Στις 23 Δεκεμβρίου 1962 η Ρένα Βλαχοπούλου εμφανιζόταν στο κοσμικό κέντρο Παλιά Αθήνα. Μετά από αρκετό καιρό δεν εμφανιζόταν ως επικεφαλής του προγράμματος αλλά ως "έκτακτος σύμπραξις". Για την ακρίβεια είχε ξεκινήσει τις εμφανίσεις της την προηγούμενη μέρα, στις 22 Δεκεμβρίου, ενώ το πρόγραμμα της Παλιάς Αθήνας είχε ξεκινήσει πολύ νωρίτερα με την επιθεώρηση πίστας "Άλλοτε και τώρα" επικεφαλής της οποίας ήταν η Καίτη Μπελίντα, ο Γιάννης Βογιατζής και ο Γιώργος Μουζάκης. Τέλος Νοεμβρίου άρχισε να διαφημίζεται στον Τύπο, εντός πλαισίου, η είδηση ότι σε λίγες μέρες θα εμφανιστεί στο κέντρο "η μόνη που λείπει από τους εκλεκτούς του αθηναϊκού κοινού", η Ρένα Βλαχοπούλου.
Γιατί άργησε να εμφανιστεί η Ρένα Βλαχοπούλου στο αθηναϊκό κοινό; Η απάντηση μάλλον δίνεται σε ένα από τα "Σαν σήμερα" του Οκτωβρίου: στις 3 Οκτωβρίου είχε ανακοινωθεί ότι σταμάτησε το γύρισμα της ταινίας Μερικοί το προτιμούν κρύο επειδή η πρωταγωνίστρια της ταινίας επρόκειτο να υποβληθεί σε εγχείρηση λόγω βλάβης των φωνητικών χορδών. Έπρεπε λοιπόν να αναρρώσει καλά η Ρένα αφενός για να συνεχιστεί το γύρισμα της ταινίας και αφετέρου για να ξεκινήσει τις ζωντανές εμφανίσεις της. Σε μια συνέντευξη που έδωσε στον Ιάσονα Τριανταφυλλίδη (και δημοσιεύτηκε πλήρης στο βιβλιαράκι Η Ρένα Βλαχοπούλου μιλάει στον Ιάσονα Τριανταφυλλίδη των εκδόσεων Andy's Publishers) θυμόταν ότι το πρόβλημα στις φωνητικές της χορδές (υπεραιμία που δημιουργούσε μπιμπίκια ή, αλλιώς, μπουτόν) την είχε αναγκάσει να διακόψει τις εμφανίσεις της στην Οδό Ονείρων. Κάτι τέτοιο δεν τεκμηριώνεται από τον Τύπο, αλλά σίγουρα μιλάμε για την ίδια περίοδο: η Ρένα λοιπόν θυμόταν ότι ήταν χρεωμένη και χωρίς δουλειά και ξαφνικά, ως από μηχανής θεός, εμφανίστηκε μπροστά της, μια μέρα που περπατούσε στην οδό Σταδίου, ένας παλιός συνεργάτης της στον οποίο είχε κάποτε δανείσει χρήματα. Στο μεταξύ εκείνος είχε πλουτίσει και την πήγε σε έναν καλό γιατρό στο Κολωνάκι που ανέλαβε την εγχείρηση. Σε λίγο καιρό, μετά την πρεμιέρα του Μερικοί το προτιμούν κρύο και τη μεγάλη επιτυχία της Ρένας σε αυτό, τέτοιες ιστορίες θα αποτελούσαν πια οριστικά παρελθόν για εκείνη.
Σε κάθε περίπτωση λίγες μέρες πριν τα Χριστούγεννα ήταν έτοιμη να ενώσει τις δυνάμεις της με την Μπελίντα και τον Βογιατζή--και επειδή θα έπρεπε προφανώς να μη χαλάσει τις ισορροπίες που ήδη υπήρχαν στο κέντρο (και ενδεχομένως επειδή θα έπρεπε η εμφάνισή της να διαρκεί λιγότερο από ό,τι των συναδέλφων της για να μην κουράσει τις φωνητικές της χορδές) το όνομά της τοποθετήθηκε για πρώτη και τελευταία φορά κάτω από τα ονόματα της Μπελίντα και του Βογιατζή. Ο τίτλος της ρεβύ πίστας που θα παρουσίαζαν είχε τον τίτλο Γλεντήστε μαζί μας. Σε αυτήν εμφανίζονταν επίσης το χορευτικό ζευγάρι Γιάννης Φλερύ-Λίντα Άλμα, η Άντζελα Ζήλεια και ο Βάσος Σεϊτανίδης.
Η Ρένα Βλαχοπούλου και η Καίτη Μπελίντα σε εμφάνισή τους σε κέντρο της Πλάκας. Δεν αποκλείεται η φωτογραφία να είναι από τη σεζόν 1962-63 Πηγή φωτογραφίας: Τηλεθεατής, 2-4-1989 |
Όσο για το τοπίο της νυχτερινής Αθήνας εκείνα τα Χριστούγεννα, βλέπουμε ότι υπάρχει ποικιλία. Ένα παρόμοιο σχήμα που παρουσίαζε επιθεώρηση πίστας, μακριά όμως από την Πλάκα, ήταν αυτό της Πεταλούδας, στην πλατεία Αμερικής. Επικεφαλής του προγράμματος η Ζωζώ Σαπουντζάκη, ο Φώτης Πολυμέρης, η Καίτη Ντένις, ο Δημήτρης Ιβάνωφ με τη Νατάσα, η Τζένη Βάνου "και η βεντέτα της οθόνης Μάρθα Καραγιάννη". Στο λαϊκό πρόγραμμα η Μπέμπα Μπλανς και ο Γιάννης Καραμπεσίνης.
Πίσω στην Πλάκα, στο Κάστρο, θριάμβευαν ο Μανώλης Χιώτης με τη Μαίρη Λίντα, αλλά παρούσα ήταν και η Μπέμπα Κυριακίδου που σε λίγα χρόνια θα γινόταν η τρίτη, μετά τη Ζωή Νάχη και τη Μαίρη Λίντα, σύζυγος του Χιώτη.
Είδαμε πιο πάνω ότι εμφανιζόταν σε νούμερο της Πεταλούδας και η Μάρθα Καραγιάννη. Σε σχέση με προηγούμενες ή επόμενες χρονιές δεν εντόπισα πολλές εμφανίσεις ηθοποιών σε κέντρα εκείνη την περίοδο (τη δεκαετία του '50, για παράδειγμα, πραγματοποιούσαν εμφανίσεις με σατιρικό νούμερο η Γεωργία Βασιλειάδου και η Σπεράντζα Βρανά). Στο σχετικά λιγότερη κοσμική ταβέρνα των αδελφών Μπούκλια στις Τρεις Γέφυρες βλέπουμε ότι συμμετέχει ο Φίλιος Φιλιππίδης που ήταν δημοφιλής ως Αγκόπ. Στο ίδιο κέντρο, στο πλαίσιο του ρεβεγιόν του Γιώργου Ματαράγκα, εμφανιζόταν και η Νίτσα Μόλλυ, μεγάλο όνομα του ελαφρού τραγουδιού στα χρόνια του '30 και του '40. (Διευκρινίζεται ότι οι τιμές θα παραμείνουν αλά καρτ στη διάρκεια των γιορτών...)
Οι φίλες/φίλοι του ελαφρού τραγουδιού πάντως είχαν επίσης την ευκαιρία να κάνουν ρεβεγιόν με τον κορυφαίο συνθέτη της ελαφράς μουσικής Χρήστο Χαιρόπουλο, που σύμφωνα με τη διαφήμιση, πρόσφερε "μια φυγή από το μουσικό αδιέξοδο" της εποχής (θυμίζω αυτά που αναφέρει ο Γιώργος Παπαστεφάνου για τις απόψεις του Χαιρόπουλου για τον νέο αέρα που έπνεε στον χώρο του ελληνικού τραγουδιού με την κυριαρχία του Μάνου Χατζιδάκι και του Μίκη Θεοδωράκη). Στο πλευρό του μια από τις τελευταίες σπουδαίες παρουσίες του ελαφρού τραγουδιού (και, πολύ αργότερα, σημαντική ραδιοφωνική παραγωγός του Δεύτερου Προγράμματος της Ελληνικής Ραδιοφωνίας) Φραντζέσκα Ιακωβίδου.
Φαίνεται όμως ότι η νυχτερινή Αθήνα είχε αρχίσει πλέον να κινείται σε κάπως πιο... έντονους ρυθμούς στα night club της εποχής. Οι Forminx, που μόλις είχαν δημιουργηθεί, εμφανίζονταν στο Noturno της Φωκίωνος Νέγρη, όπου υπήρχε και το μοναδικό, τότε, στην Αθήνα Hammond Organ "με την καταπληκτική μελωδικότητά του".
Ενώ στο night club Copacabana o Χάρυ Κλυνν περιστοιχίζεται από (μάλλον) ξένες ατραξιόν, οπότε και το δικό του όνομα γράφεται με λατινικούς χαρακτήρες...
Αυτό περίπου ήταν το εύρος των επιλογών των κοσμικών (και λιγότερο κοσμικών) Αθηναίων για το χριστουγεννιάτικο ρεβεγιόν τους το 1962...
,
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου