Στις 18 Ιανουαρίου 1991 ξεκίνησε στον ΑΝΤ1 η προβολή του δεύτερου σίριαλ της Ρένας Βλαχοπούλου με τίτλο Μάμα Μία. Η σειρά σηματοδοτούσε την επιστροφή της Ρένας Βλαχοπούλου στην τηλεόραση έπειτα από δεκαπέντε ολόκληρα χρόνια--η πρώτη της σειρά ήταν το Μια Αθηναία στην Αθήνα για το οποίο μιλήσαμε χτες (τελικά ο Ιανουάριος είναι μήνας με πολλές πρεμιέρες στην καριέρα της Ρένας Βλαχοπούλου!).
Η εμφάνιση της Ρένας σε σίριαλ της ιδιωτικής τηλεόρασης απασχόλησε τον Τύπο την άνοιξη του 1990 (όταν το Mega και ο ANT1 μετρούσαν έξι και τέσσερις μήνες ζωής αντίστοιχα και η δύναμή τους έναντι της κρατικής τηλεόρασης ήταν πλέον φανερή). Εξαρχής είχε γραφτεί ότι ο παραγωγός που προσπαθούσε να πείσει τη Ρένα να εμφανιστεί σε μια τηλεοπτική σειρά ήταν ο Αντώνης Μανιάτης. Το καλοκαίρι του 1990 γράφτηκε σε πολλά έντυπα ότι η Ρένα Βλαχοπούλου και ο Κώστας Ρηγόπουλος θα πρωταγωνιστούσαν στο σίριαλ Τα παιδιά της Ευτυχίας. Ωστόσο, η είδηση σταμάτησε να κυκλοφορεί και στις αρχές του φθινοπώρου διαβάζαμε πως η Ρένα Βλαχοπούλου ήταν διστακτική σχετικά με τα σίριαλ που της πρότειναν. Τελικά στο τέλος του Οκτωβρίου ο ΑΝΤ1 έστειλε παντού δελτία τύπου για να αναγγείλει ότι η Ρένα Βλαχοπούλου είπε επιτέλους το "ναι" και ότι είχαν ήδη ξεκινήσει γυρίσματα για τη σειρά Μάμα Μία που έγραφε ο Χάρης Ρώμας και σκηνοθετούσε ο Βαγγέλης Φουρνιστάκης.
Πλάι στη Ρένα πρωταγωνιστούν ο Γιώργος Λουκάκης, ο Χάρης Ρώμας και η Μαριάννα Λαγουρού. Οι ίδιοι ακριβώς συντελεστές υπέγραφαν και πρωταγωνιστούσαν στη βιντεοταινία Η γόησσα που είχε εμφανιστεί δυο χρόνια πριν στα ράφια των βίντεο κλαμπ. Το γεγονός αυτό θα 'πρεπε να μας αφήσει ελάχιστα περιθώρια αισιοδοξίας για το καλλιτεχνικό αποτέλεσμα της καινούριας σειράς, ωστόσο η προοπτική του ανταγωνισμού με τα... mega-θήρια Τρεις χάριτες, Αυθαίρετοι και Ρετιρέ μας έκανε να ελπίζουμε πως οι συντελεστές θα έδιναν τον καλύτερό τους εαυτό...
Η πρεμιέρα του Μάμα Μία δόθηκε την Παρασκευή, 18 Ιανουαρίου 1991, μέσα στη γενικότερη κατήφεια που προκαλούσε εκείνες τις μέρες η επέμβαση των ΗΠΑ στο Ιράκ--το προηγούμενο καλοκαίρι ο Σαντάμ Χουσείν είχε εισβάλει στο Κουβέιτ. Δυστυχώς οι αρχικές επιφυλάξεις για το Μάμα Μία επαληθεύτηκαν. Η σειρά ήταν μονοκάμερη (εκείνη την εποχή όλα τα επιτυχημένα κωμικά σίριαλ γυρίζονταν τρικάμερα, επιτυγχάνοντας έτσι γρήγορους ρυθμούς στο αποτέλεσμα αλλά, υποθέτω, και στο γύρισμα και συνεπώς χαμηλότερο κόστος) πιθανότατα για να αντιμετωπιστεί καλύτερα έτσι η αδυναμία της Ρένας να αποστηθίζει τους ρόλους της.
Παρόλο που στο τεχνικό μέρος και στα σκηνικά η σειρά της TVM (του παραγωγού Αντώνη Μανιάτη) ήταν σαφώς ανώτερη των βιντεοταινιών της Ανδρομέδα Φιλμ (που εμπλεκόταν και στην παραγωγή του Μάμα Μία) οι υποσχέσεις που είχε δώσει ο Χάρης Ρώμας για γρήγορους ρυθμούς και άφθονο γέλιο δεν τηρήθηκαν... Η ιστορία ήταν απλοϊκή: η Ρένα, σύζυγος του δικηγόρου Απόστολου Καλατζή (Γ. Λουκάκης) και μητέρα του ψυχίατρου Βασιλάκη (Χ. Ρώμας) και της σεξομανούς Μάρθας (Μ. Λαγουρού) αποφασίζει να ξεφύγει από το νοικοκυριό και την κουζίνα και να επιστρέψει στη δικηγορία που παράτησε για χάρη των παιδιών της. Στα 28 επεισόδια που ακολούθησαν η Ρένα προσπαθούσε με κάθε τρόπο να αναμειχθεί στις υποθέσεις του συζύγου της, να κινητοποιήσει σεξουαλικά τον γιο της και να περιορίσει σεξουαλικά την κόρη της (τα κλασικά έμφυλα στερεότυπα που μάλλον θα ήταν απίθανο να περιμένουμε από την ιδιωτική τηλεόραση να ανατρέψει)... Οι καταστάσεις κάθε άλλο παρά πρωτότυπες θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν και το χιούμορ ήταν απλοϊκό και κάποιες φορές δυστυχώς φτηνό, παραπέμποντας στην αισθητική της βιντεοταινίας.
Η Σοφία Φιλιππίδου, γκεστ σταρ δυστυχώς μόνο στο πρώτο επεισόδιο της σειράς |
Κι όμως, οι κριτικοί, για άλλη μια φορά, αντιμετωπίζουν θετικά την παρουσία της Ρένας στην τηλεόραση. Η Στέλλα Βλαχογιάννη γράφει στο 7 Μέρες TV:
Με πολύ ενδιαφέρον, όπως οι περισσότεροι φαντάζομαι, περίμενα την εμφάνιση της κυρίας Ρένας Βλαχοπούλου στη νέα σειρά του Αντέννα "Μάμα μία".
Η κυρία Βλαχοπούλου ανήκει στο ολοένα και πιο σπάνιο πια εκείνο είδος ηθοποιών που δημιουργούν--μ' όλη τη σημασία της λέξης--από το τίποτα--ή από μηδενική βάση, αν θέλετε...--κι είναι απορίας άξιο που τόσα χρόνια η Τηλεόραση τη φιλοξενούσε μόνο μέσα από τις ταινίες της.
Η σειρά του Αντέννα είναι όλη κτισμένη πάνω στη σπουδαία κωμικό, το σενάριο ωστόσο (Χ. Ρώμας) και η σκηνοθεσία (Β. Φουρνιστάκης) απόλυτα επίπεδα και τα δυό, συνιστούν ένα από τα πιο άνευρα ημίωρα που έχουμε δει τελευταία. Μόνον η εμφάνιση της κυρίας Σοφίας Φιλιππίδου, ως γκεστ σταρ, έδωσε ένα δείγμα του πώς θα μπορούσε να γίνει σύγχρονη και γρήγορη η νέα σειρά.
Με την ευκαιρία να επισημάνω ότι η κυρία Φιλιππίδου, ανεκμετάλλευτη από την τηλεόραση, διαθέτει ένα πολύπλευρο ταλέντο που καλό θα ήταν να το απολαμβάνουμε συχνότερα. Είναι κι αυτή από τις ηθοποιούς που δημιουργούν ρόλο από το... απόλυτο κενό.
Αντίστοιχα, η Εύα Σερπιώτη στο Και γράφει πως η Ρένα δίνει τον καλύτερό της εαυτό και η Τίνα Πανώριου σημειώνει πως η αεικίνητη υπέροχη Ρένα από μόνη της κρατάει πάνω της όλη την απλοϊκή ιστορία.
Ρένα Βλαχοπούλου και Γιώργος Λουκάκης στο δεύτερο επεισόδιο της σειράς του ΑΝΤ1 Μάμα Μία |
Και το κοινό πάντως μοιάζει να ανταποκρίνεται θετικά: οι μετρήσεις δείχνουν ότι το Μάμα Μία είναι η πιο δημοφιλής κωμική σειρά του ΑΝΤ1 (αργότερα θα την ξεπεράσει ο Αστυνόμος Θανάσης Παπαθανάσης με τον Θανάση Βέγγο) και δίνεται έγκριση να συνεχιστεί και την επόμενη σεζόν. Καθώς όμως τα επεισόδια προχωρούν η όποια πρωτοτυπία του σεναρίου μοιάζει να φθίνει και την κατάσταση δεν σώζει ούτε η Ρένα. Τα περιοδικά αποκαλούν πια τη Μάμα μία "αχαρακτήριστη" και έτσι, μετά από ένα εντυπωσιακό φινάλε, στο οποίο η οικογένεια της Ρένας ταξιδεύει στη Βενετία και βρίσκει τελικά την ευτυχία πάνω στο κρουαζιερόπλοιο, η σειρά αποχαιρετά το κοινό τον Αύγουστο του '91...
Η Ρένα βάζει σε τάξη και τη λαϊκή αγορά της γειτονιάς. Μαζί της η Μαριάννα Λαγουρού και ο Αλέκος Ζαρταλούδης στο τέταρτο επεισόδιο της σειράς του ΑΝΤ1 Μάμα Μία |
Αξίζει να σημειωθεί πως έξι χρόνια αργότερα, όταν ο ΑΝΤ1 γιόρταζε τα επτάχρονά του, ο Νίκος Μαστοράκης φιλοξένησε σε μια επετειακή εκπομπή συντελεστές όλων των σίριαλ του σταθμού. Ανάμεσά τους ο Χάρης Ρώμας που στο μεταξύ είχε γνωρίσει τεράστια επιτυχία με τους Μεν και Δεν: ο Μαστοράκης του ζήτησε να μιλήσει για το ξεκίνημά του στον ΑΝΤ1 με τη Μάμα Μία και ο Ρώμας είπε ότι η σειρά ήταν χαριτωμένη, αλλά δυστυχώς ο ίδιος πέτυχε τη μεγάλη Βλαχοπούλου "στην παρακμή". Θεωρώ αυτή τη δήλωση τουλάχιστον άκομψη για μια μεγάλη ηθοποιό που στήριξε τον Ρώμα όσο λίγοι στα χρόνια του '80, δίνοντάς του ευκαιρίες στο θέατρο και το βίντεο. Μπορεί η Βλαχοπούλου του '90 να μην ήταν αυτό που ήταν το '60 και το '70, αλλά το σενάριο του Ρώμα δεν ήταν σε καμία περίπτωση αντάξιό της και στα χέρια οποιασδήποτε άλλης ηθοποιού δεν θα άντεχε ούτε για έξι επεισόδια. Θέλω να πιστεύω ότι παρόλα αυτά ο Ρώμας παραμένει ευγνώμων στη Ρένα Βλαχοπούλου γιατί του έδωσε την ευκαιρία να εργαστεί στην ιδιωτική τηλεόραση (μολονότι και οι πρόσφατες δηλώσεις του για την απροθυμία της Ρένας να αποστηθίζει τα κείμενα περιείχαν την άκομψη λέξη "παθογένεια"--τουλάχιστον η διήγησή του περιείχε και την ατάκα που του έλεγε εκείνη, μουτζώνοντάς τον, όταν της ζητούσε να μάθει το κείμενο που εκείνος είχε κοπιάσει να γράψει: "Πάρ'τα Σέξπιρ!")...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου