Κυριακή 24 Ιανουαρίου 2021

Σαν σήμερα το 1943: "Έκτακτος πρωινή παράστασις"

Στις 24 Ιανουαρίου 1943, ημέρα Κυριακή, στις 10.30 το πρωί, δόθηκε μια έκτακτη πρωινή παράσταση (τιμητική με άλλα λόγια) της Ρένας Βλαχοπούλου στο θέατρο Πάνθεον. Η είδηση για την πραγματοποίηση αυτής της παράστασης είχε γραφτεί στον αθηναϊκό Τύπο στις 16 Ιανουαρίου, ενώ η πρώτη επίσημη διαφήμιση εμφανίστηκε στις 20 Ιανουαρίου:

Αθηναϊκά Νέα, 19-1-1943

Στην καταχώριση αυτή βλέπουμε ότι στην παράσταση πρόκειται να συμμετέχουν κάποιες/-οι πρωταγωνίστριες/-στές από τα δύο θέατρα στα οποία εμφανιζόταν η Ρένα εκείνη τη σεζόν, το Πάνθεον (Μαρίκα Κρεββατά, Μάνος Φιλιππίδης) και Παπαϊωάννου (Πέτρος Κυριακός, Γιάννης Πρινέας, Ηώς Παλαιολόγου) αλλά και οι δημοφιλέστερες βεντέτες της εποχή Άννα και Μαρία Καλουτά. Ωστόσο, η παράσταση της Ρένας επρόκειτο να έχει σκληρό ανταγωνισμό: για την ίδια μέρα και ώρα ανακοινώθηκε η επανάληψη της Συναυλίας Τραγουδιών του Κώστα Κοφινιώτη που είχε δοθεί με μεγάλη επιτυχία στις 3 Ιανουαρίου στο θέατρο Μοντιάλ (έχουμε μιλήσει ξανά για τη μόδα των συναυλιών που ξεκίνησε ο Κοφινιώτης την προηγούμενη χειμερινή σεζόν). Σε εκείνη τη συναυλία μάλιστα είχε πάρει μέρος και η ίδια η Ρένα: στη διαφήμισή της διαβάζουμε πως μολονότι πρόκειται για συναυλία με τραγούδια του γνωστού στιχουργού, εκείνη θα τραγουδούσε τα δυο μεγάλα σουξέ της εκείνης της περιόδου "Βρέχει" και "Νάνι-νάνι", τα οποία είχαν στίχους των Αλέκου Σακελλάριου και Χρήστου Γιαννακόπουλου. Τόση ήταν η επιτυχία των τραγουδιών αλλά και της Ρένας, που έπρεπε να αναφερθούν ξεχωριστά στη διαφήμιση (σε μια παράσταση με τεράστια ονόματα του τραγουδιού όπως ο Αττίκ, η Δανάη, η Κάκια Μένδρη, και του θεάτρου, όπως ο Κυριάκος Μαυρέας, ο Βασίλης Αυλωνίτης, ο Πέτρος Κυριακός και η Μαρίκα Νέζερ).

Αθηναϊκά Νέα, 2-1-1943

Φυσικά, εφόσον είχε τη δική της παράσταση, η Ρένα δεν μπορούσε να συμμετάσχει στην επανάληψη της συναυλίας του Κοφινιώτη, αλλά ο στιχουργός είχε δεσμεύσει τα περισσότερα από τα μεγάλα ονόματα που είχαν εμφανιστεί στο πρόγραμμα της 3ης Ιανουαρίου.



Και η Ρένα όμως δεν τα κατάφερε άσχημα στο προσκλητήριό της (το καλό του να εμφανίζεσαι σε δύο θέατρα ταυτόχρονα!). Στην πληρέστερη διαφήμιση που δημοσιεύτηκε την παραμονή της παράστασης διαβάζουμε πως θα συμμετάσχουν ακόμα ο Κώστας Δούκας, οι κόρες του Πέτρου Κυριακού, Ρίτσα και Κατερίνα, ο Μιχάλης Δημητρίου, η χορεύτρια Σούζυ Μπριμάνς, τα χορευτικά ζευγάρια Φλερύ-Άλμα (στην αρχή της συνεργασίας τους), Παυλόσκαγια-Σπυρόπουλος, Κώστας-Τζούλια, Γαβριηλίδης-Φιλοσόφου, και βέβαια οι στενότεροι συνεργάτες της Ρένας, το Τρίο Μουτσάτσος και ο Γιάννης Σπάρτακος με την ορχήστρα του που θα συνόδευε τη Ρένα σε όλες τις μεγάλες τζαζ επιτυχίες της εκείνης της περιόδου. Χρέη κονφερανσιέ θα εκτελούσε ο Ερρίκος Κονταρίνης, σύζυγος της Μαρίκας Νέζερ.

Αθηναϊκά Νέα, 23-1-1943

Όλα αυτά βέβαια το πρωί. Το απόγευμα η Ρένα θα εκτελούσε τα γνωστά δρομολόγια από το Πάνθεον στο Παπαϊωάννου και πάλι στο Πάνθεον και πάλι στο Παπαϊωάννου για τις απογευματινές και τις βραδινές παραστάσεις. Η 24η Ιανουαρίου ήταν εισπρακτικώς μια καλή μέρα για τα μουσικά θέατρα της Αθήνας. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ των Αθηναϊκών Νέων την πρωτιά είχε το θέατρο Απόλλων που παρουσίαζε την οπερέτα του Θ. Σακελλαρίδη Ο κύριος Σεραφείμ με είσπραξη 980.000 κατοχικές δραχμές στην απογευματινή και 1.050.000 δραχμές στη βραδινή. Το Πάνθεον με την επιθεώρηση Στον ρυθμό της τζαζ εισέπραξε 1.724.000 δραχμές, η Αλάμπρα με την επιθεώρηση Ό,τι μας καπνίσει εισέπραξε 1.301.000 δραχμές και το Παπαϊωάννου με τη μουσική ηθογραφία Έτσι είν' η ζωή των Δημήτρη Ευαγγελίδη και Κώστα Γιαννίδη εισέπραξε 1.243.000 δραχμές. Δεν είμαι σίγουρος για την ακριβή τιμή του εισιτηρίου τον Ιανουάριο (οι τιμές αναπροσαρμόζονταν κάθε λίγο λόγω του πληθωρισμού), αλλά δύο μήνες πριν, τον Νοέμβριο του 1942, το ακριβότερο εισιτήριο κόστιζε 3.000 δρχ. και οι εφημερίδες 60 δρχ. Τον Ιανουάριο ξέρουμε ότι οι εφημερίδες κόστιζαν 100 δρχ...



Χωρίς να είμαι απόλυτα βέβαιος, η πρωινή παράσταση της 24ης Ιανουαρίου 1943 ήταν η πρώτη τιμητική της καριέρας της Ρένας Βλαχοπούλου. Η άνοδός της ήταν κατακόρυφη εκείνη τη σεζόν. Ο Τύπος της είχε μόλις απονείμει τον τίτλο "Η βασίλισσα της τζαζ", ενώ τις επόμενες εβδομάδες θα απασχολούσε τις εφημερίδες και με την προσωπική της ζωή...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου