Στις 20 Ιανουαρίου 1975 διαβάζουμε στα Νέα:
ΝΕΟ ΚΡΟΥΣΜΑ ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΚΗΣ ΕΚΣΤΡΑΤΕΙΑΣ
Ετηλεφώνησαν ότι έβαλαν βόμβα στο Δημοτικό Θέατρο
ΑΛΛΑ Η ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ ΔΕΝ ΒΡΗΚΕ ΤΙΠΟΤΑ
Τηλεφώνημα για τοποθέτηση βόμβας παρά λίγο να προκαλέση αναστάτωση, χθες το βράδυ, σε θέατρο.
Το τηλεφώνημα--ανώνυμο--έγινε χθες στο ταμείο του "Δημοτικού", λίγο πριν λήξη η απογευματινή παράσταση του θιάσου Ρένας Βλαχοπούλου με την αντιχουντική σάτιρα "Παπαδόπουλος και CIA" και ανήγγειλε ότι έχει τοποθετηθή βόμβα στο θέατρο. Για να μη προκληθή πανικός δεν ελέχθη τίποτε στο κοινό. Η παράσταση έληξε κανονικά και, στο διάστημα μεταξύ απογευματινής και βραδυνής, έγινε επισταμένη έρευνα από την Ασφάλεια Πειραιώς που είχε ειδοποιηθή και είχε καταφθάσει αμέσως.
Η έρευνα δεν αποκάλυψε τίποτε και η βραδυνή παράσταση δόθηκε κανονικά. Από αστυνομική πηγή πληροφορηθήκαμε ότι η επικρατούσα εκδοχή είναι ότι το τηλεφώνημα το έκανε θεατής που είχε ενοχληθή από την αντιχουντική σάτιρα και ήθελε να εκδικηθή, δημιουργώντας αναστάτωση και ματαιώνοντας τη βραδυνή παράσταση, για την οποία, λόγω της Κυριακής, είχαν κοπή πάρα πολλά εισιτήρια.
Σύμφωνα με άλλη εκδοχή, το τηλεφώνημα στο "Δημοτικό" πρέπει να συσχετισθή με το τηλεφώνημα που έγινε πριν λίγες μέρες στο "Πειραματικό" και αποτελεί νέο κρούσμα τρομοκρατικής εκστρατείας κατά των θεάτρων που παρουσιάζουν αντιχουντικά έργα.
Τα Νέα, 20-1-1975
Βασίλης Μπουγιουκλάκης και Ρένα Βλαχοπούλου στη μουσική κωμωδία Παπαδόπουλος και C.I.A. Πηγή φωτογραφίας: Επίκαιρα |
Το "Πειραματικό Θέατρο" της Μαριέττας Ριάλδη, στο οποίο παρουσιαζόταν εκείνη την περίοδο το έργο Σκ... (Σκατά), μια "σάτιρα πανικού" της ίδιας της Ριάλδη, είχε δεχτεί τηλεφώνημα για την ύπαρξη βόμβας δέκα μέρες πριν, στις 10 Ιανουαρίου 1975. Το έργο της Ριάλδη, σύμφωνα με τα Νέα, ήταν "μια καυστική σάτιρα των Αμερικανών, της C.I.A. και όλων εκείνων που πήραν μέρος, μυστικά ή φανερά, στο τελευταίο δικτατορικό πραξικόπημα στην Ελλάδα". Το έργο Παπαδόπουλος και C.I.A. που έγραψαν ο Κώστας Καραγιάννης και ο Νίκος Καμπάνης και παρουσίαζε η Ρένα Βλαχοπούλου στο Δημοτικό Θέατρο του Πειραιά (αφού το είχε παρουσιάσει πρώτα στη Θεσσαλονίκη και σε κάποιες ακόμα πόλεις) είχε, σύμφωνα με το περιοδικό Επίκαιρα, την ακόλουθη υπόθεση:
Η σάτιρα "Παπαδόπουλος και C.I.A." παρουσιάζει αλληγορικά όλα τα γεγονότα που ζήσαμε μέσα στα επτά χρόνια. Ο χώρος στον οποίο κινούνται τα πρόσωπα του έργου είναι ένα ξενοδοχείο, η "Ωραία Ελλάς", με άλλα λόγια η ίδια η Ελλάδα. Δίπλα από την "Ωραία Ελλάδα" υπάρχει ένα άλλο ξενοδοχείο, του Τούρκογλου, και στο μέσον των δύο ξενοδοχείων ένα οικόπεδο, με το σπιτάκι ενός παπά. Ο Τούρκογλου έχει βάλει στο μάτι το οικοπεδάκι του παπά αλλά για να επιτύχη το σχέδιό του πρέπει να αλλάξη η διεύθυνση του ξενοδοχείου της "Ωραίας Ελλάδας". Ένας Αμερικανός, ο μίστερ Τομ Λάπας, που ενδιαφέρεται επίσης να βάλη την "Ωραία Ελλάδα" σε μια άλυσο Αμερικανικών ξενοδοχείων, ετοιμάζει ένα σαμποτάζ που θα "φάη" τον κανονικό διευθυντή και θα βάλη κάποιο δικό του, τον Γιώργο Παπαδόπουλο. Στο σαμποτάζ βοηθάει και η μνηστή του Γιώργου, η Δέσποινα, που είναι καμαριέρα στο ξενοδοχείο. Τον ρόλο της Δέσποινας ερμηνεύει η Ρένα Βλαχοπούλου, ενώ ίδιος και απαράλλαχτος Παπαδόπουλος είναι ο γνωστός ηθοποιός Βασίλης Μπουγιουκλάκης.
Πέρα όμως από την Δέσποινα και τον Παπαδόπουλο, και άλλα πρωτοπαλήκαρα της χούντας εμφανίζονται επί σκηνής. Ο Ιωαννίδης, που είναι η σκιά του Παπαδόπουλου μέχρις ότου τον ανατρέπει. Ο Ανδρουτσόπουλος, που... νοικοκυρεύει την "Ωραία Ελλάδα". Η C.I.A., ένα επικίνδυνο θηλυκό από την Αμερική [η Ζέτα Αποστόλου], κ.λπ. Σημαντικό ρόλο, επίσης μέσα στο έργο έχει ο Λαός της "Ωραίας Ελλάδας", που δεν είναι παρά το προσωπικό του ξενοδοχείου. Όλα τα γεγονότα που διαδραματίζονται στην "Ωραία Ελλάδα" τα συνδέει και τα σχολιάζει ένα ουδέτερο πρόσωπο πάνω στη σκηνή, που είναι η Ελληνική Ιστορία, με τη μορφή ενός γκρουμ του ξενοδοχείου που τα πάντα βλέπει πίσω από τις κλειδαρότρυπες και τα πάντα σχολιάζει...
Επίκαιρα, 21-11-1974
Ο Αλκιβιάδης Μαργαρίτης έγραψε κριτικές και για τα δύο έργα. Το έργο της Ριάλδη θα γινόταν, κατά τη γνώμη του, ένα "άρτιο πολιτικό μανιφέστο" (Τα Νέα, 22-11-1974) με κάποιες χειρουργικές επεμβάσεις που θα το έκαναν πιο σφιχτό (και την απάλειψη των δύο τελευταίων σκηνών). Για τη μουσική κωμωδία των Καραγιάννη-Καμπάνη, από την άλλη, έγραψε στις 6 Φεβρουαρίου: "Καλή η ιδέα του 'Ξενοδοχείου η Ωραία Ελλάς', αλλά το σατιρικό περιεχόμενό της πολύ ξεθωριασμένο για τώρα"...
Από τη Βραδυνή, 20-1-1975 Καθώς υποδυόταν τη Δέσποινα Παπαδοπούλου, η Ρένα Βλαχοπούλου άλλαζε πολλά καπέλα στο έργο... |
Το έργο παίχτηκε στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά από τις 23 Νοεμβρίου 1974 ως τις 2 Μαρτίου 1975 και το διαδέχτηκε η Χαρτοπαίχτρα του Δημήτρη Ψαθά... Όπως έχω γράψει ξανά, φημολογείται ότι το κείμενό του βρίσκεται σε κάποιο αρχείο. Μέχρι να το διαβάσουμε, μπορούμε να ακούμε ένα από τα τραγούδια που έλεγε η Ρένα στην παράσταση, σε μουσική Γιώργου Θεοδοσιάδη και στίχους Νίκου Καμπάνη και Βύρωνα Μακρίδη, το "Hotel"...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου