Στις 28 Μαρτίου 1943, στις 10.45 το πρωί, δόθηκε μια έκτακτη πρωινή παράσταση της οπερέτας του Θεόφραστου Σακελλαρίδη Ο κύριος Σεραφείμ προς τιμήν του μεγάλου πρωταγωνιστή Γεώργιου Δράμαλη. Στην παράσταση συμμετείχε, μεταξύ άλλων, η Ρένα Βλαχοπούλου.
Ο Γεώργιος Δράμαλης στα νιάτα του. Φωτογραφία από ανάρτηση του συλλέκτη Αντώνη Ευθυμίου στο Facebook |
Ο κύριος Σεραφείμ είχε παιχτεί με μεγάλη επιτυχία νωρίτερα εκείνη τη σεζόν, για έναν μήνα, από τις 9 Ιανουαρίου ως τις 9 Φεβρουαρίου 1943, στο πλαίσιο των αναβιώσεων παλιών οπερετών του Σακελλαρίδη από τον θίασο των αδελφών Καλουτά-Μίμη Κοκκίνη-Κυριάκου Μαυρέα και τις επιχειρήσεις του κομμωτή Κώστα Χαμαράκη. Όπως έχουμε πει ξανά, εκείνη τη σεζόν οι παλιές οπερέτες του Σακελλαρίδη που παρουσίαζε ο συγκεκριμένος θίασος γνώριζαν μεγάλη επιτυχία, δημιουργώντας ελπίδες πως το είδος αυτό, που λίγο πριν τον πόλεμο έδινε την εντύπωση ότι θα χανόταν, θα εξακολουθούσε να προσελκύει το ενδιαφέρον του κοινού--ελπίδες που τελικά διαψεύστηκαν μεταπολεμικά. Οι κριτικές για τον Κύριο Σεραφείμ τόνιζαν ότι η επιτυχία του νέου ανεβάσματος (το έργο είχε παρουσιαστεί για πρώτη φορά το 1925 με μέτρια επιτυχία από τη Ροζαλία Νίκα και με θριαμβευτική επιτυχία λίγο αργότερα από τη Ζωζώ Νταλμάς και τον Μάνο Φιλιππίδη) οφειλόταν σε μεγάλο βαθμό στη φινέτσα της Μαρίας Καλουτά (η Άννα δεν έπαιζε σε αυτό το έργο) και στην ικανότητα των σπουδαίων κωμικών Μαυρέα και Κοκκίνη να δημιουργούν σπαρταριστούς τύπους. Εμφανίζονταν ακόμα ο δημοφιλής τενόρος Κώστας Μανιατάκης, η "διαρκώς προοδεύουσα νέα καλλιτέχνις Έλλη Κονδυλάκη" (ευνοούμενη του επιχειρηματία), η Λέλα Πατρικίου και το χορευτικό ζευγάρι Γιάννης Φλερύ-Λίντα Άλμα.
Μετά τον Κύριο Σεραφείμ ο θίασος του θεάτρου Απόλλων παρουσίασε με εξίσου μεγάλη επιτυχία την καινούρια οπερέτα του Σακελλαρίδη Έγκλημα στα παρασκήνια, ένα σύγχρονο έργο απολύτως εναρμονισμένο με το μουσικό ύφος της τζαζ που χαλούσε κόσμο εκείνη τη σεζόν (με πρωθιέρεια τη Ρένα Βλαχοπούλου!). Εκτάκτως όμως το πρωί της 28ης Μαρτίου τα σκηνικά που φιλοτέχνησε ο Βακαλό για τον Κύριο Σεραφείμ στήθηκαν και πάλι στη σκηνή του Απόλλωνα για να δοθεί η έκτακτη αυτή πρωινή παράσταση τα έσοδα της οποίας θα δίνονταν στον παλιό πρωταγωνιστή Γεώργιο Δράμαλη. Ο Δράμαλης, με λαμπρό παρελθόν στο ελαφρό μουσικό θέατρο, είχε αναγκαστεί να τερματίσει την καριέρα του το 1937 λόγω της τύφλωσής του. Στα σχεδόν τριάντα χρόνια της σταδιοδρομίας του είχε συνεργαστεί αρχικά με τον θίασο οπερέτας του Γιάννη Παπαπαϊωάννου και αργότερα με τις/τους Έλσα Ένκελ, Σπύρο Πατρίκιο, Ζωζώ Νταλμάς, Μαρίκα Κρεβατά και Παρασκευά Οικονόμου. Κόρη του ήταν η πρωταγωνίστρια της επιθεώρησης και μετέπειτα εκφωνήτρια του ΕΙΡ (και για ένα διάστημα σύζυγος του Νίκου Σταυρίδη) Ξένη Δράμαλη. Ο Δράμαλης πέθανε το 1959.
Στην πρωινή παράσταση του Κυρίου Σεραφείμ συμμετείχαν εκτάκτως η Ρένα Βλαχοπούλου και το Τρίο Μουτσάτσος (Φώτης Πολυμέρης και Γιώργος και Χαραλάμπος Μαλλίδης). Προφανώς η έκτακτη αυτή σύμπραξη δεν σχετιζόταν με την οπερέτα του Σακελλαρίδη, αλλά ήταν μια ανεξάρτητη τραγουδιστική εμφάνιση (είτε πριν την οπερέτα είτε στο διάλειμμα) που λειτουργούσε ως ένας επιπλέον πόλος έλξης του κοινού (η Ρένα είχε μόλις στεφθεί Βασίλισσα της Τζαζ!...), ώστε να ενισχυθεί ακόμα περισσότερο ο παλαίμαχος πρωταγωνιστής.
Η παρούσα ανάρτηση, όπως και όλα τα κείμενα που δημοσιεύονται στο ιστολόγιο αυτό, είναι αποτέλεσμα προσωπικής έρευνας. Είναι υποχρεωτική η ρητή αναφορά στο ιστολόγιο, όταν χρησιμοποιείται υλικό από τις αναρτήσεις του.
1 σχόλιο:
Ο Χαμαράκης είχε την ίδια τύχη με τον Μακέδο και την Παπαδάκη.
Δημοσίευση σχολίου