Στις 8 Ιανουαρίου 1969 είχατε μια τελευταία ευκαιρία να αγοράσετε το 191ο τεύχος του περιοδικού Βεντέτα που είχε κυκλοφορήσει στις 2 Ιανουαρίου και να διαβάσετε το παρακάτω:
Η Ρένα θυμώνει
Η Ρένα Βλαχοπούλου βρίσκεται εφέτος επί κεφαλής του μουσικού θιάσου του "Ακροπόλ" και, όπως πάντα, επί κεφαλής της... μεγάλης επιτυχίας τόσο στο θέατρο όσο και στον κινηματογράφο.
Τα χειροκροτήματα, κάθε βράδυ, χαλάνε κόσμο, οι εισπράξεις των ταινιών της σπάζουν ρεκόρ--γιατί, λοιπόν, έχει "κατεβασμένα μούτρα";
Η Ρένα έχει ενοχληθεί με μια κριτική που δημοσιεύθηκε σε αθηναϊκή εφημερίδα. Και όπου βρεθή κι όπου σταθή, έχει να το λέη:
--Τέτοια κακία, τέτοιο μίσος εναντίον των ηθοποιών πρώτη φορά είδα! Τι του κάναμε; Εγώ, τουλάχιστον, κάνω ό,τι μπορώ η καημένη για να ευχαριστήσω το κοινό μου και την κριτική. Και το μεν κοινό είναι ικανοποιημένο και το δείχνει! Εκείνος όμως; Τέλος πάντων, ένας είναι και δεν πειράζει!
Ας μας πη, τι άλλα νέα;
--Κινηματογραφικώς βγήκε πριν από λίγο μια ταινία μου, η "Ζηλιάρα", όπου έπαιζα με τον Γιώργο Κωνσταντίνου. Άρεσε... Πρόκειται να γυρίσω κι άλλη μια ταινία εφέτος, πάλι με τον Καραγιάννη.
Καλη επιτυχία λοιπόν!
Ρομάντσο, 2-1-1969
Η φωτογραφία είναι φυσικά από την ταινία Η ζηλιάρα του οργανισμού Καραγιάννης-Καρατζόπουλος |
Βέβαια η Ζηλιάρα απλώς "άρεσε" και δεν έσπασε ρεκόρ εισιτηρίων όπως οι προηγούμενες ταινίες της. Όσο για την αρνητική θεατρική κριτική; Δεν μπορώ να ξέρω με σιγουριά σε ποιαν αναφέρεται το δημοσίευμα. Δεν αποκλείεται να πρόκειται για την κριτική που έγραψε ο Θεόδωρος Κρητικός για την επιθεώρηση Άλλος για κούρεμα, στην οποία εμφανιζόταν η Ρένα εκείνη τη σεζόν μαζί με τον Γιώργο Κωνσταντίνου, τη Μάρθα Καραγιάννη, τον Γιώργο Κάππη και τον τραγουδιστή Γιάννη Βογιατζή.
Ωστόσο, αφενός η κριτική εκείνη είχε δημοσιευτεί στην εφημερίδα Ακρόπολις αρκετά νωρίτερα, στις 3 Νοεμβρίου του 1968, και αφετέρου δεν ήταν αρνητική για τη Ρένα, αλλά για το έργο. Σε ό,τι αφορά τη Ρένα θα τη χαρακτήριζα χλιαρή, αφού ο Κρητικός ήταν επιφυλακτικός για το νοσταλγικό νούμερό της "Η γειτονιά την Κυριακή" ("το φόρτε της... δεν είναι η συναισθηματολογία αλλά η παρωδία") και πιο θετικός για την παρουσία της ως αρχαίας εταίρας Ασπασίας στο φινάλε του έργου "Η δίκη του Περικλέους", το οποίο θεωρούσε πως είναι το καλύτερο νούμερο της παράστασης, επειδή οι συγγραφείς (η τριάδα Ασημακόπουλος-Σπυρόπουλος-Παπαδούκας) σατιρίζουν πρόσωπα που δεν ζουν και συνεπώς δεν υπάρχει ο κίνδυνος να υποβάλουν μήνυση--ήταν πρόσφατη η μήνυση που είχε υποβάλει η Αλίκη Βουγιουκλάκη στον Αλέκο Σακελλάριο και τον Γιώργο Τζαβέλλα για νούμερο της επιθεώρησης Και μη χειρότερα που τη σατίριζε...--, ενώ στα υπόλοιπα νούμερα του έργου δεν υπάρχει σχεδόν καθόλου σάτιρα. Βέβαια η διατύπωση του Κρητικού δεν επιτρέπει να είναι κανείς σίγουρος για το πόσο θετική είναι τελικά η γνώμη του για τη Ρένα: "Μια και η αρχαία εταίρα δεν είναι σε θέσι να υποβάλη μήνυσι για δυσφήμισι η κ. Βλαχοπούλου αισθάνεται αρκετά ξέγνοιαστη κι ελεύθερη να δώση τον καλύτερο εαυτό της και να σηκώση ψηλά τον ποδόγυρο της χλαμύδας της, χωρίς τον φόβο να την τραβήξουν στα δικαστήρια". Σαφώς ο λόγος του ήταν πολύ πιο δηκτικός για την προηγούμενη εμφάνισή της το καλοκαίρι του '68 στα Όνειρα απατηλά: σε εκείνη την κριτική στηλίτευε την αθυροστομία της (παρόλο που την αποκαλούσε "συμπαθή πρωταγωνίστρια"). Δεν αποκλείεται λοιπόν η Ρένα να του τα' χε... μαζεμένα (κι εκείνος βέβαια συνέχισε να της γράφει κατά καιρούς αρνητικές--και κάποιες φορές άδικες--κριτικές...).
Καλημέρα και καλή χρονιά.Δε θα επαναλάβω το πόσο υπέροχη δουλειά έχει γίνει, έτσι και αλλιώς παρακαλουθώ την επιστημονική αυτή αναδρομή πάρα πολλά χρόνια τώρα. Γνωρίζουμε πληροφορίες για την τέταρτη "επικείμενη" κινηματογραφική συνεργασία της Ρένας με τον Καράγιαννη; Έχω ξαναδεί αναφορά και σε αυτό τον ιστότοπο αν δεν κάνω λάθος. Γνωρίζουμε επίσης για ποιο λόγο η κινηματογραφική παρουσία της Ρένας ήταν χλιαρή την περίοδο συνεργασίας της με την εν λόγω εταιρεία;3 μόνο ταινίες το διάστημα 1966-1969, ενώ για παράδειγμα μόνο τα έτη 1970 και 1971 γύρισε 5 ταινίες για το Φίνο (βάζω και τη Σαραντάρα μέσα που θεωρητικά πρέπει να γυρίστηκε Φλεβάρη ή Μάρτη του 1970).
ΑπάντησηΔιαγραφήΑγαπητέ φίλε, συγνώμη για την καθυστέρηση με την οποία σου απαντώ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ ταινία που ανακοινώθηκε ότι θα γυρίσει η Ρένα εκείνη τη σεζόν θα είχε τίτλο "Ποιος φοβάται τη Ρένα". Το γιατί δεν γυρίστηκε δεν το έχω ανακαλύψει (ακόμα!).
Η Ρένα δεν γύριζε γενικά πολλές ταινίες. Ήταν ακριβοπληρωμένη, οπότε της αρκούσε μία ταινία ή το πολύ δύο κάθε σεζόν. Δεν της ήταν και εύκολο να γυρίζει ταινίες επειδή κουραζόταν πολύ τα βράδια, με θέατρο και κέντρο. Το διάστημα 69-72 είχε κάπως αραιώσει τα κέντρα (λόγω του γάμου της) και πιθανώς γι' αυτό τον λόγο να "άντεχε" να γυρίζει δυο ταινίες κάθε σεζόν.
Επίσης δεν αποκλείεται για το διάστημα που συνεργαζόταν με τον Καραγιάννη να μη βρέθηκαν και κατάλληλα σενάρια. Φαίνεται πως μόνο οι Δαλιανίδης-Σακελλάριος μπορούσαν να γράψουν σενάρια που της ταίριαζαν πραγματικά.
Ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια και πάλι!