Στις 10 Δεκεμβρίου 1990 είχατε μια τελευταία ευκαιρία να αγοράσετε το 1217ο τεύχος του Οικογενειακού Θησαυρού το οποίο είχε κυκλοφορήσει στις 4 Δεκεμβρίου και περιείχε μια συνέντευξη της Ρένας Βλαχοπούλου. Το θέμα της συνέντευξης ήταν οι φήμες ότι η Ρένα Βλαχοπούλου είχε δήθεν γίνει η αιτία να ναυαγήσουν οι συζητήσεις της Μαρίας Αλιφέρη με την επιχείρηση του θεάτρου Ακροπόλ και να μην εμφανιστεί τελικά στην επιθεώρηση Ούτε ψηλός στον κόρφο μας... Ο τρόπος που ο συντάκτης του περιοδικού (που δεν... κατονομάζεται!) επιμένει σώνει και καλά να ξεσκεπάσει κάποιο σκάνδαλο που προφανώς δεν υπήρξε είναι χαρακτηριστικός...
Ρένα Βλαχοπούλου: "ΨΕΜΑΤΑ"!
Δεν κοντραρίστηκα με την Αλιφέρη
Πώς δεν εμφανίστηκε στο θέατρο Ακροπόλ η Μ. Αλιφέρη
Η Μαρία Αλιφέρη είπε φέτος το μεγάλο "όχι" στην επιθεώρηση. Στην επιθεώρηση όπου επρόκειτο να εμφανιστεί για πρώτη φορά στην καριέρα της.Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι η ξανθιά ηθοποιός συγκρούστηκε με τη Ρένα Βλαχοπούλου στο "Ακροπόλ" με αποτέλεσμα να αποχωρήσει. Η Κερκυραία μεγάλη Ρένα του θεάτρου αρνείται να επιβεβαιώσει κάτι τέτοιο.Αλλά ας πάρουμε τα πράγματα με τη σειρά.
Στην επιθεώρηση του θεάτρου Ακροπόλ "Ούτε Ψηλός στον κόρφο μας" επρόκειτο να παίξει λοιπόν και η Μαρία Αλιφέρη.
Επρόκειτο... Πολλοί θεωρούσαν βέβαιη την εμφάνιση της ξανθιάς πρωταγωνίστριας στο θέατρο αυτό σε μια περίοδο που κάθε άλλο παρά βέβαιο ήταν κάτι τέτοιο.
Συζητήσεις έγιναν πράγματι πλην όμως, όπως είχε γράψει ο "Οικογενειακός Θησαυρός", η Αλιφέρη δεν είχε βάλει την τζίφρα της στο χαρτί του συμβολαίου.
Τελικά η Σπαρτιάτισσα πρωταγωνίστρια δεν εμφανίζεται στο θέατρο της οδού Ιπποκράτους. Έτσι χάθηκε η ευκαιρία να την δει το κοινό για πρώτη φορά σε επιθεώρηση.
Το ντεμπούτο της στην επιθεώρηση σίγουρα θα αποτελούσε θέμα συζήτησης για το θεατρικό κους-κους, σίγουρα θα αποτελούσε είδηση για τον Τύπο. Και είδηση όχι μονόστηλη, ούτε δίστηλη βέβαια.
Γιατί είπε τελικά το μεγάλο "όχι" η Μαρία;
-Γράφτηκε στον Τύπο ότι η πρωταγωνίστρια αποχώρησε από το σχήμα του Ακροπόλ επικαλούμενη λόγους υγείας. Πράγμα που δεν είναι αληθές, διότι η Μαρία χαίρει άκρας υγείας και κανένα πρόβλημα υγείας δεν την απασχόλησε τον τελευταίο καιρό.
Τότε ποια είναι η αλήθεια;
-Μια άλλη άποψη θέλει την Αλιφέρη να μην ικανοποιείται από τα κείμενα της επιθεώρησης και να ζητάει κάτι διαφορετικό. Όμως κι αυτό αμφισβητείτα.
-Μήπως η Μαρία Αλιφέρη το ξανασκέφτηκε και φοβήθηκε να παίξει για πρώτη φορά σε επιθεώρηση νιώθοντας ότι το είδος αυτό δεν "της πάει" και δεν θα τα καταφέρει;
Ψάξαμε το θέμα, το ερευνήσαμε για αρκετό καιρό ώσπου βρήκαμε άκρη.
-Η Μαρία Αλιφέρη αποχώρησε από το σχήμα του Ακροπόλ ύστερα από μια έντονη κόντρα που είχε με την πρωταγωνίστρια της επιθεώρησης "Ούτε... Ψηλός στον κόρφο μας" Ρένα Βλαχοπούλου!
Βλαχοπούλου και Αλιφέρη λοιπόν συγκρούστηκαν έντονα ως προς τα της παράστασης, επήλθε "ρήξη" μεταξύ τους, με τελικό αποτέλεσμα να μην συμβιβάζεται η κοινή εμφάνισή τους στο σανίδι του Ακροπόλ. (Κι όταν λέμε κοινή δεν εννοούμε σε καμιά περίπτωση ότι οι δυο πρωταγωνίστριες επρόκειτο να εμφανιστούν μαζί στο ίδιο νούμερο...).
Σύμφωνα με τις πληροφορίες μας, οι απόψεις τους γύρω από την συγκεκριμένη επιθεώρηση ήταν διαφορετικές.
Μάλιστα, κάποιες κακιές γλώσσες υποστήριξαν ότι η Ρένα Βλαχοπούλου κατάφερε να "φάει" τη Μαρία Αλιφέρη. Πλην όμως και σε αντίθεση με τις κακιές γλώσσες η Βλαχοπούλου ποτέ δεν είχε τη φήμη της γυναίκας που δημιουργεί ίντριγκες και λειτουργεί παρασκηνιακά οπουδήποτε κι αν εμφανίζεται. Είναι "αθώα μέχρι αποδείξεως του εναντίου", για να παραφράσουμε λίγο τον τίτλο μιας κινηματογραφικής ταινίας.
"Η Ρένα Βλαχοπούλου διαψεύδει τις πληροφορίες που την ήθελαν να τσακώνεται με την Μαρία Αλιφέρη. Και πίνει με την ησυχία της το γάλα της" έγραφε η λεζάντα του Οικογενειακού Θησαυρού (4-12-1990) |
Ο "Οικογενειακός Θησαυρός" μίλησε μέσω συντάκτη του γι' αυτό το θέμα (και όχι μόνο γι' αυτό, όπως θα διαπιστώσετε παρακάτω) με τη "μεγάλη Ρένα του θεάτρου μας", τη Ρένα Βλαχοπούλου. Η μεγάλη Ρένα... Ένας τίτλος που η ίδια η πρωταγωνίστρια δείχνει να συγκινείται ιδιαίτερα μ' αυτόν.
Τι πιο έμπρακτη απόδειξη για τα φημολογούμενα ότι η Βλαχοπούλου είναι μια επιμελέστατη νοικοκυρά και μια πρωταγωνίστρια πολύ απλή, καθημερινή, άμεση, που νοιάζεται για το σπίτι της και τη δουλειά της μόνον.
Και ίσως θα πρέπει να περάσει στην ιστορία το γεγονός ότι η Βλαχοπούλου στο καμαρίνια της αντί να παρφουμαρίζεται, να φτιάχνεται ή να γυροφέρνει στα καμαρίνια και να κουτσομπολεύει διάφορα, αντί να σχολιάζει, να κάνει... η Ρένα Βλαχοπούλου είναι πλήρως αφοσιωμένη στο... πλεκτό της!
Ναι, ίσως είναι η μοναδική πρωταγωνίστρια που κάθεται στο καμαρίνι και... πλέκει. Και τίποτε δεν μπορεί να την κάνει να σηκώσει το βλέμμα της από το πλεκτό και να κοιτάζει τον συνομιλητή της. Τέτοια αφοσίωση...
"Κεντάω, ναι. Τι θέλεις να κάνω αγαπητέ μου; Κεντάω για να περνάει η ώρα, για να μην καπνίζω, για να μην πηγαίνω στα καμαρίνια και να κουτσομπολεύω. Όχι. Προτιμώ να κάθομαι να κεντάω. Μ' αρέσει. Με ικανοποιεί, με γεμίζει."
--Κυρία Βλαχοπούλου στο θέατρο αυτό, όπως θα ξέρετε, επρόκειτο να εμφανιστεί η Μαρία Αλιφέρη αλλά τελικά δεν παίζει...
"Θα ξέρεις ίσως ότι αποφεύγω να πω οτιδήποτε παρασκηνιακό, να ασχολούμαι με κάθε παρασκηνιακό. Ποτέ δεν είχα σχέση και δεν με αφορούσε κάτι τέτοιο.".
--Το ξέρουμε ότι είστε διακριτική και αποφεύγετε να μιλήσετε για τέτοια θέματα. Όμως υπάρχει η πληροφορία ότι εσείς ήλθατε σε ρήξη, τσακωθήκατε με την Μαρία Αλιφέρη...
"Εγώ; Μα ποτέ δεν έχω τσακωθεί με κανέναν. Την Αλιφέρη ούτε καν την είδα...".
--Δεν είχατε αντίρρηση ως προς τα κείμενα, όπως φημολογείται;
"Μα δεν υπήρχαν τότε κείμενα. Εγώ δεν έχω τσακωθεί ποτέ με κανέναν, γιατί να τσακωθώ τώρα; Και διαπιστώνω και απορώ, που κάποιοι νέοι άνθρωποι στη δουλειά σας κάνουν ένα μεγάλο σφάλμα. Παραποιούν τις ειδήσεις, παραποιούν πολλά... Εγώ δεν είχα κανένα πρόβλημα με την κοπέλα".
--Ξέρουμε όμως κ. Βλαχοπούλου και, όπως το είπατε ακριβώς, ότι αποφεύγετε να μιλήσετε για παρασκηνιακά πράγματα.
"Δεν ξέρω, σας είπα. Ίσως υπήρξε διαφορά με τους επιχειρηματίες. Ίσως. Εγώ δεν μπορώ να το ξέρω".
--Θα ήταν η πρώτη φορά που θα έπαιζε η Μαρία Αλιφέρη στην επιθεώρηση.
"Για μένα η Μαρία Αλιφέρη μπορεί να παίξει στην επιθεώρηση μια 'Μπελ Μαντάμ', έναν 'σοφιστικέ' τύπο αλλά δεν νομίζω ότι θα μπορούσε να κάνει την καρατερίστα ή κάτι παρόμοιο. Και πιστεύω ότι και η ίδια το δέχεται αυτό".
--Να σας ρωτήσουμε κάτι άλλο. Οπωσδήποτε αποδεικνύεται έμπρακτα ότι αγαπάτε πολύ το θέατρο. Και να θέλετε ακόμη να αποχωριστείτε το σανίδι, δεν μπορείτε.
"Κοιτάξτε. Όταν το ίδιο το σανίδι σε κρατάει κι όταν ο ίδιος ο θεατής σε θέλει, σίγουρα δεν μπορείς να αποχωριστείς το θέατρο. Σε περιβάλλει η αγάπη του κόσμου. Εγώ είμαι έξυπνη και ξέρω πως όταν θα έρθει η στιγμή να αποχωρήσω, θα αποχωρήσω. Όταν κάποτε νιώσω ότι δεν με χρειάζεται πλέον το σανίδι, τότε θα φύγω από αυτό".
"Η 'μεγάλη Ρένα του θεάτρου' δεν δέχεται αυτόν τον τίτλο" έγραφε η λεζάντα του Οικογενειακού Θησαυρού (4-12-1990) |
--Σας λένε η "μεγάλη Ρένα του θεάτρου" και δίκαια.
"Η μεγάλη Ρένα... Δεν το καταλαβαίνω. Κακά τα ψέματα, αλλά εμείς οι θεατρίνοι δεν αφήνουμε κάτι πίσω μας όπως συμβαίνει στην περίπτωση ενός ζωγράφου για παράδειγμα. Για πες μου εσύ, μιλάει κανείς σήμερα για την Μαρίκα Κοτοπούλη ή για τον Αιμίλιο Βεάκη;"
--Όχι, δυστυχώς.
"Λοιπόν, αυτή είναι η πραγματικότητα. Αυτή είναι η αλήθεια για τον ηθοποιό. Ενώ για ένα ζωγράφο, υπάρχουν τα έργα του. Τι μένει όμως στην περίπτωση του ηθοποιού; Οι παραστάσεις; Όχι βέβαια".
--Τουλάχιστον μένουν πίσω οι ταινίες...
"Οι ταινίες. Αλλά σχολιάζει κανείς: Κοίτα πώς ήταν, ενώ τώρα είναι αλλιώς. Κατάλαβες αγαπητέ μου;"
--Δηλαδή το ίδιο θα συμβεί, πιστεύετε και με τον Αλέξη Μινωτή... (Σημείωση του Rena Fan: ο Μινωτής είχε πεθάνει λίγες εβδομάδες νωρίτερα, στις 11 Νοεμβρίου 1990).
"Ο Αλέξης Μινωτής ήταν ένας μεγάλος ηθοποιός, ένας σημαντικός άνθρωπος, ο Θεός σχωρέστον. Όμως μετά από ένα χρόνο κανείς δεν θα μιλάει για τον Μινωτή. Θα το δεις".
Η Μαρία Αλιφέρη λοιπόν είπε το "όχι" όπως διαβεβαιώνουν "υψηλά ιστάμενες" πηγές λόγω Ρένας Βλαχοπούλου. Η μεγάλη Ρένα όμως χάρη στη διακριτικότητά της αρνείται να επιβεβαιώσει κάτι τέτοιο. Όμως οι πληροφορίες επιμένουν.
Δεν πιστεύουμε ότι φέρει ευθύνη για ο,τιδήποτε η Ρένα Βλαχοπούλου. Ίσως η ευθύνη να "βαραίνει" και τις δυο πλευρές.
Το βέβαιο είναι ότι η παράσταση του "Ούτε Ψηλός στον κόρφο μας" γνωρίζει μεγάλη επιτυχία, η Ρένα Βλαχοπούλου αποσπά πάντα (και δίκαια) τα χειροκροτήματα του κόσμου ενώ η Μαρία Αλιφέρη ίσως μια άλλη φορά αποτολμήσει το μεγάλο βήμα. Με ή χωρίς "εμπόδια".
Οικογενειακός Θησαυρός, 4-12-1990
Ρένα Βλαχοπούλου: "ΨΕΜΜΑΤΑ. Δεν κοντραρίστηκα με την Αλιφέρη" γράφει και το εξώφυλλο του περιοδικού στο οποίο κυριαρχεί φυσικά ο πρόσφατος γάμος του Τόλη Βοσκόπουλου. |
Με το ζόρι να βγει λοιπόν η είδηση για ένα σκάνδαλο... Ωστόσο, την απάντηση στις φήμες έδωσε η ίδια η Μαρία Αλιφέρη στο ίδιο έντυπο ενάμιση μήνα μετά! Σε μια συνέντευξή της που δημοσιεύτηκε στις 29 του Γενάρη με τίτλο "Θέλουν να μου σπάσουν τα νεύρα" διαβάζουμε:
"Συζήταγα με τρία θέατρα αλλά τελικά τίποτα δεν έγινε. Την τελευταία στιγμή μάλιστα χάλασε και η συμφωνία με το ΑΚΡΟΠΟΛ".
--Μήπως επειδή, όπως γράφηκε, υπήρξε κάποια κόντρα με την Ρένα Βλαχοπούλου;
"Δεν υπήρξε καμία κόντρα με την Ρένα. Αυτά που γράφτηκαν είναι αναληθή. Ίσα-ίσα που μία απ' τις πιο μεγάλες μου επιθυμίες ήταν και είναι να δουλέψω κάποια μέρα με τη Ρένα. Κάπου δεν τα βρήκαμε με το ΑΚΡΟΠΟΛ, κάπου ήθελα να μείνω για λίγο καιρό μακριά π'το θέατρο και έγινε ό,τι έγινε. Αυτή είναι η αλήθεια".
Οικογενειακός Θησαυρός, 29-1-1991
Αυτά λοιπόν για τη δήθεν κόντρα Βλαχοπούλου-Αλιφέρη... Ο Οικογενειακός Θησαυρός είχε εκείνα τα χρόνια τη φήμη του κουτσομπολίστικου περιοδικού και ήταν σε έναν βαθμό, αν και μπροστά σε όσα γράφονταν σε κουτσομπολίστικα περιοδικά από το 1995 και μετά, νομίζω έμοιαζε... ερασιτέχνης (και γι' αυτό άλλωστε δεν μπόρεσε να τα συναγωνιστεί και έκλεισε...). Οφείλω όμως να πω ότι οι θεατρικές του στήλες ήταν καλά ενημερωμένες και συχνά μαθαίναμε από αυτές πληροφορίες που επιβεβαιώνονταν. Και όταν θέλαμε να θυμηθούμε κάποια πληροφορία και κάποια/-ον ηθοποιού, θυμάμαι τους/τις μεγαλύτερους/-ες να λένε εκείνα τα χρόνια στην πατρίδα μου: "Να ρωτήσουμε την τάδε, διαβάζει τον Θησαυρό!"...
Μια πολύ όμορφη φωτογραφία της Ρένας Βλαχοπούλου με το κέντημά της εκείνη τη σεζόν στο καμαρίνι της στο Ακροπόλ που δημοσιεύτηκε στις αρχές του 1991 στο περιοδικό Και |
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου