Κυριακή 9 Μαΐου 2021

Σαν σήμερα το 1963: Στη Σπηλιά του Παρασκευά ΙΙ

Στις 9 Μαΐου 1963 ξεκίνησαν τις εμφανίσεις τους στη Σπηλιά του Παρασκευά ο Τώνης Μαρούδας, η Ρένα Βλαχοπούλου  και η Καίτη Μπελίντα. Τους συνόδευε η ορχήστρα του Γιώργου Κατσαρού, ενώ στο πρόγραμμα συμμετείχαν ακόμα ο Βαγγέλης Σειληνός με την τότε παρτενέρ του Ελένη Προκοπίου και η φαντεζίστα καλλιτέχνιδα Άννα Μαριάννα. Για την πρεμιέρα του σχήματος οργανώθηκε μια ενδιαφέρουσα διαφημιστική εκστρατεία που αξίζει να την παρακολουθήσουμε ως τεκμήριο της καλλιτεχνικής ζωής εκείνης της περιόδου.



Την παραμονή της πρεμιέρας αρκετές αθηναϊκές εφημερίδες (Καθημερινή, Έθνος, Τα Νέα) δημοσίευσαν ένα αρκετά εκτενές δίστηλο δελτίο τύπου (με παραλλαγές μόνο στον τίτλο του).

ΜΑΡΟΥΔΑΣ-ΒΛΑΧΟΠΟΥΛΟΥ-ΜΠΕΛΙΝΤΑ
"ΔΕΝ ΕΙΜΕΘΑ ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΜΕΓΑΛΟΙ ΤΟΥ ΤΡΑΓΟΥΔΙΟΥ"
   Η ΑΥΡΙΑΝΗ ΕΝΑΡΞΙΣ ΣΤΗΝ "ΣΠΗΛΙΑ ΤΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΑ"
ΜΑΪΟΣ (Δημοσιογραφική Υπηρεσία Ενημερώσεως). Οι παρακολουθούντες τις δοκιμές στο καλλιτεχνικό πρόγραμμα, που θα παρουσιάσουν από αύριο, Πέμπτη, οι τρεις "μεγάλοι του ελληνικού τραγουδιού" στην "Σπηλιά του Παρασκευά", εκφράζονται με τα καλύτερα λόγια που ειπώθηκαν ποτέ για μια νέα συνεργασία.
Πράγματι, δεν είναι σύνηθες για την αθηναϊκή πίστα η "συνύπαρξις" μεγάλων καλλιτεχνικών δυνάμεων σ' ένα κέντρο. Η διεύθυνσις της "Σπηλιάς του Παρασκευά" έχει δίκιο όταν τονίζη στην πρόσκλησί της που ελάβαμε ότι είναι "υπερήφανη" για την εφετεινή επιτυχία της να συγκεντρώση στην παραμυθένια γυάλινη γαλάζια γωνιά της τους τρεις μεγάλους του ελληνικού τραγουδιού, τον Τώνη Μαρούδα, την Ρένα Βλαχοπούλου και την Καίτην Μπελίντα.
Ποτέ άλλοτε δεν ήταν τόσο δύσκολη για μια διεύθυνσι κοσμικού κέντρου η τοποθέτησις των ονομάτων των καλλιτεχνών όσο υπήρξε προβληματική η σειρά των ονομάτων του Μαρούδα, της Βλαχοπούλου και της Μπελίντας στις διαφημίσεις της "Σπηλιάς του Παρασκευά".
Κάθε μια από τις τρεις αυτές φίρμες μπορεί μπορεί κάλλιστα να διεκδικήση την πρώτην θέσιν, όπως επίσης μπορεί μόνος του ο καθένας να ηγηθή ολοκλήρου προγράμματος πίστας, μ' επιτυχία εξασφαλισμένη.
Αλλά επρυτάνευσε, στην εξαιρετικά ενδιαφέρουσα αυτή συνεργασία, το πνεύμα της συναδελφικής κατανοήσεως και υπερίσχυσε ο καλλιτεχνικός σκοπός της συμπράξεως επί ίσου ανωτάτου τραγουδιστικού επιπέδου.
Χαρακτηριστικό του πνεύματος που διέπει τις επαγγελματικές σχέσεις του Μαρούδα, της Βλαχοπούλου και της Μπελίντας είναι η έκφρασις εκ μέρους και των τριών της ενοχλήσεως που δοκίμασαν από τον δημοσιευθέντα επανειλημμένως χαρακτηρισμόν ως "τριών μεγάλων του ελληνικού τραγουδιού".
Η μετριοφροσύνη αυτή--σπανία εκδήλωσις των σημερινών καλλιτεχνών--εξεδηλώθη συγκεκριμένως από τον Τώνη Μαρούδα, ο οποίος είπε χαρακτηριστικώς: "Είμεθα οι τρεις μικροί του ελληνικού τραγουδιού, το οποίο υπηρετούμε με αφοσίωσι και πίστι εδώ και χρόνια. Η ερμηνευτική δεξιοτεχνία του καλλιτέχνου ή τις καλλιτέχνιδος του τραγουδιού δεν σταματά σε κανένα σημείο ύψους επιτυχίας. Όπως δεν εγεννήθη ακόμη ο καλύτερος βιολιστής, το ίδιο δεν υπάρχει κι ο μεγαλύτερος τραγουδιστής."
Και αυτά μεν αποτελούν δηλώσεις ευγενικών πρωτοπόρων της συγχρόνου πίστας. Γεγονός πάντως είναι ότι ο Μαρούδας, η Βλαχοπούλου και η Μπελίντα, με την συνεργασία του δημοφιλούς και προοδευτικού συνθέτου και μαέστρου Γιώργου Κατσαρού, ο οποίος ενίσχυσε την θαυμασίαν ορχήστρα του με σολίστες του βιολιού για τις μουσικές εξάρσεις του υπερόχου πλαισίου των δυναμικών εμφανίσεων, με την πολύτιμη συμβολή του χορογράφου και χορευτού Σειληνού, στο νέο του καλλιτεχνικό "φτάσιμο", της γοητευτικής παρτεναίρ του Προκοπίου και των εκλεκτών συνεργατών του πιο εκφραστικού χορευτικού ζεύγους, με την σύμπραξι της ηφαιστείου φανταιζίστας καλλιτέχνιδος Άννας Μαριάννας κ.ά., είναι έτοιμοι να παρουσιάσουν το καλλιτεχνικό τους πρόγραμμα.
Η διεύθυνσις της "Σπηλιάς του Παρασκευά", ανταποκρινομένη στις καλλιτεχνικές προοπτικές της δημοφιλέστερης τριάδος, πραγματοποίησε, παραλλήλως, ένα γαλάζιο υποβλητικό διάκοσμο στο εσωτερικό ενός βράχου, που προσφέρει την πιο ονειρώδη ατμόσφαιρα στην πιο μαγευτική παραθαλασσία θέσι της Καστέλλας...
Δ.Υ.Ε.

Η Καίτη Μπελίντα, η Ρένα Βλαχοπούλου και ο Βαγγέλης Σειληνός.
Κρίνοντας από τα... μαλλιά της Ρένας, δεν αποκλείεται η φωτογραφία
να είναι από το καλοκαίρι του 1963 και τη συνεργασία τους 
στη Σπηλιά του Παρασκευά
Φωτογραφία από το βιβλίο του Μάκη Δελαπόρτα 
Βίβα Ρένα 
(εκδ. Άγκυρα, 2002)
 

Την ημέρα της πρεμιέρας η καλλιτεχνική σελίδα του Έθνους δημοσίευσε την παρακάτω επιστολή του Τώνη Μαρούδα:

ΜΙΑ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ Τ. ΜΑΡΟΥΔΑ
Αγαπητό "Έθνος", 
Θα ήθελα να παρακαλέσω κι εγώ να μου φιλοξενήσης δυο λόγια, με την ευκαιρία της σημερινής ενάρξεως της νέας σαιζόν στην "Σπηλιά του Παρασκευά". Πίστεψέ με ότι αυτό δεν θα το ζητούσα αν, σαν καλλιτέχνης του τραγουδιού και σαν υπεύθυνος πολλών προγραμμάτων πίστας, δεν αισθανόμουν σήμερα τον μεγαλύτερο ενθουσιασμό της καρριέρας μου γι' αυτήν την συνεργασία που πραγματοποιήσαμε μαζί με την Ρένα και την Καίτη--τις ανυπέρβλητες τραγουδίστριες που δεν αντικατέστησε καμμία άλλη στην δύσκολη δουλειά μας. Μ' ενθουσιάζουν επίσης η επιτυχία της μοντέρνας εργασίας του Σειληνού και της Προκοπίου, η εκρηκτική εμφάνισις της Άννας Μαριάννας και η συμμετοχή όλων των άλλων εκλεκτών συναδέλφων της πίστας, κάτω από την μπαγκέττα του Γιώργου Κατσαρού.
Αξίζει, λοιπόν, τον κόπο οι φίλοι του ελληνικού τραγουδιού και του πιο μαγευτικού κέντρου νάρθουν απόψε στην "Σπηλιά του Παρασκευά". Εκεί θα τα πούμε από κοντά...
Ευχαριστώ για την φιλοξενία
ΤΩΝΗΣ ΜΑΡΟΥΔΑΣ

Έθνος, 9-5-1963

Η Ρένα Βλαχοπούλου, ο Τώνης Μαρούδας και το Τρίο Μπελκάντο
σε παλιότερη συνεργασία τους.
Φωτογραφία από την ιστοσελίδα www.triobelcanto.com



Ενώ τα Νέα, επίσης στην καλλιτεχνική τους σελίδα, δημοσίευσαν μια επιστολή της Καίτης Μπελίντα.

ΜΙΑ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΗΣ κ. ΜΠΕΛΙΝΤΑΣ
Αγαπητά "Νέα",
Απόψε, στην "Σπηλιά του Παρασκευά", εγκαινιάζουμε την συνεργασία μας: Ο Τώνης Μαρούδας, η Ρένα Βλαχοπούλου κι εγώ, με την εκλεκτή συμμετοχή του Βαγγέλη Σειληνού, της Ελένης Προκοπίου, της φανταιζίστας συναδέλφου Άννας Μαριάννας και άλλων εκλεκτών καλλιτεχνών της πίστας, θα παρουσιάσουμε το πρόγραμμα, που... φιλοτεχνήσαμε σε μουσικό πλαίσιο του Γιώργου Κατσαρού.
Απασχολώ την πολύτιμη στήλη σας για να τονίσω, με την άδειά σας, ότι οι συνεργάτες μου κι εγώ δεν φροντίσαμε να καλύψωμε απλώς δύο ώρες ευχάριστες. Προσπαθήσαμε να δημιουργήσουμε στην "Σπηλιά" του μαγευτικού βράχου της Καστέλλας μια καινούργια καλλιτεχνική και κοσμική γωνιά, που ν' ανταποκρίνεται στις σύγχρονες απαιτήσεις κάνοντας ένα βήμα μπροστά. 
Τα καταφέραμε;
Το εκλεκτό Κοινό της πρεμιέρας θα μας το πη απόψε.
Ευχαριστώ για την φιλοξενία
ΜΠΕΛΙΝΤΑ

Τα Νέα, 9-5-1963

Υποθέτω πως σε κάποια εφημερίδα που δεν κατάφερα να εντοπίσω (και υποπτεύομαι στη Βραδυνή, που είχε πλούσια καλλιτεχνική στήλη όπως Τα Νέα και το Έθνος) δημοσιεύτηκε και μια "επιστολή" της Ρένας Βλαχοπούλου... Ίσως τη βρω στο μέλλον...

Η Σπηλιά της Καστέλλας.
Φωτογραφία από το blog

Pireorama ιστορίας και πολιτισμού


Υπενθυμίζω ότι η Ρένα Βλαχοπούλου και ο Τώνης Μαρούδας είχαν συναντηθεί και πάλι στη Σπηλιά του Παρασκευά το 1953--αλλά φυσικά συνεργάστηκαν και άλλες φορές στα δέκα χρόνια που μεσολάβησαν... Όσο για τη Σπηλιά ή Σηράγγιο αλλά και τα καλλιτεχνικά σχήματα που εμφανίστηκαν κατά καιρούς εκεί μπορείτε να διαβάσετε εδώ.


Η παρούσα ανάρτηση, όπως και όλα τα κείμενα που δημοσιεύονται στο ιστολόγιο αυτό, είναι αποτέλεσμα προσωπικής έρευνας. Είναι υποχρεωτική η ρητή αναφορά στο ιστολόγιο, όταν χρησιμοποιείται υλικό από τις αναρτήσεις του.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου