Στις 31 Οκτωβρίου 1943 το μουσικό συγκρότημα Ηρώς Χαντά-Γιάννη Σπάρτακου, στο οποίο συμμετείχε και η "Βασίλισσα της Τζαζ" Ρένα Βλαχοπούλου, ξεκίνησε τις παραστάσεις του στο θέατρο Μοντιάλ που μέχρι τότε λειτουργούσε υπό τη διεύθυνση του Ανδρέα Μακέδου. Φαίνεται όμως πως ο Μακέδος αποσύρθηκε, τουλάχιστον επισήμως, εκείνο το φθινόπωρο από την επιχείρηση, την οποία ανέλαβε η ίδια η Ηρώ Χαντά.
Βραδυνή, 31-10-1943 |
Στο συγκρότημα που αρχικά παρουσίαζε ένα θέαμα που ήταν πιο κοντά στο βαριετέ συμμετείχαν ο Κώστας Δούκας και η Μαρίκα Νέζερ. Επίσης εμφανίζονταν η Άννα Γκαλ, ο Τάκης Χατζηχρήστος, ο Μιχάλης Δημητρίου και, ως κομπέρ, ο Ερρίκος Κονταρίνης, σύζυγος της Μαρίκας Νέζερ. Χόρευαν ο Μ. Μοσχόπουλος, το ζευγάρι Κώστας-Μαντελέν και η Μαίρη Λέρμη. Εκτός από τη Ρένα Βλαχοπούλου, τραγουδούσε και ο Βάγγος Μαράς, ο "Bing Crosby της Ελλάδας", όπως τον είχε αποκαλέσει ο Σπάρτακος, που σκοτώθηκε από αδέσποτη σφαίρα στα Δεκεμβριανά...
Καλλιτεχνικός Κόσμος, 13-11-1943 |
Ήταν παράξενη η χειμερινή σεζόν 1943-44. Όλα τα μουσικά θέατρα αντιμετώπισαν δυσκολίες, άλλο περισσότερες άλλο λιγότερες (με εξαίρεση το θέατρο Παπαϊωάννου που ανέβασε τη μεγαλύτερη επιτυχία της θεατρικής κατοχικής Αθήνας, την οπερέτα Γκρεμισμένη φωλιά του Νίκου Χατζηαποστόλου). Ειδικότερα το Μοντιάλ, παρουσίασε το δεύτερο πρόγραμμά του λίγες μέρες μετά την πρεμιέρα, αργότερα γράφτηκε ότι ο θίασος διαλύθηκε και θα ανασυγκροτηθεί, μετά ο ανασυγκροτηθείς θίασος παρουσίασε επιθεωρήσεις και τελικά η σεζόν έκλεισε με την οπερετοποιημένη Γκόλφω των Γιώργου Βιτάλη-Ορέστη Λάσκου (και πάλι με προβλήματα που αυτή τη φορά είχαν να κάνουν και με τη λογοκρισία της εποχής).
Η παρουσία της Ρένας Βλαχοπούλου στον θίασο φαίνεται πως ήταν σταθερή μόνο μέχρι τα μέσα Δεκεμβρίου, αφού μετά τον δεύτερο γάμο της γράφτηκε ότι θα σταματήσει τις καθημερινές εμφανίσεις της στο θέατρο (απόφαση που δεν τήρησε για πολύ...). Το ζευγάρι Χαντά-Σπάρτακος, που, όπως είπαμε ξανά, ήταν ζευγάρι τότε και στη ζωή, έδωσε τη δική του ηρωική μάχη ολόκληρη τη σεζόν, αλλά η εφημερίδα Καλλιτεχνικός Κόσμος σατίρισε τις προσπάθειές τους δυο-τρεις φορές. Στις 18 Δεκεμβρίου 1943 σε μια σατιρική έμμετρη παρουσίαση της στήλης των θεαμάτων, έγραψε για το Μοντιάλ: "Άδει η Χαντά του κάκου και με μουσική Σπαρτάκου", ενώ μετά τις γιορτές (και αφού στις γιορτές τους σατίρισε με χιουμοριστικά κάλαντα που θα δούμε άλλη φορά...) παρουσίασε το παρακάτω "φωτογραφικό ρεπορτάζ" (είχε βέβαια ήδη μεταχειριστεί το ίδιο αστείο και για την αποτυχία του θεάτρου Απόλλων...):
Καλλιτεχνικός Κόσμος, 10-1-1944 |
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου