Τετάρτη 19 Αυγούστου 2020

Σαν σήμερα το 1976: Εσείς έχετε κοσμήματα;

Στις 19 Αυγούστου 1976 η εφημερίδα Τα Νέα ρωτά γνωστές πρωταγωνίστριες του ελληνικού θεάτρου αν έχουν κοσμήματα και πού τα κρύβουν. Την αφορμή για αυτή τη μίνι-έρευνα την είχε δώσει μια πρόσφατη κλοπή στο σπίτι της Σμαρούλας Γιούλη και του Βαγγέλη Λιβαδά. Περισσότερες πληροφορίες μας δίνει το ίδιο το δημοσίευμα των Νέων (με μικρές επεμβάσεις στην ορθογραφία του κειμένου):


Έχετε κοσμήματα και πού τα κρύβετε;

Θέμα της ημέρας στους θεατρικούς και καλλιτεχνικούς κύκλους της Αθήνας η κλοπή των κοσμημάτων από το σπίτι της ηθοποιού Σμαρούλας Γιούλη και του συζύγου της θεατρικού επιχειρηματία Β. Λιβαδά. Όπως είναι γνωστό, τα θύματα της κλοπής ανεβάζουν την αξία των κοσμημάτων σε 2.000.000 δραχμές.

Το θέμα--φυσικό είναι--είχε και συνέχεια. Στα καμαρίνια των θεάτρων, στα μεταμεσονύκτια "στέκια" των ηθοποιών οι συζητήσεις στρέφονται στα κοσμήματα της Σμαρούλας, που έκαναν φτερά, αλλά και στα... κοσμήματα των άλλων πρωταγωνιστριών του θεάτρου μας. Όλοι και όλες--προ πάντων όλες--προσπαθούν να ανακαλύψουν ποια ηθοποιός έχει τα περισσότερα και πιο ακριβά κοσμήματα, πού τα έχει ασφαλισμένα κλπ.

Για να... βοηθήσουμε τη συζήτηση, δημοσιεύουμε ένα μίνι ρεπορτάζ που κάναμε στα παρασκήνια των θεάτρων. Ρωτήσαμε μερικές από τις πιο γνωστές πρωταγωνίστριες να μας πουν αν έχουν κοσμήματα αξίας, αν φοβούνται να μην τους τα κλέψουν κλπ. Να οι απαντήσεις:

ΤΖΕΝΗ ΚΑΡΕΖΗ: "Δεν έχω κοσμήματα μεγάλης αξίας, γιατί πιστεύω ότι το να τ' αγοράζει και να τα μαζεύει κανείς δεν έχει ενδιαφέρον. Αυτός είναι κι ο λόγος που δεν φοβάμαι".
--Μήπως ασφαλίζετε κάτι άλλο πολύτιμο;
--Δεν έχω αυτή τη συνήθεια.

 

ΡΕΝΑ ΒΛΑΧΟΠΟΥΛΟΥ: "Τους κλέφτες τους κάνουμε εμείς, γιατί αφήνουμε εκτεθειμένα ό,τι έχουμε. Εγώ δεν έχω κοσμήματα, αλλά κι αν είχα δεν θα τ' άφηνα σπίτι. Έτσι, αν έρθει κάποιος, μόνο πέτρες θα βρει.

ΜΑΡΩ ΚΟΝΤΟΥ: "Είναι τόσο ασήμαντα αυτά που έχω, που δεν αξίζει τον κόπο να τα ασφαλίσω. Αν βέβαια είχα, θα τα ασφάλιζα". 

ΕΛΕΝΗ ΑΝΟΥΣΑΚΗ: "Τα κοσμήματά μου περιορίζονται σε μερικά δακτυλίδια-σουβενίρ. Κι αυτό γιατί πιστεύω ότι είναι ανόητο να ασχολείται κανείς με το κόσμημα, όταν υπάρχουν γύρω μας τόσα προβλήματα. Πάντως, αν είχα πράγματα αξίας σπίτι μου, θα τα ασφάλιζα".

ΑΝΝΑ ΦΟΝΣΟΥ: "Το όνειρό μου από μικρή ήταν να αποκτήσω πολλά μπιζού. Έτσι, όταν άρχισα να κερδίζω χρήματα, το 'ριξα στην υπερβολή. Συνέχεια αγόραζα, για να στολίζομαι, μέχρι που κάποιος μου ψιθύρισε 'δεν φοβάσαι;' Από τότε τα έβαλα στην Τράπεζα και είναι αστείο, γιατί εγώ δεν τα αγόρασα για επένδυση".

ΚΑΙΤΗ ΠΑΠΑΝΙΚΑ: "Το μόνο κόσμημα είναι η βέρα μου. Γενικά δεν πολυφορώ, γιατί δεν τ' αγαπώ. Προτιμώ να στέκομαι σε μια βιτρίνα με γλυκά, παρά σε μια βιτρίνα με κοσμήματα. Μερικοί βέβαια κάνουν επενδύσεις σε κοσμήματα. Εγώ πάντως δεν θα το επέτρεπα ποτέ στον εαυτό μου".

Τα Νέα, 19-8-1976 

Λίγα χρόνια νωρίτερα παρά λίγο να πέσει θύμα κλοπής και η ίδια η Ρένα Βλαχοπούλου. Αυτό όμως είναι μια ιστορία για ένα άλλο, χειμωνιάτικο "Σαν σήμερα"... 




Δεν υπάρχουν σχόλια: