Πέμπτη 3 Σεπτεμβρίου 2020

Σαν σήμερα το 1966: Κουβεντούλα με τη Ρένα Βλαχοπούλου

Στις 3 Σεπτεμβρίου 1966 η Απογευματινή δημοσίευσε μια συνέντευξη της Ρένας Βλαχοπούλου στον Γιώργο Πετρίτση. Επειδή οι συνεντεύξεις που έχω εντοπίσει από εκείνη την περίοδο της καριέρας της είναι σχετικά λίγες, σκέφτηκα να σας την παρουσιάσω ολόκληρη, διατηρώντας την ορθογραφία του πρωτοτύπου.


ΤΑ ΠΟΡΤΡΑΙΤΑ ΤΩΝ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΩΝ
Κουβεντούλα με την Ρένα Βλαχοπούλου
                                    ΤΟΥ ΣΥΝΕΡΓΑΤΟΥ ΜΑΣ Γ. ΠΕΤΡΙΤΣΗ 

Ένα σπίτι κάπου κοντά στους Αμπελοκήπους. Ένα κομψό σαλονάκι. Ένα μαγνητόφωνο ανοιχτό και απέναντί μου η Ρένα Βλαχοπούλου. Η αμίμητη Ρένα. Η ασυναγώνιστη Ρένα. Η μοναδική Ρένα... Η κουβεντούλα μας αρχίζει.

--Να μιλήσουμε για τις ταινίες σας;
--Γιατί όχι; Τελείωσα την "Βουλευτίνα" του Κώστα Καραγιάννη. Ωραία ταινία, αλλά με κούρασε αφόρητα γιατί έπεσε μέσα στις ζέστες. Τώρα αρχίζουμε, λένε, μια μουσικοχορευτική.
--Δηλαδή, ποιος το λέει;
--Το λέει ο κύριος Καραγιάννης. Σ' αυτόν τον άνθρωπο έχω απεριόριστη εκτίμησι. Νομίζω πως έχει μεγάλο ταλέντο στη δουλειά του και του εύχομαι να πετύχη.
--Είναι αλήθεια ότι είστε συμπαραγωγός στην "Βουλευτίνα"; [σημείωση του Rena Fan: βλ. βίντεο στο τέλος της ανάρτησης]
--Ε... Είχα λίγα λεφτάκια και, δεν βαριέσαι, προκειμένου να τ' αφήσω στη γωνιά, είπα ας τα πετάξω. Ή που θα πετύχουμε ή που θ' αποτύχουμε. Καλή καρδιά. Δεν βαρυέσαι. Σάβανα με τσέπες δεν υπάρχουν. Κάπου πρέπει να τα πετάς τα λεφτά.
--Και στη μουσικοχορευτική θα είστε επίσης συμπαραγωγός;
--Εμ δεν υπάρχουν άλλα λεφτά. Όσα ήταν τα δώσαμε. Ένα ουισκάκι;
--Όχι, ευχαριστώ.
--Εγώ θα πιω. Κάνει καλό στην καρδιά, λένε. 
--Έτσι λένε.
--Δεν το βλέπω. Ταχυπαλμίες έχω. Λοιπόν, πού μείναμε;

 

--Πώς νιώθατε σαν υποψήφια βουλευτίνα;
--Α... είναι ωραίο πράγμα να είσαι στ' αλήθεια. Τι ωραία που αισθάνεσαι. Με τι ελευθερία που μιλάς. Ό,τι σου κατέβει λες. Γίνεσαι βασιλιάς. Θαύμα, θαύμα.
--Θ' αρέση η ταινία;
--Έτσι πρέπει. Ενδιαφέρουσα πλοκή έχει. Κι ο κόσμος στις ημέρες μας κυνηγάει το γέλιο.
--Για την μουσικοχορευτική τι θα μας πήτε;
--Τι να σας πω; Τίποτε. Δεν ξέρω ακόμη... Με συγχωρής που φτιάχνω τα νύχια μου.
--Σαν στο σπίτι σας.
--Ευχαριστώ. Ξέρεις, είχα μπουγάδα σήμερα και χάλασα τα νύχια μου... Ήρθε προ ημερών μια υπηρέτρια, μου λέει θέλω 3.000 τον μήνα. Και χωρίς πλύσιμο. Και χωρίς σιδέρωμα. Με δυο φορές την εβδομάδα έξοδο βέβαια. Θα σου πάρω κι ένα πιάνο, χρυσό μου, για να παίζης, της είπα... Κατά τα άλλα, τι κάνετε; Πώς σας φαίνεται η νέα μας επιθεώρησι του "Μετροπόλιταν"; [Σημείωση του Rena Fan: η επιθεώρηση Σκούπα και φαράσι.Σας άρεσε; Ας κάνω κι εγώ μια ερώτησι. Όλο ερωτήσεις στη ζωή μου δέχομαι. Πότε γεννήθηκες; Αυτό είναι πια που με σκοτώνει. Πότε γεννήθηκες; Για όνομα του Θεού. Ούτε στους Ζουλού δεν ρωτάνε τέτοια. Γεννήθηκα. Κάποτε. Τι σας νοιάζει;
--Εγώ δεν είπα τίποτε.
--Μα ναι, χρυσό μου. Εσύ είσαι κύριος.
--Να μιλήσουμε και λίγο για τα θεατρικά σας σχέδια; 
--Ακόμη δεν έχω καταλήξει πουθενά για τον χειμώνα. Είχα κάτι προτάσεις. Είναι από τον κ. Μπουρνέλλη για το "Παπαϊωάννου". μαζί με τον Γιώργο Κωνσταντίνου. Θα δούμε. [Σημείωση του Rena Fan: βλέπε χθεσινό "Σαν σήμερα"].
--Βρίσκετε ότι υπάρχει κρίσι στο θέατρο;
--Καμμιά κρίσις δεν υπάρχει. Δηλαδή, οι εισπράξεις οι περυσινές με τις 12 παραστάσεις κι οι εισπράξεις οι εφετινές με τις 9, είναι οι ίδιες για να μη σου πω ότι οι εφετινές είναι καλύτερες.

--Ας αφήσουμε τα καλλιτεχνικά θέματα. Ποιες είναι οι εξωπαγγελματικές σας ασχολίες;
--Μια φορά κι ένα καιρό γλένταγα πολύ. Τώρα... έχω δημιουργήσει οικογενειακές καταστάσεις [Σημείωση του Rena Fan: είχε μόλις την προηγούμενη χρονιά γνωρίσει και ερωτευτεί τον μετέπειτα σύζυγό της Γιώργο Λαφαζάνη...]. Κανένα κεντηματάκι. Διάβασμα... Δουλειές του σπιτιού... Κανένα ήσυχο εξοχικό ταβερνάκι για φαγητό... Όμως αυτό μπορεί να είναι και εποχιακό. Πού ξέρεις αν μου ξαναμπή ο διάολος μέσα κι αρχίσω πάλι τα τρελλά γλέντια. Έτσι είμαι εγώ. Έχω διακυμάνσεις.
--Για τις τρέλλες της εποχής μας τι έχετε να πήτε;
--Είναι ανόητες οι τρέλλες της εποχής μας. Δεν είναι δυνατόν να περπατάς στον δρόμο και στα καλά του καθομένου να βλέπης έναν άντρα με δυο μέτρα μαλλί και να'ναι και μπουκλέ! Είναι τρομερό και απαράδεκτο αν νομίζουν ότι αυτό λέγεται πολιτισμός. Αυτό είναι βλακεία και αναχρονισμός.
--Και για τις μίνι φούστες τι γνώμη έχετε;
--Δεν μ' αρέσουν. Και συμβουλεύω κυρίως τις Ελληνίδες να τις αποφεύγουν, αν δεν θέλουν να γίνωνται ρεζίλι. Μόνο σε μια γυναίκα με τέλειο σώμα και καταπληκτικά πόδια μπορώ να παραδεχθώ την κοντή φούστα. Όταν είσαι 1.50 κι έχεις κάτι πόδια σαν μπουκάλες, τι μου τα θέλεις τα κοντά;
                                                                            ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΕΤΡΙΤΣΗΣ  

                                                                                      Απογευματινή, 3-9-1966 

 

Σε λίγα χρόνια θα έλεγε (και θα τραγουδούσε...) κάτι παρόμοιο ως Πελαγία, μοδίστρα από τη Νέα Φιλαδέλφεια. Και φυσικά θα φορούσε και η ίδια μίνι φούστες... Όσο για το ότι ήταν συμπαραγωγός στη Βουλευτίνα, το δήλωνε στον πρόλογο της ταινίας (η αποθέωση της αυτοαναφορικότητας!)...

Δεν υπάρχουν σχόλια: