Παρασκευή 1 Μαΐου 2009

...κι η άδεια μου η καρδιά έχει κάθε βραδιά Πρωτομαγιά...

"Σ' αγαπώ και μ' αρέσει η ζωή"

Αντίο στεναγμοί

και πίκρες και λυγμοί
για πάντα αντίο
αγάπησα ξανά

και είν' όλα φωτεινά
και γαλανά


Αγάπησα ξανά

και όλα φωτεινά

τα βλέπω τώρα
και η άδεια μου καρδιά
έχει κάθε βραδιά

Πρωτομαγιά


Σ' αγαπώ και μ' αρέσει η ζωή

γιατί εσένα αγαπώ

κοντά σου ευτυχία χορταίνω

μακριά σου πεθαίνω


Σάγαπώ γιατί βράδυ πρωί

η δική σου πνοή

με γεμίζει ζωή

και στα κουρασμένα μου χείλη

ξυπνούν πόθοι χίλιοι


Κοντά σου η καρδιά μου
καινούριους σκοπούς τραγούδησε
και η άδεια η ζωή μου
με μια σου ματιά λουλούδισε

Σ' αγαπώ και μ' αρέσει η ζωή
γιατί εσένα αγαπώ
κοντά σου ευτυχία χορταίνω
μακριά σου πεθαίνω


Μουσική: Μενέλαος Θεοφανίδης
Στίχοι: Γιώργος Γιαννακόπουλος-Μίμης Τραϊφόρος

Το ερμήνευσε πρώτη η Σοφία Βέμπο το 1955. Η Ρένα Βλαχοπούλου το τραγούδησε σε δεύτερη εκτέλεση την ίδια χρονιά.

Ίσως να είναι ιεροσυλία το ότι μια τέτοια μέρα θυμόμαστε εδώ μόνον αυτήν την όψη της Πρωτομαγιάς. Καλώς ή κακώς όμως το blog αυτό αντλεί τις αναμνήσεις του από μια "ανώδυνη" όψη της ελληνικής πραγματικότητας--και της ελληνικής Τέχνης.

Το ελαφρό τραγούδι δεν διακρίθηκε ποτέ για την αγωνιστικότητά του--αν και συχνά το υπηρέτησαν άτομα με πολιτική συνείδηση και ουσιαστική αγωνιστική διάθεση. Ενδεχομένως όμως και η απλή επισήμανση αυτής της αδυναμίας του να βοηθάει τη μνήμη όλων μας.

Σας εύχομαι καλό μήνα...

2 σχόλια:

Χρονοστιβάδα είπε...

Καλό μήνα Απόστολε ! Με κάποια καθυστέρηση, βεβαίως βεβαίως, αλλά τι σημασία έχει, θα μου πεις, αφού επικοινωνούμε... τηλεπαθητικώς :-)
Θα ιεροσυλήσω κι εγώ ολίγον τι κι ας με συγχωρέσει η Βέμπο από 'κει που 'ναι, αλλά προτιμώ ετούτη την εκτέλεση με τη Ρένα μας ! :-)

Rena Fan είπε...

Αχ, η Βέμπο... Λοιπόν, κι εγώ σαφώς προτιμώ τη Ρένα μας, αλλά πρεπει να πω ότι η Βέμπο είναι λίγο αδικημένη σ' αυτή την περίπτωση, γιατί, αν θυμάμαι καλά, ο Ανδρέας Μαμάης γράφει ότι ο Μενέλαος Θεοφανίδης είχε ενορχηστρώσει το τραγούδι σε υψηλότερο τόνο από ό,τι της ταίριαζε... Και, πέρα από τον τόνο, η ενορχήστρωσή του δεν είναι τόσο ωραία όσο αυτή που συνοδεύει τη Ρένα (και νομίζω ανήκει στον Ζακ Ιακωβίδη, δεν είμαι όμως σίγουρος...). Τέλος πάντων, η Ρένα λέει υπέροχα το "Σ' αγαπώ" και ελπίζω ο μήνας μας να είναι ανάλογα υπέροχος....