Στις 13 Μαρτίου 1956, το μηνιαίο περιοδικό γραμμάτων και τεχνών Επιθεώρηση Τέχνης διοργάνωσε τον αποκριάτικο χορό του στο κέντρο Παλιά Γειτονιά, στο οποίο εμφανιζόταν η Ρένα Βλαχοπούλου.
Στο πρώτο μισό της σεζόν 1955-56 η Ρένα ήταν απασχολημένη με το γύρισμα της πρώτης της ελληνικής ταινίας (Πρωτευουσιάνικες περιπέτειες), οπότε επέλεξε να μην εμφανίζεται σε κέντρο μετά τις παραστάσεις της στο θέατρο Ακροπόλ. Την περίοδο της Αποκριάς όμως τα γυρίσματα είχαν τελειώσει, οπότε η Ρένα δέχτηκε την πρόταση του Παρασκευά (του περίφημου κέντρου Σπηλιά του Παρασκευά, στην Καστέλα, όπου είχε ήδη θριαμβεύσει) να συμμετάσχει στο σχήμα που θα εμφανιζόταν στο κέντρο της οδού Δαιδάλου, στην Πλάκα (αργότερα λειτούργησε ως Πλακιώτικη Αυλή και μετά ως Πλακιώτικο Σαλόνι). Διευθυντής ορχήστρας ήταν ο νεαρός τότε Λυκούργος Μαρκέας και εκτός από τη Ρένα Βλαχοπούλου εμφανίζονταν ο δημοφιλέστατος Τώνης Μαρούδας, το φινετσάτο χορευτικό ζευγάρι Μανώλης Καστρινός-Χρυσούλα Ζώκα, η σπουδαία Μαρίκα Νέζερ, το Τρίο Ροντέο και η εκρηκτική Σπεράντζα Βρανά. Ήταν από τις ελάχιστες φορές που η Βρανά δέχτηκε να εμφανιστεί σε νυχτερινό κέντρο σε εκείνη τη φάση της καριέρας της (ήταν, όπως παραδεχόταν και η ίδια, η εποχή της μεγάλης της ακμής), εκτελώντας προφανώς κάποιο νούμερο--καθώς της είχαν ήδη γίνει προτάσεις να εμφανιστεί και ως λαϊκή τραγουδίστρια, τις οποίες όμως απέρριψε, και μάλιστα με θυμό. Όταν αργότερα, στη διάρκεια της δικτατορίας, ένιωθε πως δεν τη χωρούσε πλέον η επιθεώρηση (είχε και η ίδια βέβαια κάνει, όπως αναφέρει στα βιβλία της, και κάποιες λανθασμένες κινήσεις), άρχισε να εμφανίζεται συστηματικά σε κέντρα μαζί με τον σύζυγό της Παύλο Πατάκα.
Η μηνιαία Επιθεώρηση Τέχνης, το σημαντικότερο περιοδικό της Αριστεράς για τα γράμματα, τις τέχνες και τον πολιτισμό, εκδιδόταν από τον Δεκέμβριο του 1954 μέχρι την επιβολή της δικτατορίας. Τις δραστηριότητές του παρουσίαζε, όπως ήταν φυσικό, αναλυτικά η εφημερίδα Αυγή, οπότε πιθανότατα να είχε γράψει κάτι παραπάνω για τον καλλιτεχνικό χορό της 13ης Μαρτίου. Δυστυχώς, λόγω του lockdown, δεν κατάφερα να εντοπίσω φύλλα της Αυγής εκείνης της περιόδου. Έτσι περιοριζόμαστε στις πληροφορίες που βρίσκουμε στη διαφήμιση: τα εισιτήρια (με table d' hôte) προπωλούνταν στα γραφεία του περιοδικού, στην οδό Γαμβέττα, ενώ στη διάρκεια της βραδιάς θα κληρώνονταν και πλούσια δώρα...
Η παρούσα ανάρτηση, όπως και όλα τα κείμενα που δημοσιεύονται στο ιστολόγιο αυτό, είναι αποτέλεσμα προσωπικής έρευνας. Είναι υποχρεωτική η ρητή αναφορά στο ιστολόγιο, όταν χρησιμοποιείται υλικό από τις αναρτήσεις του.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου