Στις 16 Ιουλίου 1962 οι απογευματινές αθηναϊκές εφημερίδες ασχολήθηκαν με τις τέσσερις έκτακτες εμφανίσεις που πραγματοποίησε η Αλίκη Βουγιουκλάκη στην παράσταση του Μάνου Χατζιδάκι Οδός Ονείρων το Σαββατοκύριακο 14 και 15 Ιουλίου. Η εμφάνιση της Βουγιουκλάκη αναγγέλθηκε στον Τύπο την Τετάρτη 11 Ιουλίου, ταυτόχρονα με την ανακοίνωση ότι ο Δημήτρης Χορν έπρεπε να απέχει από την παράσταση όλη την εβδομάδα επειδή οι φωνητικές του χορδές είχαν κουραστεί και οι γιατροί τού επέβαλαν αφωνία. Οπότε, ο Μάνος Χατζιδάκις αποφάσισε να καλύψει κάπως το κενό του Χορν φέρνοντας στην παράσταση την Αλίκη, η οποία ήταν εκείνο το διάστημα στενή του συνεργάτιδα: μόλις δύο μέρες νωρίτερα άλλωστε, στις 9 Ιουλίου, είχε ανακοινωθεί ότι Χατζιδάκις-Βουγιουκλάκη θα συνεργάζονταν τη χειμερινή περίοδο 1962-63 στο Κοτοπούλη-Ρεξ ανεβάζοντας το "πρώτο ελληνικό μιούζικαλ" (επρόκειτο για διασκευή του έργου του Μπ. Σω Καίσαρ και Κλεοπάτρα με τη συνεργασία επίσης του Αλέξη Σολομού και του Νίκου Γκάτσου).
Ο Μίνως Αργυράκης, σκηνογράφος της Οδού Ονείρων, φιλοτέχνησε μια ειδική διαφήμιση για τις έκτακτες εμφανίσεις της Αλίκης Βουγιουκλάκη στην παράσταση. |
Οι τέσσερις εμφανίσεις της Αλίκης Βουγιουκλάκη στην Οδό Ονείρων ήταν μια μικρή παρένθεση ανάμεσα στα γυρίσματα δύο ταινιών της. Συγκεκριμένα, στις 12 Ιουλίου ολοκληρώθηκε το γύρισμα της ταινίας Αλίκη του Ρ. Ματέ (που ήταν η πρώτη και μοναδική απόπειρά της να κάνει διεθνή καριέρα), ενώ στις 16 Ιουλίου άρχισε το γύρισμα της ταινίας Το ταξίδι του Ντίνου Δημόπουλου. Την Παρασκευή 13 Ιουλίου λοιπόν, το πρωί, το απόγευμα και τη νύχτα, μετά τη βραδινή παράσταση της Οδού Ονείρων, η Αλίκη Βουγιουκλάκη βρέθηκε στη σκηνή του Μετροπόλιταν για να κάνει πρόβα μαζί με τη Ρένα Βλαχοπούλου: το δικό της νούμερο "Το όνειρο της οθόνης", στην πρώτη πράξη, επιλέχτηκε για να φιλοξενήσει την Εθνική Σταρ. Η Αλίκη θα εμφανιζόταν επίσης σε δύο σκηνές της δεύτερης πράξης. Όπως έγραψαν οι εφημερίδες, όλες οι εμφανίσεις της θα ήταν οργανικά δεμένες με την παράσταση, ενώ η νεαρή πρωταγωνίστρια θα φορούσε "ένα ειδικώς κατασκευασθέν βραδυνό μαύρο φόρεμα--μοντέλο του διασήμου Ελληνογάλλου ράπτου Ζαν Ντεσσέ".
Όπως ήταν αναμενόμενο, οι εμφανίσεις της Αλίκης Βουγιουκλάκη κέντρισαν το ενδιαφέρον των θαυμαστριών και θαυμαστών της. Άλλωστε η ηθοποιός απείχε από το αθηναϊκό σανίδι όλη τη σεζόν 1961-62, αφού περιόδευε στην επαρχία με τον πρώτο προσωπικό της θίασο, ενώ ο μύθος της ενισχυόταν για το αθηναϊκό κοινό μέσα από τις κινηματογραφικές της επιτυχίες. Οπότε η ζήτηση για τις τέσσερις παραστάσεις της Οδού Ονείρων ήταν πολύ μεγάλη και δημιουργήθηκαν επεισόδια από θεατές που δεν κατάφεραν να εξασφαλίσουν μία θέση. Το εκτενέστερο ρεπορτάζ σχετικά με τις τέσσερις παραστάσεις δημοσιεύτηκε στην Απογευματινή.
ΚΑΤΑ ΤΑΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΑΒΒΑΤΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ
ΕΧΡΕΙΑΣΘΗ Η ΠΑΡΕΜΒΑΣΙΣ ΤΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ ΔΙΑ ΤΗΝ ΔΙΑΛΥΣΙΝ ΤΟΥ ΠΛΗΘΟΥΣ
Η πρωταγωνίστρια του ελληνικού θεάτρου και κινηματογράφου δις Αλίκη Βουγιουκλάκη ενεφανίσθη εκτάκτως το Σάββατον και την Κυριακήν εις τα δύο παραστάσεις του θεάτρου "Μετροπόλιταν", όπου παίζεται η "Οδός Ονείρων" του Μάνου Χατζιδάκι. Αι εμφανίσεις της Αλίκης εσημείωσαν θριαμβευτικήν επιτυχίαν και το "Μετροπόλιταν" ήλθεν επικεφαλής όλων των θεάτρων εις τα εισπράξεις, το μεν Σάββατον με 54.000 δρχ., την δε Κυριακήν με 65.000 δρχ,
Ευθύς ως ηγγέλθη η είδησις ότι η εκλεκτή πρωταγωνίστρια επρόκειτο να εμφανισθή εις το "Μετροπόλιταν", πλήθη κόσμου έσπευσαν να εξασφαλίσουν εισιτήρια διά τας παραστάσεις του Σαββάτου και της Κυριακής, με αποτέλεσμα να συμπληρωθούν ταχέως όλες οι θέσεις.
Το Σάββατον το βράδυ εσημειώθησαν επεισόδια έμπροσθεν του θεάτρου, όπου συνεκεντρώθησαν περίπου 300 άτομα, τα οποία εζήτουν επιμόνως εισιτήρια και ήθελαν να εισέλθουν εις το κατάμεστον θέατρον. Ηκολούθησαν διάφορα μικροεπεισόδια και διαπληκτισμοί μεταξύ των και τελικώς ηναγκάσθη να επέμβη η αστυνομία διά να τους διαλύση.
Η δις Βουγιουκλάκη ηρμήνευσε διά πρώτην φοράν δύο τραγούδια του Μάνου Χατζιδάκι από την ταινία της "Αλίκη": το "Τραγούδι της σειρήνας" και τα "Θαλασσοπούλια". Ενεφανίσθη επίσης εις τον πρόλογον και τον επίλογον του έργου, σε κείμενα που έγραψεν ειδικώς δι' αυτήν ο Αλέξης Σολομός.
Το κοινόν επεφύλαξε θερμοτάτην υποδοχήν εις την εκλεκτήν Ελληνίδα πρωταγωνίστριαν και η ίδια εφαίνετο αρκετά συγκινημένη από τις ενθουσιώδεις εκδηλώσεις. Την ημέραν της πρεμιέρας της εστάλησαν εις την Αλίκην Βουγιουκλάκη πολλαί ανθοδέσμαι και πολλοί θαυμασταί της επερίμεναν μετά την παράστασιν, διά να της ζητήσουν αυτόγραφα.
Την χθεσινήν βραδυνήν παράστασιν της "Οδού των Ονείρων" με την Αλίκη Βουγιουκλάκη παρηκολούθησαν πολλοί επίσημοι, μεταξύ των οποίων ο πρόεδρος της Βουλής κ. Ροδόπουλος και ο πρώην Πρωθυπουργός κ. Τσαλδάρης, καθώς και πολλοί άνθρωποι των γραμμάτων και των τεχνών. Ο σκηνοθέτης της ταινίας "Αλίκη" κ. Ρούντυ Ματέ και ο σεναριογράφος κ. Τζωρτζ Σαιν Τζωρτζ παρηκολούθησαν επίσης την παράστασιν.
Η δις Βουγιουκλάκη, ερωτηθείσα σχετικώς με τας εμφανίσεις της εις το "Μετροπόλιταν", είπε:
--Είμαι πολύ ευχαριστημένη που έλαβα μέρος στην "Οδό των Ονείρων" που μου είχε αρέσει εξαιρετικά όταν την παρηκολούθησα ως θεατής. Είμαι επίσης ευχαριστημένη που μου δόθηκε η ευκαιρία να τραγουδήσω για πρώτη φορά τα τραγούδια της ταινίας μου "Αλίκη" υπό την διεύθυνσιν του Μάνου Χατζιδάκι.
Από αύριον εις το "Μετροπόλιταν" πρόκειται να επαναλάβη τας εμφανίσεις του ο Δημήτρης Χορν.
Απογευματινή, 16-7-1962
Θαυμάστριες και θαυμαστές της Αλίκης Βουγιουκλάκη, έξω από το θέατρο Μετροπόλιταν, ελπίζουν να μπορέσουν να δουν την παράσταση... |
Για να έχουμε ένα μέτρο σύγκρισης αξίζει να αναφέρουμε τις εισπράξεις του Μετροπόλιταν το προηγούμενο Σαββατοκύριακο. Το Σάββατο 7 Ιουλίου είχε είσπραξη 39.564 δρχ. (1.266 θεατές) και κατέλαβε τη δεύτερη θέση στον πίνακα των εισπράξεων μετά την παραδοσιακή επιθεώρηση Να τι δεν είχες Αθήνα (με Ντορ-Ευθυμίου-Βρανά-Γκιωνάκη) που είχε είσπραξη 51.325 δρχ. (2.172 θεατές), ενώ η Όμορφη Πόλη του Μίκη Θεοδωράκη ήρθε τρίτη με είσπραξη 30.850 δρχ. (1.200 θεατές). Την Κυριακή 8 Ιουλίου το Μετροπόλιταν "έπεσε" στην τέταρτη θέση με 30.345 δρχ. (858 θεατές), ενώ τις πρώτες τρεις θέσεις κατέλαβαν το Να τι δεν είχες Αθήνα με 69.162 δρχ. (2.805 θεατές), το Απόψε διασκεδάζουμε (θίασος Βέμπο-Σταυρίδη-Λειβαδίτη) με 29.780 δρχ. (1.411 θεατές) και η Όμορφη πόλη με 31.802 δρχ. (1.087 θεατές). Με την εμφάνιση της Βουγιουκλάκη το Μετροπόλιταν ανέβηκε ξανά στη δεύτερη θέση και το Σάββατο με 54.374 δρχ. (1.922 θεατές) και την Κυριακή με 64.930 δρχ. (1.884 θεατές--δεν ξέρω γιατί με λιγότερους θεατές η είσπραξη είναι μεγαλύτερη, πιθανώς η απογευματινή του Σαββάτου να είχε τιμές λαϊκής παράστασης).
Εκτός από τους συντελεστές της ταινίας Αλίκη τη βραδυνή παράσταση της Κυριακής παρακολούθησαν η Μελίνα Μερκούρη και ο επιχειρηματίας του Ρεξ Γιώργος Χέλμης (σύζυγος της Μαρίκας Κοτοπούλη) που δήλωνε πανευτυχής για την επερχόμενη χειμερινή συνεργασία του με την Αλίκη Βουγιουκλάκη. Και οι δύο βρέθηκαν στο καμαρίνι της για να τη συγχαρούν. Οι εφημερίδες έγραψαν επίσης πως ο Δημήτρης Χορν έστειλε ανθοδέσμη στη Βουγιουκλάκη με τις ευχές του για καλή επιτυχία.
Από την Τρίτη 17 Ιουλίου ο Χορν επέστρεψε στην Οδό Ονείρων, όπως του συνέστησαν οι γιατροί του. Το βράδυ της 16ης Ιουλίου βρέθηκε στη σκηνή του Μετροπόλιταν για να προβάρει και πάλι τις σκηνές του--ενώ δήλωσε στους δημοσιογράφους ότι θα παραμείνει στην παράσταση μέχρι τις 20 Αυγούστου, καθώς ήθελε να αφοσιωθεί στη συνέχεια στην προετοιμασία της χειμερινής του εξόρμησης στο θέατρο Κεντρικόν.
Ο επιχειρηματίας του Μετροπόλιταν Τάκης Μακρίδης, θέλοντας να ευχαριστήσει την Αλίκη Βουγιουκλάκη για την έκτακτη συμμετοχή της στην παράσταση, της πρόσφερε, σε "ειδική φιλική συγκέντρωση" στο σπίτι του Χατζιδάκι, "βαρύτιμη ταυτότητα από 'μασίφ' χρυσάφι" που έγραφε από τη μία πλευρά "Οδός Ονείρων--Μάνου Χατζιδάκι" και από την άλλη "Θέατρο Μετροπόλιταν--καλοκαίρι 1962".
Έθνος. 14-7-1962 |
Μεγάλη η τύχη πάντως των 3.806 θεατών που παρακολούθησαν δύο μεγάλους μύθους του ελληνικού θεάματος στη μοναδική κοινή τους εμφάνιση...
Η παρούσα ανάρτηση, όπως και όλα τα κείμενα που δημοσιεύονται στο ιστολόγιο αυτό, είναι αποτέλεσμα προσωπικής έρευνας. Είναι υποχρεωτική η ρητή αναφορά στο ιστολόγιο, όταν χρησιμοποιείται υλικό από τις αναρτήσεις του.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου