Στις 10 Αυγούστου 1940 οι αναγνώστριες/-τες των αθηναϊκών εφημερίδων βλέπουν τις παρακάτω διαφημίσεις:
Από την εφημερίδα Αθηναϊκά Νέα (10-8-1940) |
Φυσικά τα ονόματα του Αττίκ και της Δανάης ήταν ήδη πασίγνωστα στο αθηναϊκό κοινό και τα μεγάλα στοιχεία απηχούν τη δημοτικότητά τους. Στη διαφήμιση της Όασης όμως υπάρχει με σαφώς πιο μικρά στοιχεία ένα όνομα που οι παρατηρητικές/-οί αναγνώστριες/-οι ίσως είχαν προσέξει τρεις εβδομάδες νωρίτερα σε μια άλλη διαφήμιση του κοσμικού κέντρου Αρζεντίνα: Ρένα Βλαχοπούλου.
Πιθανότατα η πρώτη φωτογραφία της Ρένας που δημοσιεύτηκε στον αθηναϊκό τύπο και συγκεκριμένα στην εφημερίδα Βραδυνή (1-8-1940) |
Εκείνο το Σάββατο λοιπόν, 10 Αυγούστου του 1940, η Ρένα Βλαχοπούλου πραγματοποίησε την πρώτη της εμφάνιση στο βαριετέ Όασις. Δεν ήταν η πρώτη της αθηναϊκή εμφάνιση, αφού στις 18 Ιουλίου είχε ήδη κάνει το αθηναϊκό της ντεμπούτο στην Αρζεντίνα. Ωστόσο ο αριθμός των πελατών που θα μπορούσε να θαυμάσει τη νεαρή Κερκυραία τραγουδίστρια θα ήταν σχετικά μικρός--χώρια που η Αρζεντίνα βρισκόταν στο Καλαμάκι, σχετικά μακριά από το κέντρο της πόλης. Έτσι, με την εμφάνισή της στην Όαση η Ρένα Βλαχοπούλου αρχίζει να γίνεται γνωστή σε ένα ευρύτερο κοινό--το περίφημο βαριετέ του Ζαππείου είχε 2.500 θέσεις.
Το παιδί-θαύμα Νινή Ζαχά |
Πρώτο όνομα στο συγκρότημα των ατραξιόν εκείνου του καλοκαιριού στην Όαση ήταν το παιδί-θαύμα Νινή Ζαχά που τραγουδούσε, χόρευε και έπαιζε καμιά δεκαριά όργανα. Και ψυχή του προγράμματος ήταν ο κονφερασιέ Μίμης Τραϊφόρος που, πολλά χρόνια αργότερα, διηγήθηκε (πρώτα στη Σπεράντζα Βρανά, στο βιβλίο της Επιθεώρηση καψούρα μου και έπειτα στο δικό του βιβλίο Βέμπο-Τραϊφόρος, μια ζωή) ότι παρουσίασε τη Ρένα στο κοινό ως εξής: "Και τώρα μια θεοκουκλάρα που μας έστειλε η Κέρκυρα: η Ρένα Βλαχοπούλου που όταν τραγουδά νομίζεις ότι ακούς συναυλία αηδονιών. Στο πιάνο θα τη συνοδέψει ο μαέστρος Γιώργος Μυρογιάννης. Στο σπίτι της το βράδυ θα τη συνοδέψω εγώ!"
Ο Μίμης Τραϊφόρος σε ώριμη ηλικία Φωτογραφία από το βιβλίο Επιθεώρηση καψούρα μου (εκδόσεις Γλάρος, 1985) |
Έσπευδε βέβαια να συμπληρώσει στις διηγήσεις του ότι ποτέ δεν τη συνόδεψε σπίτι της. Η Ρένα διηγούνταν χρόνια αργότερα ότι το πρώτο τραγούδι που είπε στην Όαση ήταν η "Μικρή χωριατοπούλα" (δηλαδή η ιταλική επιτυχία Reginella Campagnola με ελληνικούς στίχους του Πωλ Μενεστρέλ) που πέρασε αργότερα στη δισκογραφία με τη φωνή του Φώτη Πολυμέρη. Βέβαια η Ρένα, όταν εμφανίστηκε στην Όαση, είχε μόλις ηχογραφήσει τον πρώτο της δίσκο--για τον οποίο θα μιλήσουμε άλλη φορά.
Ας συμπληρώσουμε τις αναμνήσεις της σημερινής μέρας λέγοντας ότι η νεαρή Κερκυραία ήταν, εκτός από σχετικά άπειρη, και φτωχή. Δεν είχε δικιά της τουαλέτα. Της δάνεισε λοιπόν μια τουαλέτα η περίφημη χορεύτρια της εποχής Μπέλα Σμάρω--μόνο που η Μπέλα Σμάρω ήταν πολύ ψηλή και η τουαλέτα συνεπώς πολύ μακριά για τη Ρένα. Αποτέλεσμα; Την πάτησε καθώς ανέβαινε στη σκηνή και έπεσε κάτω...
Η Μπέλα Σμάρω. Φωτογραφία από το βιβλίο του Φώτη Πολυμέρη Των Αναμνήσεων Λιτανεία (εκδόσεις Άγκυρα, 2003) |
Επεισοδιακό ξεκίνημα μιας σπουδαίας καριέρας--ίσως και μιας επεισοδιακής ζωής...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου