφορεί (Βραδυνή, 23-11-1970) ότι την επανάληψη της επιθεώρησης διηύθυναν τρεις μαέστροι: ο Μενέλαος Θεοφανίδης διηύθυνε τα παλιά νούμερα της επιθεώρησης, ο Γιώργος Μουζάκης τα καινούρια χορευτικά και τα τραγούδια (τον Καστρινό και τη Ζώκα είχαν διαδεχτεί ο Μεταξόπουλος και η Νάντια Φοντάνα) και μονίμως σε όλη την παράσταση ο πιανίστας Μπάμπης Μαυρομάτης--δεν έχω επαληθεύσει την πληροφορία αυτή, αλλά αξίζει να αναφέρουμε ότι στο πρώτο του ανέβασμα το Να 'τανε το '21 διηύθυνε ο Γιώργος Θεοδοσιάδης...
Η παρούσα ανάρτηση, όπως και όλα τα κείμενα που δημοσιεύονται στο ιστολόγιο αυτό, είναι αποτέλεσμα προσωπικής έρευνας. Είναι υποχρεωτική η ρητή αναφορά στο ιστολόγιο, όταν χρησιμοποιείται υλικό από τις αναρτήσεις του.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου