Τετάρτη 12 Αυγούστου 2020

Σαν σήμερα το 1945: Ψύξη του λάρυγγος!

Στις 12 Αυγούστου 1945 η Ρένα Βλαχοπούλου δεν εμφανίστηκε στην επιθεώρηση του Ακροπόλ Ελεύθερες νύχτες γιατί, όπως μας ενημέρωσε την επόμενη μέρα η Βραδυνή, "έπαθε ψύξιν του λάρυγγος" και, συμπλήρωσε το Έθνος, "διετάχθη από τον θεράποντα ιατρόν της να παύση διά μερικάς ημέρας και να ομιλή ακόμη"!

Φωτογραφία από το πρόγραμμα του Ακροπόλ
καλοκαίρι του 1945

Το καλοκαίρι εκείνο, το πρώτο που το Ακροπόλ λειτούργησε ως μουσικό θέατρο υπό τη διεύθυνση του Βασίλη Μπουρνέλλη, η Ρένα Βλαχοπούλου ήταν η ρομαντζιέρα του θιάσου τόσο στο πρώτο έργο, το ιστορικό Μπλε και άσπρο όσο και στο δεύτερο, τις Ελεύθερες νύχτες που παρουσίασε η "Εταιρεία Μουσικού Θεάτρου Μαυρέα-Αυλωνίτη", με θιασάρχη τον Μάνο Φιλιππίδη και πρωταγωνίστριες τη Ρένα Ντορ, την Μπέμπα Δόξα, την Κορνηλία Βλαχοπούλου και τη Νανά Σκιαδά (η οποία επίσης αρρώστησε εκείνο το καλοκαίρι και αναγάστηκε να λείψει για λίγο από τις παραστάσεις του θεάτρου). 

Από την εφημερίδα Έθνος

Προς στιγμή οι θιασάρχες και ο επιχειρηματίας σκέφτηκαν να προσλάβουν τη Λέλα Σκορδούλη για να να αντικαταστήσει τη Ρένα Βλαχοπούλου. Τελικά όμως προσέλαβαν την τραγουδίστρια Καίτη Παρίτση, η οποία αρχικά έγινε γνωστή ντουμπλάροντας στα τραγούδια της ταινίας Χειροκροτήματα τη Ζινέτ Λακάζ και η οποία παρουσίασε "τον τελευταίον καιρόν μεγάλην εξέλιξιν και ήρεσε πάρα πολύ εις τον 'Κήπον του Μουσείου'". 

Η Καίτη Παρίτση σε εξώφυλλο του 1951

Η Καίτη Παρίτση λοιπόν τραγουδούσε τις ρομάντζες του Ιωσήφ Ριτσιάρδη, ενώ στις άλλες δυο εμφανίσεις της Ρένας (στη χορευτική σκηνή "Ανατολή" και μια τριφωνία) την αντικατέστησε η Κίττυ Άλμα (ήδη μέλος του θιάσου).

Φωτογραφία από το πρόγραμμα του Ακροπόλ 
καλοκαίρι 1945

Η Ρένα Βλαχοπούλου έμεινε μακριά από τη σκηνή για ένα δεκαήμερο. Επέστρεψε στις 22 Αυγούστου, "παρά την απαγόρευσιν των ιατρών της", έγραψε η Βραδυνή. Αλλά η Καίτη Παρίτση δεν έφυγε από τον θίασο του Ακροπόλ. Υπέγραψε κι εκείνη συμβόλαιο με τον θίασο ως το τέλος του Σεπτέμβρη και εμφανιζόταν ως δεύτερη ρομαντζιέρα στη δεύτερη πράξη του έργου.

Το εξώφυλλο της παρτιτούρας ενός από τα τραγούδια
που ερμήνευε η Ρένα στις
Ελεύθερες νύχτες

Κι όλα αυτά το πρώτο ελεύθερο καλοκαίρι της μεταπολεμικής Αθήνας, που η θερμοκρασία στην Αθήνα είχε ξεπεράσει τους 40 βαθμούς, ενώ το πολιτικό θερμόμετρο ανέβαινε ακόμα περισσότερο...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου