Δευτέρα 26 Ιουλίου 2021

Σαν σήμερα το 1957: Στο Περοκέ;

Στις 26 Ιουλίου 1957 διαβάζουμε στη θεατρική στήλη της εφημερίδας Τα Νέα:

Η ΒΛΑΧΟΠΟΥΛΟΥ ΣΤΟ ΠΕΡΟΚΕ;

Από χθες, κατόπιν συμφωνίας με τους θιασάρχας του "Περοκέ", διέκοψε τας εμφανίσεις στην επιθεώρηση Ελέφαντες και ψύλλοι η εξαίρετη τραγουδίστρια Μάγια Μελάγια.

Εις αντικατάστασίν της πληροφορούμεθα ότι το θέατρο θα εξασφαλίση την συνεργασία της δημοφιλούς βεντέττας Ρένας Βλαχοπούλου ή της Ζωζώς Σαπουντζάκη.

Τα Νέα, 26-7-1957

Από το αρχείο της Μπέμπας Δόξα, 
Τμήμα Παραστατικών Τεχνών,
ΕΛΙΑ/ΜΙΕΤ


Τελικά ούτε η Ρένα Βλαχοπούλου ούτε η Ζωζώ Σαπουντζάκη συνεργάστηκαν με τον θίασο του Περοκέ. Το πρόγραμμα της επιθεώρησης Ελέφαντες και ψύλλοι που βρίσκεται στο αρχείο της Μπέμπας Δόξα (παρόλο που η Δόξα δεν συμμετείχε στην παράσταση) που φυλάσσεται στο Τμήμα Παραστατικών Τεχνών του ΕΛΙΑ/ΜΙΕΤ μάς πληροφορεί ότι ρομαντζιέρα του θιάσου ήταν η Σουζάνα Πάλλανς (που ενδεχομένως να πρόκειται για τη Σουζάνα Πάλλα, όνομα που συνάντησα και στις διαφημίσεις κάποιων κέντρων της ίδιας περιόδου).

Φωτογραφία από το πρόγραμμα της επιθεώρησης
Ελέφαντες και ψύλλοι.
Από το αρχείο της Μπέμπας Δόξα, 
Τμήμα Παραστατικών Τεχνών,
ΕΛΙΑ/ΜΙΕΤ


Αξίζει να αναφέρουμε ότι στο πρόγραμμα αναγράφεται πως την επιθεώρηση παρουσιάζουν ο Κώστας Χατζηχρήστος (παντοδύναμος τότε, το όνομά του πρώτο-πρώτο) και ο θίασος Καίτης Ντιριντάουα-Κυριάκου Μαυρέα-Μαρίκας Νέζερ. Ωστόσο, το όνομα του Μαυρέα δεν εμφανίζεται στη διανομή του έργου. Ο Μαυρέας είχε αναγκαστεί να διακόψεις τις εμφανίσεις του στο Περοκέ στις 5 Ιουλίου, όταν παιζόταν ακόμα η προηγούμενη επιθεώρηση με τίτλο Και πονηριά στο μάτι, λόγω ενός προβλήματος υγείας που αποδείχτηκε ότι ήταν καρκίνος σε προχωρημένο στάδιο. Εκείνος δεν έμαθε ποτέ, σύμφωνα με τον Τύπο, τη σοβαρότητα της κατάστασής του. Πήγε με τη σύζυγό του στο εξοχικό τους στη Βαρυμπόμπη και ανυπομονούσε να αναρρώσει για να επιστρέψει στο Περοκέ. 

Από το αρχείο της Μπέμπας Δόξα, 
Τμήμα Παραστατικών Τεχνών,
ΕΛΙΑ/ΜΙΕΤ


Δυστυχώς πέθανε στις 9 Αυγούστου 1957, μόλις στα 55 του χρόνια, έχοντας όμως προλάβει να συμπληρώσει 37 χρόνια στο θέατρο, στα οποία σκόρπιζε το γέλιο κυρίως μέσα από την επιθεώρηση αλλά και από την οπερέτα και τη μουσική ηθογραφία. Η Ρένα Βλαχοπούλου, όταν τη ρωτούσαν σε συνεντεύξεις της ποιους παλιότερους ηθοποιούς θαύμαζε, μολονότι έλεγε πως δεν θέλει να αναφέρει ονόματα, ξεχώριζε συχνά τη Μαρίκα Νέζερ και τον Κυριάκο Μαυρέα--"ο μάγκας του ήταν ωραίος μάγκας" έλεγε. Πραγματικά, θυμόταν ο Γιάννης Σιδέρης την επομένη του θανάτου του στα Νέα, ο Μαυρέας είχε διαπλάσει "ένα δικό του τύπο μάγκα, όχι βαρειού όπως ο Π. Κυριακός, αλλά νεαρού, σερπετού: σωφεράκι μάλλον παρά βλοσυρός". Και βέβαια ήταν έξοχος στους γυναικείους ρόλους που σατίριζαν συχνά ηθοποιούς, τραγουδίστριες ή γνωστούς γυναικείους ρόλους (όπως η Εύθυμη Χήρα): έχουμε μιλήσει ήδη για τη Ρένα Μπουρτζοβλαχοπούλου, ενώ αξίζει να αναφέρουμε πως το τελευταίο του σόλο στο Περοκέ είχε τον τίτλο "Ο παλιάνθρωπός μου" και αποτελούσε παρωδία του μεγάλου σουξέ της Σοφίας Βέμπο "Ο άνθρωπός μου"... Όλοι τον θυμούνταν σαν πολυτάλαντο ηθοποιό, καλόκαρδο, "Ευχαριστημένο" με όλα, όπως ήταν ο τίτλος της πρώτης του μεγάλης επιθεωρησιακής επιτυχίας, και, όπως σημειώνει ο Σιδέρης, προκομμένο καλλιτέχνη που αποστήθιζε τους ρόλους του πολύ πριν τη γενική δοκιμή των έργων...

Φωτογραφίες των θιασαρχών της επιθεώρησης
Ελέφαντες και ψύλλοι,
από το πρόγραμμα της παράστασης.
Από το αρχείο της Μπέμπας Δόξα, 
Τμήμα Παραστατικών Τεχνών,
ΕΛΙΑ/ΜΙΕΤ





Η παρούσα ανάρτηση, όπως και όλα τα κείμενα που δημοσιεύονται στο ιστολόγιο αυτό, είναι αποτέλεσμα προσωπικής έρευνας. Είναι υποχρεωτική η ρητή αναφορά στο ιστολόγιο, όταν χρησιμοποιείται υλικό από τις αναρτήσεις του.

Δεν υπάρχουν σχόλια: