Κυριακή 7 Μαρτίου 2021

Σαν σήμερα το 1966: Η κίνηση ελληνικών και ξένων ταινιών

Στις 7 Μαρτίου 1966 η στήλη "Αδιακρισίες" της εφημερίδας Τα Νέα μας δίνει πολύ ενδιαφέρουσες πληροφορίες για την κίνηση ελληνικών και ξένων ταινιών στις αίθουσες Α' και Β' προβολής της Αθήνας της σεζόν 1965-66--ανάμεσά τους και το μιούζικαλ Ραντεβού στον αέρα, της μοναδικής ταινίας που γύρισε η Ρένα Βλαχοπούλου εκείνη τη σεζόν.

Από την ιστοσελίδα της Φίνος Φιλμ


Σε ό,τι αφορά αποκλειστικά τους κινηματογράφους Α' προβολής της Αθήνας, η στήλη παρουσιάζει τις ταινίες που κατάφεραν μέχρι τις 20 Φεβρουαρίου 1966 να ξεπεράσουν τα 100.000 εισιτήρια. Την πρώτη θέση είχε κατακτήσει ο "λαοφιλής" Τζέιμς Μποντ με το φιλμ Επιχείρηση Κεραυνός που παιζόταν από τις 20 Δεκεμβρίου 1965 κι έκοψε 250.211 εισιτήρια. Στη δεύτερη θέση βρισκόταν το Ραντεβού στον αέρα που παιζόταν από τις 31 Ιανουαρίου και έκοψε μέσα σε τρεις εβδομάδας 140.024 εισιτήρια. Τρίτη στις προτιμήσεις των Αθηναίων του κέντρου ήταν η Ωραία μου κυρία Audrey Hepburn--το περίφημο μιούζικαλ παιζόταν από τις 19 Οκτωβρίου του 1965 (συγκριτικά δηλαδή οι Δαλιανίδης-Πλέσσας είχαν νικήσει τους Lerner και Loewe...), ενώ την τέταρτη θέση στις προτιμήσεις του κοινού κατέκτησε το ελληνικό φιλμ Το χώμα βάφτηκε κόκκινο, που παιζόταν από τις 11 Ιανουαρίου 1966, με 113.904 εισιτήρια.

Σε ό,τι αφορά συγκεντρωτικούς πίνακες Α' και Β' προβολής της Αθήνας, η στήλη παρουσίασε την κίνηση ελληνικών ταινιών μόνο που ξεπέρασαν τα 300.000 εισιτήρια (δεν διευκρινίζεται αν οι ξένες ταινίες είχαν κόψει λιγότερα εισιτήρια). Πιο εμπορική από όλες ήταν η κωμωδία Μια τρελή τρελή οικογένεια με την Τζένη Καρέζη και τη Μαίρη Αρώνη που παιζόταν από τις 25 Οκτωβρίου και έκοψε (ως τις 20 Φεβρουαρίου πάντα) 502.137 εισιτήρια (στο τέλος της σεζόν έφτασε τα 521.134 εισιτήρια). Ακολουθούσε και πάλι Το χώμα βάφτηκε κόκκινο με 477.539 εισιτήρια (στο τέλος της σεζόν έφτασε τα 588.101 εισιτήρια και ήρθε 2ο μετά το Ραντεβού στον αέρα με 617.423 εισιτήρια). Στην 3η θέση βρισκόταν το Ένας τρελός τρελός Βέγγος που παιζόταν από τις 11 Οκτωβρίου και είχε κόψει ως τις 20 Φεβρουαρίου 441.926 εισιτήρια (στο τέλος της σεζόν έφτασε στα 446.168 εισιτήρια), στην 4η θέση το Τέντι-μπόι αγάπη μου με 332.911 εισιτήρια (παιζόταν από τις 13 Δεκεμβρίου και ως το τέλος της σεζόν το είδαν συνολικά 349.771 εισιτήρια) και στην 5η θέση Ο άνθρωπος της ημέρας με 321.369 (που θα γίνονταν 327.683 στο τέλος της περιόδου 1966-67).

Σημειώνω ότι η Αλίκη Βουγιουκλάκη δεν βρίσκεται σε κανένα από τους δυο πίνακες, καθώς η ταινία που γύρισε εκείνη τη σεζόν, οι Διπλοπενιές πρωτοπροβλήθηκε στις 14 Μαρτίου 1966. Τέλος, υπενθυμίζω ότι συνολικά για τη σεζόν 1965-66 οι φιναλίστ των ελληνικών ταινιών στις αθηναϊκές και πειραιώτικες αίθουσες Α' και Β' προβολής ήταν: 1. Ραντεβού στον αέρα, 2. Το χώμα βάφτηκε κόκκινο, 3. Τζένη-Τζένη, 4. Κατηγορώ τους ανθρώπους, 5. Μια τρελή-τρελή οικογένεια, 6. Διπλοπενιές, 7. Ένας τρελός-τρελός Βέγγος, 8. Παπατρέχας, 9. Τέντι-μπόι αγάπη μου, 10. Οι κυρίες της αυλής, 11. Το πρόσωπο της ημέρας και 12. Υπάρχει και φιλότιμο. Κρίμα που δεν έχουμε αντίστοιχους πίνακες εισιτηρίων και για τις ξένες ταινίες...


Η παρούσα ανάρτηση, όπως και όλα τα κείμενα που δημοσιεύονται στο ιστολόγιο αυτό, είναι αποτέλεσμα προσωπικής έρευνας. Είναι υποχρεωτική η ρητή αναφορά στο ιστολόγιο, όταν χρησιμοποιείται υλικό από τις αναρτήσεις του.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου