Στις 14 Μαρτίου 1968 η εφημερίδα Έθνος δημοσίευσε στη στήλη "Πορτραίτα καλλτεχνών" μια ενδιαφέρουσα συνέντευξη της Ρένας Βλαχοπούλου στη Χριστίνα Λυκιαρδοπούλου.
Πορτραίτα καλλιτεχνών
ΡΕΝΑ ΒΛΑΧΟΠΟΥΛΟΥ
"Στην πρόζα έχομε καλούς ηθοποιούς.
Αλλά στην επιθεώρησι ελλείψεις"
Καθιερωμένη προσωπικότης του μουσικού μας Θεάτρου, η κ. Ρένα Βλαχοπούλου είναι ενδιαφέρουσα και ως άνθρωπος, επίσης δε και ως συνομιλήτρια. Γι' αυτό και με ιδιαιτέραν ικανοποίησιν είχαμε μαζί της την συνέντευξι που ακολουθεί.
--Την πρώτη σας εμφάνισι σαν τραγουδίστρια και σαν ηθοποιός πότε την κάνατε;
--Το 1940 τραγούδησα για πρώτη φορά σε "βαριετέ", στην "Όασι", το τραγούδι "Μικρή χωριατοπούλου". Το 1953 [Σημείωση του Rena Fan, λάθος, το 1954] εμφανίσθηκα στο θέατρο "Βέμπο" με τον Νίκο Σταυρίδη σε μια επιθεώρησι του Τραϊφόρου. Και το 1958 [Σημείωση του Rena Fan: πάλι λάθος, το 1956] έπαιξα για πρώτη φορά στον Κινηματογράφο, στις "Πρωτευουσιάνικες περιπέτειες".
--Στην πρόζα γιατί δεν εμφανισθήκατε ακόμη;
--Ομολογώ ότι είναι κάτι που δεν το σκέφθηκα.
--Τι γνώμη έχετε για το ξένο μιούζικαλ και ποια η σχέσις του με το ελληνικό;
--Τα ξένα μιούζικαλ είναι πραγματικά θαύμα. Εμείς εδώ υστερούμε πολύ, όχι γιατί δεν υπάρχουν ταλέντα, αλλά γιατί λείπουν οι άλλες προϋποθέσεις, που χρειάζονται πολλά χρήματα. Π.χ. θέατρο, σκηνικά, κοστούμια κ.ά.
--Είσθε ευχαριστημένη από την καρριέρα σας;
--Μάλλον. Η δουλειά μου είναι ποικίλη και μπορώ να κάνω ο,τιδήποτε. Τραγουδώ, χορεύω, παίζω κωμωδία και δράμα και κάνω νούμερα.
--Από τους ρόλους που έχετε υποδυθή μέχρι τώρα υπάρχει κανείς που να τον αγαπήσατε ιδιαίτερα;
--Είναι τόσοι πολλοί και σε όλους έχω δώσει κάτι από τον εαυτόν μου. Όλους τους υπεραγαπώ. Κανέναν ιδιαιτέρως.
--Υπάρχει κάποιο μιούζικαλ που θα θέλατε να παίξετε;
--Ναι, είναι κάπως παλιό, με την Μπέττυ Χάττον. Το "Anny get your gun". Το είδαμε και στην Ελλάδα πριν από μερικά χρόνια στον κινηματογράφο.
--Σαν ηθοποιός στους άνδρες ή στις γυναίκες έχετε μεγαλύτερη απήχησι;
--Στον γυναικόκοσμο περισσότερο. Αυτό με ευχαριστεί ιδιαίτερα, γιατί είναι καλύτερα να τα έχης καλά με μια γυναίκα παρά με εκατό άνδρες στην δουλειά μας.
--Τι προοπτικές έχετε για το μέλλον;
--Δεν κάνω ποτέ προοπτικές. Ό,τι έρχεται το δέχομαι και το φτιάχνω. Συνήθως οι προοπτικές και τα σχέδια ανατρέπονται.
--Φέτος τον χειμώνα δεν εμφανισθήκατε σε επιθεώρησι πίστας όπως άλλοτε. Γιατί;
--Παντρεύθηκα έναν άνδρα που δεν του αρέσουν τα πολλά λεφτά.
--Με τι ασχολείσθε τις ώρες που δεν δουλεύετε;
--Με το σπίτι μου. Κεντάω, πλέκω, μαγειρεύω, όλα μου τα φαγητά είναι σπεσιαλιτέ, και σιδερώνω. Μπορώ ανεπιφύλακτα να πω πως το σιδέρωμά μου είναι άφθαστο. Και κάτι άλλο: Γράφω διηγήματα και ποιήματα. Δεν σκοπεύω, όμως, να τα δώσω στην δημοσιότητα.
--Από το εξωτερικό, που έχετε πάει τόσες φορές, ποιο μέρος σας άρεσε περισσότερο;
--Όλα έχουν την ομορφιά τους, αλλά έχω μια ιδιαίτερη αγάπη στο Λονδίνο.
--Ποιοι είναι οι αγαπημένοι σας συγγραφείς;
--Πιραντέλλο και Ιονέσκο.
--Τι θα παρουσιάσετε το καλοκαίρι στο θέατρο του Εθνικού Κήπου;
--Οπωσδήποτε επιθεώρησι. Αλλά ακόμη δεν έχω αποφασίσει τίποτε, για να σας πω συγκεκριμένα.
--Πώς βλέπετε τους νέους Έλληνες ηθοποιούς;
--Πολλοί και καλοί, αλλά για την πρόζα. Στην επιθεώρησι έχουμε ελλείψεις.
--Θυμόσαστε κανένα στιγμιότυπο της καλλιτεχνικής σας ζωής;
--Μα όλη αυτή η ζωή μου είναι ένα στιγμιότυπο...
--Τι γυρίζετε τώρα για τον κινηματογράφο;
--Άρχισα προ ολίγων ημερών την "Ζηλιάρα", στην εταιρία "Καραγιάννης-Καρατζόπουλος".
--Τι γνώμη έχετε για το "μάξι";
--Να σου πω, καλά θα κάνουμε να κρύψουμε λιγάκι τις ασχήμιες μας. Παράγινε το κακό. Σήμερα θεωρούμε το "μάξι" έξαλλο, αλλά κολακεύει όλες τις γυναίκες, και έτσι, άμα το συνηθίσουμε οπτικά, θα μας αρέσει και θα το υιοθετήσουμε...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΛΥΚΙΑΡΔΟΠΟΥΛΟΥ
Έθνος, 14-3-1968
Όλες οι απαντήσεις της Ρένας είναι ενδιαφέρουσες και λίγο-πολύ τις επανέλαβε και στα επόμενα χρόνια σε συνεντεύξεις της. Σε τρεις θα ήθελα να σταθώ: πρώτα από όλα στην απάντησή της ότι ο σύζυγός της δεν ήθελε να δουλεύει σε κέντρα για να την έχει περισσότερο χρόνο κοντά του. Έπειτα μου κάνει εντύπωση πως ξεχωρίζει το Annie Get Your Gun. Σίγουρα θα είδε την ταινία στην Αμερική, αφού όταν πρωτοπροβλήθηκε (1950) η Ρένα ζούσε εκεί, ενώ είναι πολύ πιθανό να είδε και την παράσταση στο Broadway, αφού παιζόταν ως τις αρχές του 1949 (και η Ρένα βρισκόταν ήδη στην Αμερική από το τέλος του 1947 και πιθανότατα ο Lew Leslie της υποδείκνυε να βλέπει παραστάσεις στο Broadway για να εγκλιματίζεται ενόψει της δικής της εμφάνισης εκεί...). Θα ήταν πάντως εξαιρετικό να της είχε δοθεί η ευκαιρία να παίξει αυτόν τον ρόλο στην Ελλάδα...
Δεν πρόκειται φυσικά για σκηνή από έργο του Ιονέσκο, αλλά για σκηνή από τη Ζηλιάρα του Κώστα Καραγιάννη που ξεκίνησε να γυρίζει η Ρένα εκείνες τις μέρες (μια από τις λίγες ταινίες της που γυρίστηκαν χειμώνα!)... Φωτογραφία από την ιστοσελίδα του οργανισμού Καραγιάννης-Καρατζόπουλος |
Η απάντηση όμως που μου προκάλεσε ιδιαίτερη εντύπωση είναι η προτίμησή της στον Πιραντέλλο και τον Ιονέσκο! Δεν αποκλείεται να είδε παραστάσεις έργων τους στην Ελλάδα ή στην Αμερική, αλλά μου φαίνεται απίθανο να διάβαζε τα έργα τους... Η δήλωσή της όμως πιθανότατα εναρμονιζόταν με την τάση που είχαν οι Έλληνες/-ίδες ηθοποιοί να παρουσιάζουν τους εαυτούς/τις εαυτές τους ως ιδιαίτερα διαβασμένους/-νες! Λίγο πριν ή λίγο μετά από τη συνέντευξη αυτή δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Πάνθεον ένα ρεπορτάζ με τις προτιμήσεις των ηθοποιών μας στη λογοτεχνία, τα εικαστικά και τη μουσική. Το αναδημοσιεύει ο Γιάννης Σολδάτος σε όλες σχεδόν τις εκδόσεις της Ιστορίας του Ελληνικού Κινηματογράφου που εξέδωσε από τον Αιγόκερω. Εκεί λοιπόν είναι αναμενόμενο να διαβάζουμε πως η Μάρθα Βούρτση, απόφοιτη του Θεάτρου Τέχνης, αγαπούσε τον Λόρκα και τον Πιραντέλλο, αλλά προκαλεί έκπληξη το γεγονός πως ηθοποιοί του ελαφρού θεάτρου όπως η Μάρθα Καραγιάννη, ο Κώστας Βουτσάς και ο Βασίλης Αυλωνίτης αναφέρουν τον Καζαντζάκη, τον Γκι Ντε Μοπασάν, τον Τσέχωφ, τον Πορφύρα, τον Βάρναλη, τον Παλαμά...
Η παρούσα ανάρτηση, όπως και όλα τα κείμενα που δημοσιεύονται στο ιστολόγιο αυτό, είναι αποτέλεσμα προσωπικής έρευνας. Είναι υποχρεωτική η ρητή αναφορά στο ιστολόγιο, όταν χρησιμοποιείται υλικό από τις αναρτήσεις του.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου